  • 1. Data: 2005-10-21 08:51:10
    Temat: Nieuczciwy pracodawca
    Od: "Tomek" <m...@i...pl>

    Witam,

    Mam dość obecnego pracodawcy, noszę się z zamiarem rezygnacji z jego
    "usług". Nie chciałbym jednak, aby moi następcy wpakowali się w takie samo
    g****, więc mam klika pytań.

    Dwa miesiące temu skończyła sie umowa na czas próbny, do dziś nie mogę
    doprosić się o kolejna umowę. Dostaję pieniądze na konto, ale oczywiście
    najniższe możliwe, reszta jest w kopercie po 2-3 tygodniach. Pracujemy po
    conajmniej 9 godzin, czasami dłużej, także soboty. I ciagle oczywiście
    pretensje, że obroty małe, że to, że tamto. Czy takie warunki pracy (pensja
    zaniżana + dłuższy czas pracy + brak umowy) można gdzieś zgłosić? Czy lepiej
    sobie odpuścić, bo to i tak nic z tego nie będzie. I jak pisałem na wstępie,
    nie jest to chęć wyciągnięcia czegoś dla siebie, tylko wkurzaja mnie tacy
    pracodawcy i coś chyba trzeba z nimi zrobić. Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2005-10-21 13:01:53
    Temat: Re: Nieuczciwy pracodawca
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Tomek wrote:
> [...]
    > nie jest to chęć wyciągnięcia czegoś dla siebie, tylko wkurzaja mnie tacy
    > pracodawcy i coś chyba trzeba z nimi zrobić. Proszę o pomoc.

    To co opisujesz, to dość skrajny przykład łamania praw pracowniczych.
    Najprościej złożyć skargę do Państwowej Inspekcji Pracy.
    Oprócz tego możesz wystąpić do sądu pracy m.in. o nieotrzymane pieniądze
    z nadgodzin, a także żądając ustalenia istnienia stosunku pracy mimo
    braku umowy.
    Jak mniemam w tej sytuacji pracodawca zapewne także nie opłaca Wam ZUS-u.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 3. Data: 2005-10-21 13:18:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marta Wieszczycka napisał(a) :

    > Jak mniemam w tej sytuacji pracodawca zapewne także nie opłaca Wam ZUS-u.

    Więc tym bardziej popełnia przestępstwo. W tym wypadku można go
    spokojnie zgłosić do prokuratury. BTW było o tym kilka razy na
    grupie.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 4. Data: 2005-10-21 13:29:55
    Od: "Tomek" <m...@i...pl>

    ZUS płaci tylko od minimalnej, na kotno wpływa pensja minimalna i od tego
    ZUS jest płacony. Natomiast od tego w kopercie to już napewno nie :)

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:djapr9$l0m$1@inews.gazeta.pl...

  • 5. Data: 2005-10-21 14:44:03
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Cześć

    Tomek napisał(a) :

    > ZUS płaci tylko od minimalnej, na kotno wpływa pensja minimalna i od tego
    > ZUS jest płacony. Natomiast od tego w kopercie to już napewno nie :)

    Po pierwsze, to odpowiada się POD cytowanym listem i wycina
    niepotrzebny tekst, np. stopka:-)

    To ja czegoś nie rozumiem. Nie masz umowy, a szef płaci za Ciebie
    ZUS? Na jakiej podstawie? To na jakich zasadach pracujesz? Nic
    nie podpisywałeś? Pieniądze na koncie może są darowizną?;-)
    Widzę niezły przekręt.

  • 6. Data: 2005-11-11 13:35:49
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie jest to chęć wyciągnięcia czegoś dla siebie, tylko wkurzaja mnie tacy
    > pracodawcy i coś chyba trzeba z nimi zrobić. Proszę o pomoc.

    Inspekcja Pracy.