  • 1. Data: 2016-01-12 14:22:01
    Temat: Re: Nowy blok - sprzedaż alkoholu - 200 m przedkoszle
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zgodę na sprzedaż alkoholu w budynku powinna wydać wspólnota mieszkaniowa. Bez zgody
    wspólnoty podmiot nie powinien otrzymać koncesji na sprzedaż alkoholu w danym
    miejscu. Wspólnota mieszkaniowa reprezentowana jest przez zarząd lub zarządcę. Zwykle
    podejmowane są uchwały właścicieli lokali o wyrażeniu zgody na sprzedaż alkoholu.
    Jeśli jesteś pieniaczem, to nie kupuj mieszkania na I piętrze nad lokalem usługowym,
    szkoda i ich i Ciebie (np. bankomat 7/24, gdy towarzycho czeka w samochodzie nap...
    jąc muzyką przy otwartych wszystkich drzwiach o 2 w nocy - z życia).

    -----
    > Myślę o zakupie mieszkania.
    > Czytam sobie umowę od developera i tam jest zapis, że w bloku będą lokale usługowe
    (parter) i nabywca mieszkania (na kondygnacjach 1+) zgadza się na to aby w tych
    lokalach usługowych były m.in. restauracja, banki, ..... sklep z alkoholem.
    > Nie wiem czy będzie chętny na taki sklep ale mam pytanie.
    > Czy jeśli 200m od tego bloku stoi przedszkole, jeśli 20m od tego bloku jest plac
    zabaw dla dzieci to .. czy w tym bloku może powstać sklep (obojętnie czy duży czy
    mały) sprzedający np. piwo albo wyżej oprocentowany alkohol?

  • 2. Data: 2016-01-12 15:23:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >mieszkaniowa reprezentowana jest przez zarząd lub zarządcę. Zwykle
    >podejmowane są uchwały właścicieli lokali o wyrażeniu zgody na

    Na ile rozumiem - tu w sklad wspolnoty bedzie wchodzil developer czy
    inny wlasciciel tychze lokali, wynajmujacy je najemcom.

    No i pytanie na ile skutecznie moze skarzyc wspolnote, ze mu zanizaja
    wartosc lokali czy cos tam, mimo, ze wczesniej wyrazili zgode.

    Ewentualnie ... konstrukcja taka, ze od razu zalozy sklep i wystapi o
    koncesje, a potem prowadzenie sklepu powierzy ajentowi - chyba tez
    mozliwa ?

> [...]
    >towarzycho czeka w samochodzie nap... jąc
    >muzyką przy otwartych wszystkich drzwiach o 2 w nocy - z życia).

    Ale "lokal uslugowy" niekoniecznie oznacza sklep nocny.
    Moze byc np bank, czynny do 18-tej. No ale wtedy bankomat.

    Inna sprawa, ze sklep sie pewnie znajdzie, i moze miec ochote byc
    nocny :-)

    J.

  • 3. Data: 2016-01-12 20:09:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-01-16 o 15:23, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > No i pytanie na ile skutecznie moze skarzyc wspolnote, ze mu zanizaja
    > wartosc lokali czy cos tam, mimo, ze wczesniej wyrazili zgode.

    Będą zamiast protestować przeciwko sklepowi z alkoholem protestować
    przeciwko zachowaniu kupujących - moim zdaniem to oświadczenie jest bez
    sensu w praktyce. Że już nie wspomnę, że takie oświadczeni moze zostać
    cofnięte.

  • 4. Data: 2016-01-12 23:26:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > przeciwko zachowaniu kupujących - moim zdaniem to oświadczenie jest bez
    > sensu w praktyce. Że już nie wspomnę, że takie oświadczeni moze zostać

    To nie oświadczenie, tylko treść dwustronnej umowy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2016-01-12 23:33:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12-01-16 o 23:26, Liwiusz pisze:

    > To nie oświadczenie, tylko treść dwustronnej umowy.

    Którą można z ważnych powodów częściowo zmodyfikować - przykładowo, jak
    lokal będzie uciążliwy.

  • 6. Data: 2016-01-13 10:02:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Którą można z ważnych powodów częściowo zmodyfikować - przykładowo, jak
    > lokal będzie uciążliwy.

    Jak każdą umowę - nie jednostronnie. W końcu fakt, że lokal może być
    uciążliwy jest wiadomy już w momencie zawierania umowy i stąd właśnie te
    porozumienia.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2016-01-13 10:16:35
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jak każdą umowę - nie jednostronnie. W końcu fakt, że lokal może być
    > uciążliwy jest wiadomy już w momencie zawierania umowy i stąd właśnie te
    > porozumienia.

    Ale zawsze jest możliwa argumentacja po linii jakiego zakresu uciążliwości
    rozsądna osoba mogła/powinna się spodziewać i że zakres taki został *GRUBO*
    przekroczony, nieprawdaż?
    [IMHO Przekroczenie o "trochę" jest zbyt subiektywne.]
    Jak bardzo _skuteczna_ może być taka argumentacja prawna?

    --
    A. Filip
    Nie szukaj igły w oceanie. (Przysłowie chińskie)

  • 8. Data: 2016-01-13 10:23:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-13 o 10:16, A. Filip pisze:

> [...]
    > [IMHO Przekroczenie o "trochę" jest zbyt subiektywne.]
    > Jak bardzo _skuteczna_ może być taka argumentacja prawna?

    Nie ma czegoś takiego w prawie jak "trochę" albo "grubo".

    Albo coś jest lege artis, wówczas nikogo nie interesuje, że dla
    pieniacza z góry jest to "grubo", albo rzeczywiście są łamane jakieś
    normy, wówczas jest podstawa do wypowiedzenia umowy najmu takiemu
    sklepowi lub zastosowanie innych sankcji (mandaty, kary itp). Nic to nie
    zmienia w kwestii takiej, że umowna zgoda na istnienie lokali na
    parterze cały czas obowiązuje.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2016-01-13 14:29:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Do czasu podjęcia uchwały włascicieli lokali w tej wspólnocie mieszkaniowej.
    I nie chodzi o "istnienie lokali", lecz o sprzedaż alkoholu (koncesjonowaną).

    -----

  • 10. Data: 2016-01-14 17:21:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To nie oświadczenie, tylko treść dwustronnej umowy.

    Zaraz zaraz - czy aby na pewno ?
    Wlasciciel lokalu moze urzadzic sklep z alkoholem, bo to zostalo
    okreslone w umowie z innymi.

    Ale jak bedzie potrzebowal zalacznika do wniosku o koncesje ze zgoda
    Wspolnoty ... to czy w/w umowa mu to zapewnia ?

    Czy jednak lepiej byloby dodac punkt "nabywca mieszkania zobowiazuje
    sie nie sprzeciwiac (poprzec ?) wnioskowi o wydanie zgody na
    udzielenie koncesji na posiedzeniu Wspolnoty.
    Niespelnienie zobowiazania obciazone bedzie kara umowna w wysokosci 50
    zl miesiecznie, platna wlascicielowi lokalu uslugowego" ?

    Oczywiscie sprytny sklepikarz moze do wniosku dolaczyc kserokopie umow
    z w/w zgoda ... ale czy to to samo ? :-)

    J.