  • 1. Data: 2012-06-10 23:34:11
    Temat: Nie wysłane zwolnienie do ZUS
    Od: Swieża <S...@...wp.pl>

    Jak postapić w takiej sytuacji.
    01.06 dostałem zwolnienie lekarskie czyli do 8.06 powinienem je dostarczyć
    do ZUS.
    No i niestety dziśokazało się, że "nie wysłało się"
    Jakies formy przywrócenia terminu?
    Jakie konsekwencje? Brak wypłaty świadczenia? Czy ewentualne kolejne
    zwolnienie będzie ciągłością poprzedniego?

    s.

  • 2. Data: 2012-06-10 23:59:56
    Temat: Re: Nie wysłane zwolnienie do ZUS
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-10 21:34:11 +0000, Swieża <S...@...wp.pl> said:

    > 01.06 dostałem zwolnienie lekarskie czyli do 8.06 powinienem je dostarczyć
    > do ZUS.
    > No i niestety dziśokazało się, że "nie wysłało się"

    > Jakie konsekwencje?

    Komputer, internet, przeglądarka, wyszukiwarka, fraza: "skutki
    niedostarczenia w terminie zwolnienia lekarskiego", enter...

    http://www.eporady24.pl/skutki_prawne_nieterminowego
    _dostarczenia_zwolnienia_lekarskiego,artykuly,16,99,
    767.html
    http://www.strefabiznesu.pomorska.pl/artykul/do-kied
    y-trzeba-dostarczyc-pracodawcy-zwolnienie-lekarskie-
    1260.html
    http://www.goldenline.pl/forum/1041704/7-dni-na-dost
    arczenie-l4-i-co-potem

    Bydlę

  • 3. Data: 2012-06-11 09:33:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Komputer, internet, przeglądarka, wyszukiwarka, fraza: "skutki
    > niedostarczenia w terminie zwolnienia lekarskiego", enter...

    Panie, jak ja bym tu miał internet to ja bym nie takie rzeczy mógł! ;-P

    Dziękuję!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 4. Data: 2012-06-11 12:50:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 czerwca 2012 23:34:11 UTC+2 użytkownik Swieża napisał:
> [...]
    > Jakie konsekwencje? Brak wypłaty świadczenia? Czy ewentualne kolejne
    > zwolnienie będzie ciągłością poprzedniego?

    Myśle że telefon/wizyta w ZUS były by najlepszym, rozwiązaniem

  • 5. Data: 2012-06-11 14:48:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Jun 2012, Kris wrote:

    > Myśle że telefon/wizyta w ZUS były by najlepszym, rozwiązaniem

    Myslę że spytanie przed taka wizyta było całkiem rozsadnym działaniem.
    Czy mam założyć, że nie wiesz jak działaja np. kary administracyjne?

    To Ci przetłumaczę z polskiego na nasze na przykładzie skarbówki
    i powszechnej czynnosci zakupu samochodu.

    Otóż znajomy, przekonany że na złożenie deklaracji PCC ma czas mierzony
    w miesiacach, wypełnił PCC, podpisał i złożył. No i opłacił.
    Podpisał ni mniej ni więcej jak oswiadczenie że "zna przepisy" (tak
    z grubsza biorac, jest taki tekst małymi literkami na każdej deklaracji).

    Jakby najpierw popytał, miałby szanse się dowiedzieć co to jest
    "czynny żal".

    Z powyższego wynika wniosek jak całkiem u góry ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-06-11 15:31:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2012 14:48:03 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:
    > Jakby najpierw popytał, miałby szanse się dowiedzieć co to jest
    > "czynny żal".
    Czynny żal jest czynnmością powtarzalną;)
    Ja juz 3 razy pisałem;)
    Tak srednio raz na rok;)

  • 7. Data: 2012-06-11 15:58:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Myśle że telefon/wizyta w ZUS były by najlepszym, rozwiązaniem

    w linkach otrzymanych od Bydlę znalazłem odpowiedź.

    Na szczęście kara jest niewielka.

    Świadczenie jest umniejszane o 25% ale tylko od 8 dnia po dacie wystawienia
    zwolnienia do dnia dostarczenia.
    Reasumujac - te 25% umniejszaja tylko za dni kiedy faktycznie było
    spóźnienie.

    Co do wizyty w ZUS/teelfonu - chyba żartujesz...
    Nawet jeżeli ktośby ci powiedział, to i tak:
    - nie bierze zadnej odpowiedzialnosci za swoje słowa
    - czesto trafiasz na niewiedzę ukrywana w ilosci rad
    - przeważnie nie dostaniesz rad, ktore pomogą ci wyjśc z problemu (
    zwłaszcza jezeli trzeba wyjść na około)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 8. Data: 2012-06-11 16:36:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 czerwca 2012 15:58:26 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Co do wizyty w ZUS/teelfonu - chyba żartujesz...

    Nie.
    Z zusem mam mniej do czynienia ale pytanie/ telefon do US juz mi wielokrotnie pomógł.
    Między innymi wspomniany wyżej czynny żal, szczegóły odnośnie podatku za wynajem
    mieszkania, dużo m,i pomogli w kwesti odliczeń róznicy VAT przy zakupie materiałó
    budowlanych itp

    > Nawet jeżeli ktośby ci powiedział, to i tak:
    > - nie bierze zadnej odpowiedzialnosci za swoje słowa

    Na grupach dyskusyjnych jest dokładnie tak samo;)

    > - czesto trafiasz na niewiedzę ukrywana w ilosci rad
    > - przeważnie nie dostaniesz rad, ktore pomogą ci wyjśc z problemu (
    > zwłaszcza jezeli trzeba wyjść na około)

    Tu troche racji masz ale ja uwazam i tak że najlepiej dopytac u zródła a ew w necie
    zweryfikowac to co tam powiedzieli.

  • 9. Data: 2012-06-11 16:58:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > szczegóły odnośnie podatku za wynajem mieszkania, dużo m,i pomogli w
    > kwesti odliczeń róznicy VAT przy zakupie materiałó budowlanych itp

    no ja mam na zus pecha, chyba tylko raz trafiłem na kogos kompetentnego,
    pani ładnie poprowadziła mnie za rączkę, sprawę bierzącą załatwiła,
    dodatkowo podpowiedziała aby złożyc pismo o rozliczenie konta (były jakies
    nadplaty itp)
    I ok.
    To było jakies 8 miesiecy temu. Odpowiedzi na pismo o rozlicenie konta
    brak.
    Co ciekawe - był to już drugi wniosek na ten temat bez odpowiedzi.

    > Na grupach dyskusyjnych jest dokładnie tak samo;)

    ano, tyle ze jest słowo pisane.
    A poza tym wiele osób tu piszących robi to systematycznie i weisz, ze ich
    opiniom mozna po prostu ufać.

    ja robie dokładnie odwrotnie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 10. Data: 2012-06-11 22:30:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Jun 2012, Kris wrote:

    > Czynny żal jest czynnmością powtarzalną;)

    Oczywiscie :)
    Ale rzeczony nie spytał przed złożeniem deklaracji.
    No i dostał mandat.

    > Tak srednio raz na rok;)

    Nie najgorsza srednia ;)

    pzdr, Gotfryd