eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele] › Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
  • Data: 2018-03-14 14:50:15
    Temat: Re: Niech rusza Narodowy Program Rozbudowy Dworców! :-) [Handel w niedziele]
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-03-14 o 14:17, kapitalikk pisze:

    > Nie o to mi chodziło.
    > Mnie chodziło o to czy ktoś zna dosłownie niemiecki zapis przepisu o
    > zakazie handlu w niedzielę. Czy Niemcy też mają 30 wyłączeń i tego typu
    > bzdety.

    to ustalają lokalnie, więc robią to zgodnie z tym, czego większość
    oczekuje, dzięki temu nie muszą bujac się z jakimiś dziwnymi kombinacjami.

> [...]
    > sytuacji, że aby w Polsce było dobrze, każdy artykuł ustawy winien się
    > rozrosnąć do rozmiaru Biblii. Tego chcemy? Ja wiem, że jeszcze jesteśmy
    > głupim społeczeństwem, wszak kapitalizm u nas zaczął funkcjonować ok
    > roku 1989. Inne kraje i społeczeństwa miały czas się go nauczyć, mając
    > na to ze 200 lat. Mnie ciekawi fakt, że nasi nauczyciele kapitalizmu u
    > siebie mogą mieć wolne niedzielę a w Polsce robią wiele, by ludziom
    > obrzydzić wolne niedziele.
    > Z tego co pamiętam, to w kumuniźmie mieliśmy w Polsce w niedzielę
    > otwarte tylko sklepy nabiałowe i to chyba do 10 albo 11.

    wystarczy nie robić głupiego zakazu i nie trzeba pisać biblii.

    > Przecież jest dodatek obowiązkowy za pracę w dni wolne i świąteczne.

    taak, ciekawe. Bo dodatek jest jedynie za pracę w godzinach
    nadliczbowych, a ja pisze o dodatku za pracę w każdy dzień ustawowo
    wolny (podobnie jak dodatek za pracę w godzinach nocnych)

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl