    From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nowe bzdury w ustawach
    Date: Sun, 21 Jul 2002 11:24:40 +0200

    Witajcie,

    przeszedł dzisiaj do mnie okresowy informator z Hogi i powiedział:

    >Oznaczenie towarów ceną
    >Od 19.10.2002 r. wszyscy sprzedawcy będą musieli obowiązkowo
    >umieszczać ceny, także przy towarach wystawianych w witrynach
    >oraz gablotach sklepowych.

    Jak dla mnie bzdura. Na wystawie przecież może być towar
    niesprzedawalny. Np. na wystawie sklepu komputerowego jakaś bajerancka
    obudowa, której sprzedawca NIE CHCE sprzedać z wystawy, a jedynie może
    sprowadzić podobną, za cenę negocjowaną np.

    =========**********=========**********=========*****
    *****=========**********

    >Senat przyjął poprawki do ustawy o stanie wojennym oraz
    >kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych. Senatorowie
    >postanowili m.in. że Sejmowi nie będzie przysługiwało prawo do
    >uchylania rozporządzenia prezydenta uchylającego stan wojenny...

    Czyżby się coś szykowało?
    =========**********=========**********=========*****
    *****=========**********

    >Usługodawcy będą mogli wysyłać drogą elektroniczną (SMS'em lub
    >mailem) informacje handlowe tylko za uprzednią zgodą odbiorcy -
    >zakłada przyjęta przez Sejm ustawa o świadczeniu usług drogą
    >elektroniczną...

    Czyli znów coś, co udeża w małe firmy. Poza tym -- nie bardzo sobie
    wyobrażam, jak to ma działać. Za zgodą? To znaczy mogę wysłać list o
    treści:

    cześć, chciałem Ci przesłać informacje o mojej ofercie, mogę?

    ale już nie mogę

    cześć, chciałem Ci przesłać informacje o mojej ofercie programów
    komoputerowych, mogę?

    bo zawiera informację handlową, że sprzedaję soft?

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)