  • 11. Data: 2013-02-20 16:27:53
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

    > Nawet jeśli nastąpiło to z naruszeniem procedur dowodowych, nie stosuje
    > się w Polsce zasady owoców zatrutego drzewa.

    > Jakiego państwa? Może watykańskiego? ;-)
    >
    > To w sumie jest zwykła ochrona obrotu, zajmują się tym na tej samej
    > zasadzie, na jakiej zajmowaliby się podrabianiem biletów do kina
    > albo na tramwaje.
    >
    > Niedawno nawet skarbówka dostała uprawnienia w ramach zwalczania.

    ale tego windowsa nikt nie podrobil !!!!!!!

    to jest jak najbardziej oryginalny windows napisany przez microsoft i z
    logo microsoftu. od scigania licencji jest sad cywilny.

  • 12. Data: 2013-02-20 16:32:49
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik witek napisał:
    > od scigania licencji jest sad cywilny.

    dotyczy audio / video

    nie dotyczy software

    i nie ścigania licencji, tylko posiadania oprogramowania bez licencji.

    "sciagniecie" licencji jak mniemam to: podejrzany pokazuje licencje i
    przestaje byc podejrzanym i jest procedurą dowodową. jak okazanie
    prawajazdy wyklucza "prowadzenie bez posiadania uprawnien".

  • 13. Data: 2013-02-20 17:07:26
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2013-02-20 12:37, modoc wrote:
    > Witam a wiec jakis czas temu zabrali mi kompa i laptopa. Wczoraj z
    > komendy odezwali si i chc licencje na 2 windowsy i 2 office. Obydwa

    A swoją drogą. Jakby były dwa komputery jednego człowieka z
    zainstalowanym powedzmy Windows 7, a ten człowiek miałby tylko jedno
    pudełko (z licencją).

    Posiada oprogramowanie bez licencji, czy tylko łamie jej warunki
    (instalując z jednego pudełka na dwa komputery)?

    gacek

  • 14. Data: 2013-02-20 18:06:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 20.02.2013 16:27, witek pisze:
    > od scigania licencji jest sad cywilny.

    E-e. Akurat tu jest KK.

    Rozdział XXXV
    Przestępstwa przeciwko mieniu

    Art. 278.
    § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,

    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2013-02-20 22:04:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "modoc" <f...@f...com> napisal w wiadomosci
    ..
    > Witam a wiec jakis czas temu zabrali mi kompa i laptopa. Wczoraj z
    > komendy odezwali si i chc licencje na 2 windowsy i 2 office. Obydwa
    > nielegalne. Jak to najlepiej rozegra. Czy jest szansa na grzywne i
    > warunkowe umorzenie. Czy moecie te poleci jakiego prawnika z
    > mazowieckiego specjalizujcego si w prawie autorskim i komputerach.

    Podejsc do adwokata - na pewno sie oplaci w tym wypadku.

  • 16. Data: 2013-02-21 08:25:01
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie - ot
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2013 16:03, Mr. Misio pisze:

    > "tak, to ten co mnie napadł, a ja się broniłem" to cie skaza, za
    > poturbowanie albo nawet za napaść, a do tego bandyta bedzie mogl miec
    > wglad w twoje dane (a ty w jego nie).

    Gorzej, jak bandytów kilku - więcej zeznań osób "obcych".

    Znam to z własnego doświadczenia niestety...

  • 17. Data: 2013-02-21 08:27:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2013 16:27, witek pisze:

    > ale tego windowsa nikt nie podrobil !!!!!!!
    >
    > to jest jak najbardziej oryginalny windows napisany przez microsoft i z
    > logo microsoftu. od scigania licencji jest sad cywilny.

    Zależy. Jeśli zdobył legalnie (np. ściągnął wersję
    testową/demonstracyjną od mikrosyfa) a tylko naruszył warunki licencji -
    niby tak.

    Ale jeśli zdobył nielegalnie to już sprawa karna.

  • 18. Data: 2013-02-21 08:29:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2013 13:58, news pisze:

    > W przypadku danych nie zabezpieczonych zgodnie z prawem, dowód nie ma
    > żadnej wiarygodności, więc nie jest żadnym dowodem, bo nie ma żadnych
    > dowodów kto tego nielegalnego windowsa nagrał, można nawet oskarżyć o to
    > policję, bo przecież dysk jest obecnie w ich osiadaniu:)

    One nie muszą być zabezpieczone zgodnie z prawem. Wystarczy że zdaniem
    biegłych i w ocenie sądy zostały zabezpieczone tak, że nie mogły zostać
    zmanipulowane.

    > A kto jest właścicielem tej spółki?
    > Czy spółka jest właścicielem oprogramowania windows?
    > Czy spółka płaci w Polsce podatki ze sprzedaży oprogramowania microsoftu?

    W zakres działalności sprzedaż ma wpisaną - rusz się i poszukaj sobie
    sprawozdań.

  • 19. Data: 2013-02-21 10:06:37
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

> [...]
    > cudzy
    > program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    A jak wyglada interpretacja par.2?

    Rozumiem, ze osoba uprawniona jest Microsoft.
    Uzyskanie cudzego programu tzn, ze hmmm komus go zabralem? Sciagnalem i
    posluguje sie cudzym numerem licencji?
    I wreszcie korzysc majatkowa - czy sam fakt posiadania to juz jest
    korzysc majatkowa? (bo nie zaplacilem za niego a mam?) czy tez staje sie
    korzyscia dopiero wtedy jesli np. zarabiam dzieki niemu?
    A co jesli np. mam windowsy nielegalne, mam gierke nielegalna i gram? -
    korzysci majatkowej nie odnosze (chyba, ze samo "niekupienie" jest
    korzyscia...).
    I nie robie sobie jaj tylko serio pytam :)

    --
    Jarek Pudelko

  • 20. Data: 2013-02-21 11:14:09
    Od: Doman <p...@n...grupe>

    > Naucz się poprawnie pisać. Póki co - żegnam.

    Do modoc: Zignoruj Ławę, bo to taki lokalny, przygłupi troll. Taki
    folklor na grupach.