  • 31. Data: 2014-09-07 22:35:36
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2014-09-07 20:43, A.L. pisze:

    > Juzci. 11 w nocy, leje deszcz. Zarowka sie pzrepalila. Do najblizszego
    > warsztatu 60 kilometrow, ale i tak nieczynny o 11 w nocy. Wiec ja
    > wyjmuje instrukcje, studiuje i w desczu zeby wymienic zarowke.

    Ja mam samochód z pełnym dachem i nie woziłbym instrukcję w schowku,
    jeśli byłaby taka konieczność.

    > Pojeb...

    Michał, miło mi.

    > A co gdzie sie w samochodzie leje? Nei wiem. Od tego jest mechanik,

    Paliwo i płyn do spryskiwacza też ci wyłącznie mechanik wlewa?

    > Za to jakis czas temu (ze 3 lata, moze od tego czasu sie zmienilo)
    > znajoma panienka zostala oblana na egzaminie w Warszawie jak tylko
    > wsiadla do samochodu, bo nei sprawdzila poziomu plynu hamulcowego

    iiiiijasssssne

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 32. Data: 2014-09-07 22:47:07
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-07 o 20:11, z pisze:
    > W mordę... Jak już musimy mieć tych biurokratów to jest właśnie pole do
    > popisu na kolejną dyrektywę unijną. Żarówkę powinno dać się radę
    > wymienić w środku nocy w 5 minut!!!
    Jak znam życie to wyjdzie z tego dyrektywa zabraniająca przepalać się
    żarówkom. Przez 3 lata. Oczywiście żarówki będą wtedy niewymienialne, a
    samochód po 3 latach do utylizacji ;-)

    Maciek

  • 33. Data: 2014-09-07 22:49:25
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Moim zdaniem kwestia ta jest wbrew pozorom bardzo ważna. Osobiście wq..
    > mnie maksymalnie, gdy okazało się, że z wymianą żarówki w C5 muszę jechać
    > do warsztatu, bo po prostu nie da się włożyć ręki. Już nie chodzi nawet o
    > przepis, co bezpieczeństwo. Poza miastem dwa światła sie raczej przydają.

    To przecież żarówki czy ich włókna są w reflektorach nadmiarowe, świecą np
    postojowe razem z mijania.

    > Nie zawsze jest warsztat pod ręką. Moim zdaniem odpowiedni przepis o
    > minimalnym wymiarze (coś a'la ergonomia) powinien być wpisany w przepisy
    > homologacyjne.

    Żeby łatwość zmiany żarówki miała praktyczną wartość to by musiała sama
    wskakiwać bo inaczej ktoś ją musi umieć wskoczyć.

  • 34. Data: 2014-09-07 22:51:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-09-07 o 20:43, A.L. pisze:
    > A co gdzie sie w samochodzie leje? Nei wiem. Od tego jest mechanik,
    Żeby jeździć do mechanika co 500km, to chyba bym się musiał nieźle w
    czerep pier*. Ale kto bogatemu zabroni :->

    Maciek

  • 35. Data: 2014-09-07 22:57:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 07.09.2014 20:28, Zbynek Ltd. pisze:

    > Przecież nie musisz wymieniać - powinieneś to wiedzieć z egzaminu na
    > prawa jazdy. Możesz wezwać telefonicznie serwis, by wymienił. Jeżeli
    > nikt nie uczył Cię obsługi telefonu, to możesz zamknąć samochód i udać
    > się pieszo w poszukiwaniu warsztatu.

    to niestety dobra odpowiedź. jak nie wiesz jak się robi cokolwiek,
    płacisz za to.
    W temacie, może masz trochę racji, ale jest na to rada. ubezpieczenie
    które pokrywa takie awarie kosztuje kilkadziesiąt złotych....

    ToMasz

  • 36. Data: 2014-09-07 23:01:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To przecież żarówki czy ich włókna są w reflektorach nadmiarowe, świecą
    > np postojowe razem z mijania.

    I takie postojoweoświetli Ci pieszego czy przeszkodę na drodze?

    > Żeby łatwość zmiany żarówki miała praktyczną wartość to by musiała sama
    > wskakiwać bo inaczej ktoś ją musi umieć wskoczyć.
    Żeby można ją było wskoczyć, to musi się ręka zmieścić. Dokąd nie kupiłem
    C5, to zawsze sam wymieniałem w kilka minut żarówkę. Jak będę kupował
    kolejny samochód, to jedna z rzeczy,które sprawdzę, to bedzie właśnie
    możliwość wymiany żarówki. Tu mi to po prost udo głowy nie przyszło, że
    można tak zrobić samochód, że się nie da.

  • 37. Data: 2014-09-07 23:31:18
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/09/14 20:43, A.L. wrote:
    > A co gdzie sie w samochodzie leje? Nei wiem. Od tego jest mechanik

    Jakież to amerykańskie. Ktoś miałby mi kazać coś? Pojeb! To wolny kraj!
    W hameryce nie wymienia się żarówek! W hameryce nawet wachę leje i koła
    pompuje dopiero po kursie! Ludzie sami z siebie tego nie wiedzą!

    I oni polecieli na księżyc...

    > Pojeb... [...] Pojeb

    Czy to ty rozdzielasz plonki na prawo i lewo?

    --
    Alf/red/

  • 38. Data: 2014-09-07 23:33:56
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "JanT.KRK" <J...@g...com>

    W dniu 2014-09-07 22:31, Marcin N pisze:
    > To się nazywa schizofrenia.
    Jeszcze raz w cytacie uwypuklam to co napisałeś i do czego się odnosiłem
    - i żeby w tym widzieć schizofrenię - to jak nazwać i tu kolejny cytat:
    _/Jak te praktyki producentów mają się do polskiego prawa? Może by tak
    parlament UE zamiast liczyć ilość wody potrzebnej do spłukania wody w
    kiblu - zrobił coś pożytecznego i ukrócił te praktyki? /_/
    /
    Czyżby to parlament UE miał wymusić na producentach samochodów
    dostosowania swych produktów do naszego prawa? - to dopiero by była sch....

    JanT.

  • 39. Data: 2014-09-08 00:01:21
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 07 Sep 2014 23:31:18 +0200, Alf/red/ <f...@u...waw.pl>
    wrote:

    >Jakież to amerykańskie. Ktoś miałby mi kazać coś? Pojeb! To wolny kraj!
    >W hameryce nie wymienia się żarówek! W hameryce nawet wachę leje i koła
    >pompuje dopiero po kursie! Ludzie sami z siebie tego nie wiedzą!

    Jak potzrebuje cos zrobic w samochodzie to ide do mechanika. Taniej i
    szybciej. A kursow to zadnych nie ma. Uzyskanie parwa jezdy na
    przykald, trwa godzine ze wszystkimi formalnosciami

    A.L.

  • 40. Data: 2014-09-08 00:01:50
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 7 Sep 2014 21:24:39 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid>