  • 21. Data: 2014-09-07 21:41:23
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-09-07 o 20:21, Zbynek Ltd. pisze:
    > Więc nie mów mi, że każdy pojmie prostą instrukcję wymiany żarówki ;-)

    Nie załamujcie mnie.
    W podstawówce na zajęciach praktycznych wyszywałem, tkałem, piłowałem,
    skręcałem śruby, lutowałem układy elektroniczne...
    W podstawówce!!!

  • 23. Data: 2014-09-07 22:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik z ...@...pl ...

    > Jak już musimy mieć tych biurokratów to jest właśnie pole do
    > popisu na kolejną dyrektywę unijną. Żarówkę powinno dać się radę
    > wymienić w środku nocy w 5 minut!!!

    A to akurat pełna zgoda - zarówka powinna być łatwo wymienialna.
    to co niektorzy producenci wymyslająw temacie "jak utrudnic wymiane" woła o
    pomste do nieba.

  • 22. Data: 2014-09-07 22:00:04
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A.L. a...@a...com ...

    > O... To w Polwsce jeszcze sie sparwdza elektrolit w akumulatorach?...

    Nie, odpowiada sie na takie pytanie na egzaminie!

  • 24. Data: 2014-09-07 22:02:01
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-09-07 20:33, A.L. pisze:

    > O... To w Polwsce jeszcze sie sparwdza elektrolit w akumulatorach?...
    Kto sprawdza to sprawdza, a w hameryce to na manualu mało kto umie jezdzić,
    ostatnio obśmiewali się ze złodzieja co ukradł auto i nie umiał nim ruszyć
    bo nie było automatu :) Ciekaw jestem ilu tamtejszych kierowców by
    umiało zmienić żarówkę, 1% ?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 25. Data: 2014-09-07 22:13:31
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    z napisał(a) :

    > Nie załamujcie mnie.
    > W podstawówce na zajęciach praktycznych wyszywałem, tkałem, piłowałem,
    > skręcałem śruby, lutowałem układy elektroniczne...
    > W podstawówce!!!

    Przebijam. W przedszkolu mieliśmy zajęcia szycia. Uszyłem
    poduszeczkę do igieł. Do dziś mam. I pamiętam kiedy ją zrobiłem. Bo
    poduszeczki w kaczorki w kolejnych latach bym już nie wykonał :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 26. Data: 2014-09-07 22:18:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 07 Sep 2014 13:33:08 -0500, A.L. <a...@a...com> wrote:
    > O... To w Polwsce jeszcze sie sparwdza elektrolit w
    akumulatorach?...

    Pisałem "były" (25 lat temu). Przynajmniej polscy kursanci wiedzą, że
    samochód ma akumulator w przeciwieństwie do amerykańskich, którzy nie
    wiedzą co zrobić gdy im się gaz zablojuje. Zamiast wrzucić N mówią
    "pray"
    http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I&feature=y
    outube_gdata_player

    --
    Marek

  • 27. Data: 2014-09-07 22:24:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 07 Sep 2014 20:11:28 +0200, z <...@...pl> wrote:
    > UE przyssała się do odkurzaczy (swoją drogą mogła by w ramach
    analogii
    > też do mocy samochodów ;-) ) a powinna przypie... kary za
    utrudnianie
    > podstawowej operacji użytkownika poprawiającej bezpieczeństwo na
    drodze.

    Prośviej by było gdyby UE wydała zakaz produkowania przepalających
    się żarówek.

    --
    Marek

  • 28. Data: 2014-09-07 22:24:40
    Temat: Re: Niemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: "JanT.KRK" <J...@g...com>

    W dniu 2014-09-07 19:29, Marcin N pisze:
    > Polskie przepisy nakazują - w sytuacji gdy przepali się żarówka w
    > samochodzie - samodzielną jej wymianę na trasie, lub trzeba liczyć się
    > z mandatem.

    Jakie przepisy? - Gdzie są te przepisy opublikowane?
    Masz jeździć samochodem sprawnym i nadającym się do jazdy - na to
    przepisy są
    Jeśli samochód nie sprawny (a brak odpowiednich świateł, sygnału
    dźwiękowego, odpowiednich lusterek wstecznych itp. oznacza niesprawność
    do jazdy) nie można nim wyjechać na drogę publiczną - i jeśli policjant
    zwróci uwagę (a może "wlepić" mandat lub zatrzymać dow. rej.) czyli
    pouczy, że "takim pojazdem" nie wolno się poruszać to jeśli potrafię
    usunąć usterkę to jadę dalej a jeśli nie to wzywam serwis albo lawetę.

    --
    JanT.

  • 29. Data: 2014-09-07 22:31:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:XnsA3A1D79521DFBbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik z ...@...pl ...

    > A to akurat pełna zgoda - zarówka powinna być łatwo wymienialna.
    > to co niektorzy producenci wymyslająw temacie "jak utrudnic wymiane" woła
    > pomste do nieba.

    Moim zdaniem kwestia ta jest wbrew pozorom bardzo ważna. Osobiście wq..
    mnie maksymalnie, gdy okazało się, że z wymianą żarówki w C5 muszę jechać
    do warsztatu, bo po prostu nie da się włożyć ręki. Już nie chodzi nawet o
    przepis, co bezpieczeństwo. Poza miastem dwa światła sie raczej przydają.
    Nie zawsze jest warsztat pod ręką. Moim zdaniem odpowiedni przepis o
    minimalnym wymiarze (coś a'la ergonomia) powinien być wpisany w przepisy
    homologacyjne.

  • 30. Data: 2014-09-07 22:31:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-09-07 22:24, JanT.KRK pisze:

> [...]
    > pouczy, że "takim pojazdem" nie wolno się poruszać to jeśli potrafię
    > usunąć usterkę to jadę dalej a jeśli nie to wzywam serwis albo lawetę.

    Najpierw pytasz, gdzie niby są takie przepisy a potem sam je przytaczasz.

    To się nazywa schizofrenia.

    --
    MN