    From: "M.B." <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niepełne dwa etaty a własna działalność
    Date: Tue, 25 Aug 2015 11:40:41 +0200

    Dostałem odpowiedź, może komuś się jeszcze przyda:

    W odpowiedzi na poniższe pytanie uprzejmie informuję, że jeżeli z
    tytułu umowy o pracę podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia
    emerytalne i rentowe w przeliczeniu na okres miesiąca jest wyższa niż
    kwota minimalnego wynagrodzenia, z tytułu prowadzonej działalności lub
    współpracy należy opłacić składkę zdrowotną. W przypadku gdy podstawa
    wymiaru składek z tytułu umowy o pracę jest niższa od kwoty minimalnego
    wynagrodzenia, z tytułu działalności lub współpracy ubezpieczony podlega
    obowiązkowo również ubezpieczeniom społecznym.
    Przychody z kilku umów o pracę należy zsumować.

    Dziękuję za kontakt z nami.
    Pozostajemy do Pana dyspozycji.
    Pozdrawiam, Marta Weber
    Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS