  • 1. Data: 2008-02-27 11:28:11
    Temat: Zarysowany sprzęt i jego naprawa
    Od: r...@t...pl

    Witam

    Kupiłem kilka dni temu nowy zasilacz do kompa. No i od początku był
    zepsuty ale jak go wkładałem do komputera no to z lekka się zarysował
    lakier.

    W regulaminie pisze tak:
    "Gwarancja oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują gdy produkt
    dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego."

    Tak więc szans na wymianę na inny egzemplarz (ewentualnie innej firmy)
    nie mam chyba już żadnych szans?
    A czy w ogóle jest szansa na naprawę tego (o ile da się naprawić bez
    wymiany)?

  • 2. Data: 2008-02-27 18:57:46
    Temat: Re: Zarysowany sprzęt i jego naprawa
    Od: krigtopf <k...@g...com>

    r...@t...pl wrote:
> [...]
    > nie mam chyba już żadnych szans?
    > A czy w ogóle jest szansa na naprawę tego (o ile da się naprawić bez

    1. Jasne, że masz szansę. W przypadku zasilacza zarysowanie nie powinno
    być traktowane jako uszkodzenie, zwłaszcza, że z przeznaczenia tego
    sprzętu wynika montowanie go wewnątrz komputera. Stąd, o ile nie ma
    śladów sugerujących zepsucie sprzętu przez złe traktowanie (np.
    poważnych wgnieceń, zalania wodą), należałoby raczej uznać tego typu
    reklamację.

    2. Wykładałbym raczej ten punkt gwarancji jako uchylenie się od
    odpowiedzialności, kiedy "produkt dotnięty jest uszkodzeniami
    mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego mogącymi mieć wpływ na jego
    wadliwe funkcjonowanie".

    3. Ograniczenie dokumentem gwarancyjnym ustawowego prawa odstąpienia od
    umowy nie jest możliwe. Jeśli nawet interpretować ten zapis jako
    obejmujący nawet drobne zarysowania, w tym zakresie wyłączenie prawa do
    odstąpienia przez konsumenta wyłączyć się nie da. Oznaczałoby to, że
    klauzula tak rozumiana nie obowiązuje.

    krigtopf

  • 3. Data: 2008-02-27 19:21:24
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    r...@t...pl pisze:

    > Kupiłem kilka dni temu nowy zasilacz do kompa. No i od początku był
    > zepsuty

    Skąd to wiesz?

    > ale jak go wkładałem do komputera no to z lekka się zarysował
    > lakier.

    zgłoś na podstawie niezgodności z umową, to na sprzedawcy leży obowiązek
    udowodnienia, że to nie Ty uszkodziłeś sprzęt.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2008-02-27 20:28:56
    Od: "profi" <p...@h...com>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd to wiesz?
    Bo odrazu jak go podłączyłem to już się dziwnie komputer zachowywał

  • 5. Data: 2008-02-27 22:23:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.02.2008 PlaMa <m...@w...pl> napisał/a:
    > zgłoś na podstawie niezgodności z umową, to na sprzedawcy leży obowiązek
    > udowodnienia, że to nie Ty uszkodziłeś sprzęt.

    Przede wszystkim nadal odpowiada za każdą wadę obecną w momencie wydania
    towaru, czyli zasilacz może sobie mieć i 1000 pozniej uczynionych rys i
    nic to nie zmienia.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-02-27 22:36:18
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > Przede wszystkim nadal odpowiada za każdą wadę obecną w momencie wydania
    > towaru, czyli zasilacz może sobie mieć i 1000 pozniej uczynionych rys i
    > nic to nie zmienia.

    Owszem, tylko że z tego co zrozumiałem wątkotwórcę to boi się on, ze
    sprzedawca odmówi naprawy/wymiany sprzętu bo będzie próbował
    cfaniakować, że jego złe działanie to wynik usterki mechanicznej
    wyrządzonej przez wątkotwórcę. Tutaj przydaje się wiedza, że sprzedawca
    musiałby udowodnić, że tak faktycznie było.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 7. Data: 2008-02-28 17:14:15
    Od: "profi" <p...@h...com>

> [...]
    > że jego złe działanie to wynik usterki mechanicznej wyrządzonej przez
    > wątkotwórcę. Tutaj przydaje się wiedza, że sprzedawca musiałby udowodnić,

    Dokładnie

  • 8. Data: 2008-03-01 17:01:15
    Od: "TomekM" <T...@i...pl>

    Ty masz jakies kompleksy??
    Każdy sprzedawca to według ciebie oszust??? Idź sie lecz.

  • 9. Data: 2008-03-01 17:03:09
    Od: "TomekM" <T...@i...pl>

    Nie powinno byc problemu z reklamacją takiego zasilacza.
    To normalne że podzcas wkładania go do obudowy komputerowej, może sie
    obudowa zasilacza porysować, i nie ma to wpływu na jego
    działanie/reklamacje. Nigdy z tego powoduu nie odmówiłem klientowi
    naprawy/wymiany zasilacza na nowy

  • 10. Data: 2008-03-06 18:01:32
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    TomekM pisze:
    > Ty masz jakies kompleksy??
    > Każdy sprzedawca to według ciebie oszust??? Idź sie lecz.

    Nie, nie każdy. Tylko twoja stara*.

    *tekst zaczerpnięty z pobliskiego gimnazjum, ale idealnie pasuje do
    poziomu TomekM, resztę grupy przepraszam.

    pozdrawiam.
    PlaMa