  • 11. Data: 2016-01-14 19:46:05
    Temat: Re: Nowy blok - sprzedaż alkoholu - 200 m przedkoszle
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Czy jednak lepiej byloby dodac punkt "nabywca mieszkania zobowiazuje sie
    > nie sprzeciwiac (poprzec ?) wnioskowi o wydanie zgody na udzielenie
    > koncesji na posiedzeniu Wspolnoty.

    To bez sensu, pszecież mieszkanie można potem spszedać,
    więc dl aużądzającego sklep taki punkt jest do d...
    A ważniejsze są przepisy co do odległości.

    --
    skasowali mi stronę:
    _____ http://ortografia.ma7.eu _____ zmiana adresu strony

  • 12. Data: 2016-01-14 22:25:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Moim zdaniem to zapis bez mocy prawnej, taki dupochron dla dewelopera chcącego
    sprzedać lokale usługowe.

  • 13. Data: 2016-01-15 10:51:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stokrotka" napisał w wiadomości grup

    >To bez sensu, pszecież mieszkanie można potem spszedać,
    >więc dl aużądzającego sklep taki punkt jest do d...

    Hm, wpisac w ksiege wieczysta ? :-)

    Potem jak rozumiem bedzie tak, ze ewentualny nabywca widzi sklep z
    alkoholem, ktory zgode od wspolnoty juz ma ... a wspolnota chyba nie
    moze jej wycofac ?

    >A ważniejsze są przepisy co do odległości.

    Ale nie dzialaja w kierunku udzielenia, tzn ze jak jest dalej niz, to
    koncesje wydaje sie automatyczne.

    J.

  • 14. Data: 2016-01-15 10:55:31
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zgoda wspólnoty musi być udzielona dla konkretnego podmiotu (np. osoby fizycznej z
    imienia i nazwiska będącej ajentem, a nie dla "sklepu Żabka").

  • 15. Data: 2016-01-15 17:06:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Zgoda wspólnoty musi być udzielona dla konkretnego podmiotu (np.
    >osoby fizycznej z imienia i nazwiska będącej ajentem, a nie dla
    >"sklepu Żabka").

    Ja tam nie wiem jak to jest, ale cos mi chodzi po glowie, ze podmiotem
    jest jednak "sklep Zabka".
    A ajent zobowiazuje sie go prowadzic dla Zabka Polska sp. z o.o.

    Na paragonie fiskalnym w kazdym badz razie napisane "Freshmarket" -
    choc to niby cos ciut innego.

    http://zabkapolska.pl/pl/faq-test

    J.

  • 16. Data: 2016-01-15 17:12:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-15 o 17:06, J.F. pisze:

    > Ja tam nie wiem jak to jest, ale cos mi chodzi po glowie, ze podmiotem
    > jest jednak "sklep Zabka".
    > A ajent zobowiazuje sie go prowadzic dla Zabka Polska sp. z o.o.

    J.F., to może pójdź raz do żabki i zobacz co jest napisane na paragonie,
    zamiast tutaj pisać jakieś mylne plotki ;)

    > Na paragonie fiskalnym w kazdym badz razie napisane "Freshmarket" - choc
    > to niby cos ciut innego.

    Tutaj też nie bardzo po drodze ci z czytaniem, bo nie ma takiego
    podmiotu jak "Freshmarket".

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2016-01-15 18:04:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >J.F., to może pójdź raz do żabki i zobacz co jest napisane na
    >paragonie,
    >zamiast tutaj pisać jakieś mylne plotki ;)

    A faktycznie - duzymi literami "Freshmarket nr xxxx", a nizej malymi
    imie i nazwisko i NIP prowadzacy do tego nazwiska.

    Tym niemniej - jesli w fabryce firmy X pracuja ludzie zatrudnieni w
    firmie W, to cos mi sie widzi, ze koncesje moze miec "Sklep", a
    zaledwie prowadzic go bedzie Ajent.

    Szczegolnie gdy w w/w fabryce rzadzi prezes P na kontrakcie
    menadzerskim, fabryka sie miesci w hali wynajmowanej od firmy N, a
    ludzie pracuja na maszynach firmy L, oblozonych w dodatku zastawem dla
    firmy B :-)

    >Tutaj też nie bardzo po drodze ci z czytaniem, bo nie ma takiego
    >podmiotu jak "Freshmarket".

    Teraz tez mi sie tak wydaje, ale bo to wiadomo czy nie ma ?

    Żabek jest za to az za duzo :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-01-15 19:01:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-16 o 18:04, J.F. pisze:

    > A faktycznie - duzymi literami "Freshmarket nr xxxx", a nizej malymi
    > imie i nazwisko i NIP prowadzacy do tego nazwiska.

    W praktyce są stosowane obydwa systemy. Co więcej niejednokrotnie w
    jednej i tej samej marce mamy do czynienia z tzw. licencjobiorcą - i tu
    prowadzi on sprzedaż na własny rachunek, albo umowami menagerskimi,
    gdzie przedsiębiorca zarządza placówką. I tu też są odmiany, bo
    pracownicy są zatrudnieni albo przez właściciela marki, albo przez
    menagera. Czasem zresztą niektórzy tu, a niektórzy tu, albo te same
    osoby częściowo tu, a częściowo tu. Żeby było śmieszniej, to jeszcze
    znam przypadki, gdzie alkohol jest rozliczany na jednej kasie fiskalnej
    na zezwolenie na właściciela lokalu, a reszta na drugiej - bo właściciel
    ma zezwolenie, a prowadzący lokal nie.

  • 19. Data: 2016-01-15 22:56:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 12.01.2016 15:23, J.F. wrote:
    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >
    > Na ile rozumiem - tu w sklad wspolnoty bedzie wchodzil developer czy
    > inny wlasciciel tychze lokali, wynajmujacy je najemcom.
    >
    > No i pytanie na ile skutecznie moze skarzyc wspolnote, ze mu zanizaja
    > wartosc lokali czy cos tam, mimo, ze wczesniej wyrazili zgode.

    IMHO nijak. Jak uzyskasz zgodę na alko do czasu jak deweloper będzie
    miał większośc, to masz ją na okres określony w zgodzie.

    Potem żeby uzyskać koncesję musisz mieć zgodę (teoretycznie w formie
    uchwały, w praktyce podpisaną przez zarząd). Głosować można jak się komu
    podoba, bo wynika to wprost z ustawy o własności lokali. Ustawa ma
    wyższość nad umowami. Nie usyskasz 50+% udziałów - nie ma zgody, nie ma
    koncesji.

    W praktyce mógłbyś próbować uchwałę zaskarżyć (ale nie widzę szansy
    powodzenia), albo namówić zarząd do podpisania zgody, bo w urzędzie nikt
    nie wnika - z tym, że zarzad przekracza wtedy zarząd zwykły - jakie to
    ma konsekwencje dla wydanych koncesji - pewnie żadne, ale po awanturze
    następnej nie uzyskasz, i generalnie będzisz w czarnej dupie - szyldy,
    zgody na przebudowy itp - ze wspólnotą opłaca się żyć dobrze.

    Szansy na odszkodowanie żadnej nie widzę, gdyż uchwały są na podstawie
    UoWL i jak uchwała o zgodzie na sprzedaż nie przejdzie, to przecież
    zgodnie z ustawą - więc gdzie pole do odszkodowania?

    Shrek.

  • 20. Data: 2016-01-15 22:59:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.01.2016 17:21, J.F. wrote:

    > Zaraz zaraz - czy aby na pewno ?
    > Wlasciciel lokalu moze urzadzic sklep z alkoholem, bo to zostalo
    > okreslone w umowie z innymi.
    >
    > Ale jak bedzie potrzebowal zalacznika do wniosku o koncesje ze zgoda
    > Wspolnoty ... to czy w/w umowa mu to zapewnia ?

    Nie - umowa nie może być sprzeczna z wyższym aktem, czyli ustawą o
    własności lokali.

    > Czy jednak lepiej byloby dodac punkt "nabywca mieszkania zobowiazuje sie
    > nie sprzeciwiac (poprzec ?) wnioskowi o wydanie zgody na udzielenie
    > koncesji na posiedzeniu Wspolnoty.

    jak wyżej.

    > Niespelnienie zobowiazania obciazone bedzie kara umowna w wysokosci 50
    > zl miesiecznie, platna wlascicielowi lokalu uslugowego" ?

    Powodzenia w sądzie;)

    Shrek.