  • 2. Data: 2012-06-09 18:09:09
    Temat: Re: Nowy deweloper + umowa rezerwacyjna - jakie zagrożenia?
    Od: AnonimGall <g...@b...com>

    > Pozdrawiam
    > Bartłomiej Skwira
    >
    > Ps: chyba bez porady prawnika się nie obejdzie, tylko do kogo się udać? Jakiś
    specjalista od prawa budowlanego?

    Na rynku jest w qrwe mieszkan a ty sie bedziesz pchal w jakiegos
    dupalowera. Efekt koncowy jest taki ze no nawet ładne to jest ale sciany
    z papieru slychac jak sasiad pierdzi, czynsze z kosmosu a towarzycho
    nieciekawe.

  • 3. Data: 2012-06-09 19:23:11
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-06-09 15:11, b...@g...com wrote:
    > Myślę o kupnie mieszkania

    Kupuj wybudowane, gotowe, najlepiej w stanie surowym żeby było widać że
    nie z papieru. Nie kupuj obietnic.

  • 4. Data: 2012-06-09 21:36:32
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    > Kupuj wybudowane, gotowe, najlepiej w stanie surowym żeby było widać że
    > nie z papieru. Nie kupuj obietnic.

    Też popieram kupno gotowego, pomimo że będzie droższe.

    Swoją drogą dziwne, że deweloper nie ma jeszcze nawet pozwolenia na
    budowę. Wszak je się dostaje w zasadzie bezkosztowo, jak się ma ziemię i
    projekt budowlany oraz mpzp i zapewnione media. W tym przypadku może być
    tak, że deweloper dopiero sonduje zainteresowanie, więc ja bym jeszcze
    jakieś kary dla dewelopera przewidział, za wycofanie się z budowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 5. Data: 2012-06-09 22:20:48
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 09-06-2012 15:11, b...@g...com pisze:
> [...]
    > http://www.stepronbudownictwo.pl/nowowarszawska.html - kuszą niską
    > ceną I w miarę dobra lokalizacją, zainteresowanie inwestycją jest
    > duże, a czasu jest mało (jest kolejka rezerwacyjna). Problem polega
    > na tym, że spółka Stepron Budownictwo z tego co się dowiedziałem
    > jeszcze nawet nie istnieje (a zatem nie złożono jeszcze podania o
    > pozwolenie na budowę). Spółka Stepron Sp. z o.o. (istniejąca) chce
    > podpisać ze mna umowę rezerwacyjną (aby mogli negocjować kredyt z
    > bankiem), dostałem ją do wglądu, więc umieszczam publicznie

    Spółka nie istnieje jeszcze, nie ma pozwolenia, nie ma pojęcia o nowej
    ustawie deweloperskiej, ale kusza niską ceną. To jak jazda po
    zamarzniętym jeziorze. Albo przejedziesz na drugi brzeg, albo nie...

    > Ps: chyba bez porady prawnika się nie obejdzie, tylko do kogo się
    > udać? Jakiś specjalista od prawa budowlanego?

    Trochę się na tym znam i widzę w tej umowie - delikatnie mówiąc - brak
    profesjonalizmu w podejściu do klienta. Jeżeli chcesz bardziej fachowych
    konsultacji, tu jest namiar:
    http://prawo.univ.gda.pl/pracownik/bartlomiejgliniec
    ki.html

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2012-06-10 11:07:09
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Ad. e) Sprzedający po ukończeniu budowy nieruchomości i zawarciu umowy
    przyrzeczonej przeniesie prawa majątkowe do nieruchomości w sposób bezobciążeniowy
    (bez jakichkolwiek długów), spłacając przy tym ewentualną hipotekę i wykreślając
    wszelkie zapisy jej dotyczące z księgi wieczystej z działów III i IV do lipca 2013.

    A na to powinieneś mieć promesę banku. Jak nie ma jeszcze kredytu to i
    nie ma promesy.

    Poza tym tak jak piszą tu inni w takim etapie bym się nie pchał.

    Darek

  • 7. Data: 2012-06-11 19:59:03
    Od: b...@g...com

> [...]
    >ustawie deweloperskiej, ale kusza niską ceną. To jak jazda po
    >zamarzniętym jeziorze. Albo przejedziesz na drugi brzeg, albo nie...

    Jest dużo lepiej - spółka docelowa została stworzona, opłata manipulacyjna do
    negocjacji, standard wykonania zawarty w umowie, jako załączniki plany
    mieszkania/garazu, balkony będą większe, więcej praw dla kupującego, po dzisiejszej
    wizycie same dobre wiadomości i cała sytuacja wygląda o niebo lepiej. Deweloper teraz
    się postarał i idzie na ugode z klientem.
    Dodam też że ustawa deweloperska nie jest "nieznana" przez dewelopersa, wręcz
    odwrotnie, znają ją dobrze i pod nią cały proces jest