  • 1. Data: 2002-07-21 09:24:40
    Temat: Nowe bzdury w ustawach
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    przeszedł dzisiaj do mnie okresowy informator z Hogi i powiedział:

    >Oznaczenie towarów ceną
    >Od 19.10.2002 r. wszyscy sprzedawcy będą musieli obowiązkowo
    >umieszczać ceny, także przy towarach wystawianych w witrynach
    >oraz gablotach sklepowych.

    Jak dla mnie bzdura. Na wystawie przecież może być towar
    niesprzedawalny. Np. na wystawie sklepu komputerowego jakaś bajerancka
    obudowa, której sprzedawca NIE CHCE sprzedać z wystawy, a jedynie może
    sprowadzić podobną, za cenę negocjowaną np.

    =========**********=========**********=========*****
    *****=========**********

    >Senat przyjął poprawki do ustawy o stanie wojennym oraz
    >kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych. Senatorowie
    >postanowili m.in. że Sejmowi nie będzie przysługiwało prawo do
    >uchylania rozporządzenia prezydenta uchylającego stan wojenny...

    Czyżby się coś szykowało?
    =========**********=========**********=========*****
    *****=========**********

    >Usługodawcy będą mogli wysyłać drogą elektroniczną (SMS'em lub
    >mailem) informacje handlowe tylko za uprzednią zgodą odbiorcy -
    >zakłada przyjęta przez Sejm ustawa o świadczeniu usług drogą
    >elektroniczną...

    Czyli znów coś, co udeża w małe firmy. Poza tym -- nie bardzo sobie
    wyobrażam, jak to ma działać. Za zgodą? To znaczy mogę wysłać list o
    treści:

    cześć, chciałem Ci przesłać informacje o mojej ofercie, mogę?

    ale już nie mogę

    cześć, chciałem Ci przesłać informacje o mojej ofercie programów
    komoputerowych, mogę?

    bo zawiera informację handlową, że sprzedaję soft?

    =========**********=========**********=========*****
    *****=========**********

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-07-21 11:14:24
    Temat: Re: Nowe bzdury w ustawach
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > obudowa, której sprzedawca NIE CHCE sprzedać z wystawy, a jedynie może
    > sprowadzić podobną, za cenę negocjowaną np.

    A mi sie bardzo podoba - koniec z oszukanczymi wystawami, gdzie sa towary,
    ktorych nie mozna kupic.
    Byle tylko zwabic klienta do sklepu.

    > Czyli znów coś, co udeża w małe firmy. Poza tym -- nie bardzo sobie
    > wyobrażam, jak to ma działać. Za zgodą? To znaczy mogę wysłać list o
    > treści:

    Ja sobie nie zycze spamu i tyle. W USA za niechciane maile mozna isc do
    wiezienia na ladnych pare lat.

    Ogolnie slusznie zmainy, tylko jak zwykle u - nas - jak bedzie z egzekucja ?

    --
    Jacek

  • 3. Data: 2002-07-21 13:09:06
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Jacuo" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja sobie nie zycze spamu i tyle. W USA za niechciane maile mozna isc do
    > wiezienia na ladnych pare lat.
    >
    > Ogolnie slusznie zmainy, tylko jak zwykle u - nas - jak bedzie z egzekucja
    ?

    Kara śmierci zniesiona, egzekucji za spam nie będzie ;-).

    A w USA jest inaczej: tam zdaje się można wysyłać niezamówione oferty
    reklamowe, chyba, że klient oświadczy, że sobie tego nie zyczy. U nas (i w
    UE) jest odwrotnie: wysłać można tylko wtedy, gdy klient się na to zgodzi,
    co z PRAKTYCZNEGO punktu widzenia jest absurdem, bo zamiast spamu z ofertą
    handlową, będzie legalnie pojawiał się spam z pytaniem o możliwość wysyłania
    spamu i nie możesz domagać się, aby takich pytań ci np. codziennie nie
    zadawano :-/.

    BaLab

  • 4. Data: 2002-07-21 13:47:45
    Od: "edward" <u...@w...pl>

    Witam
    podeślij mi adres dotyczący tej bzdurnej ustawy
    Edward U. GG 3353245
    "jedno co można zrobić z dobrą
    radą to podać ją dalej"
    Oscar Wilde
    Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> >

  • 5. Data: 2002-07-22 05:53:07
    Od: "andrzejpdw" <a...@p...onet.pl>

    Kolega ma zupełną rację od teraz zamiast spamować spamer będzie pisał:
    Szanowny Kliencie !
    Czy mogę wysłać Tobie ofertę reklamową najnowszej serii komputerów firmy
    bubu w cenie promocyjnej 1999 PLN wraz z oprogramowaniem ?
    z poważaniem
    Twój dostawxa komputerów bubu
    Andrzej

    P.S. Jest to idiotyzm do potęgi n-tej. Przepis który nic nie wnosi. Podobnie
    będzie jak z Lepperem, który tylko pytał. :)

  • 6. Data: 2002-07-22 09:10:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Jacuo" :

    > A mi sie bardzo podoba - koniec z oszukanczymi wystawami, gdzie sa towary,
    > ktorych nie mozna kupic.
    > Byle tylko zwabic klienta do sklepu.

    przestala by sie panu podobac, bdyby Pany kazali metkowac wszystkie towary w
    malym sklepiku...

    Dobrze, ze nie trzeba metkowac kazdegoziemnaka z osobne i kazdej ryby...
    ale kazde "kiwi" sprzeawanena sztuki, to kuz chyba bedzie trzeba.

    Boguslaw

  • 7. Data: 2002-07-22 10:57:41
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Witajcie,
    >
    > przeszedł dzisiaj do mnie okresowy informator z Hogi i powiedział:

    Pytanie czy atrapa towarur to tez towar?

> [...]
    > obudowa, której sprzedawca NIE CHCE sprzedać z wystawy, a jedynie może
    > sprowadzić podobną, za cenę negocjowaną np.

    Jak klient sie "uprze" i zaplaci Ci za atrape jak za normalny komputer :-)

    Karol

  • 8. Data: 2002-07-22 11:28:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    From: "Boguslaw Szostak"
> [...]
    >
    > Dobrze, ze nie trzeba metkowac kazdego ziemnaka z osobna i kazdej ryby...
    > ale kazde "kiwi" sprzeawane na sztuki, to kuz chyba bedzie trzeba.

    Doczytalem....
    Na razie, do 31.12.2002 pojedynczego owocu Kiwi
    sprzedawanego na sztuki metkowac nie trzeba. z dwoch conajmniej powodow:
    Cena nie przekracza 4 PLN par 13. ust.10
    jest "towarem zywnosciowym nepakowanym" par 13. ust 5

    i chyba ust 1
    "towar o malych gabarytach" - ale tego to kuz pewny niejestem

    i jeszcze

    "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
    [...]> >oraz gablotach sklepowych.

    > Pytanie czy atrapa towarur to tez towar?

    Par 3.1 mowi, ze atrape nalezy zaopatrzyc w cene jak towat ktory "atrapuje".

    [,,,]
    > Karol

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-07-22 11:31:31
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

    > "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> wrote in message
    > [...]> >oraz gablotach sklepowych.

    > Par 3.1 mowi, ze atrape nalezy zaopatrzyc w cene jak towat ktory
    "atrapuje".

    To w czym tkwi problem?

    Karol

  • 10. Data: 2002-07-22 11:42:06
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Karol" <[...]
    > "atrapuje".
    > >

    > To w czym tkwi problem?
    >
    > Karol

    Z atrapami problemu niemam...

    mam naptomiast problem z "palcami",
    wpalcowal mi sie rom 2002 zamiast 2003 w oprzednim liscie...

    BEDA mialy tez problemuy po 2003, gdy na kazdym pudeleczku zapalek, kazdej
    zapalniczce,
    pudeleczku TiC -Tak,a i paczuszce gumy do zucia zanim podadza klientowi,
    będa musial "nametkowac cene"

    Boguslaw