  • 1. Data: 2007-05-21 09:51:21
    Temat: Neostrada, zerwanie umowy
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    Na początku maja kończyła mi się umowa na czas nieokreślony dot.
    neostrady 512, jeszcze w marcu podpisałem w telepunkcie umowę na następny
    okres, na neostradę 1M.

    Od początku maja nie stwierdziłem jakiegoś przyśpieszenia, i wyjaśniło
    się czemu ... dostałem fakturę, z pozycją neostrada 512 - umowa na czas
    nieokreślony (141 netto zamiast 28 brutto :) ).

    I teraz czytam sobie regulamin neostrady, a tam mam taki zapis:

    "2. Abonent może rozwiązać Umowę o Świadczenie Usługi na czas określony
    lub nieokreślony ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli:
    (...)
    2) TP Świadczy Usługę w sposób niezgodny z Umową."

    Jako że chciałbym się wyślizgać z cyrografu na następny rok, zastanawiam
    się, czy ten zapis byłby dobrym punktem zaczepienia. Wg. mnie, TP
    ewidentnie świadczy usługę niezgodnie z umową, problem tylko z
    udowodnieniem tego.

    Czy wystarczającym dowodem jest:
    - 1. faktura z pozycją "neostrada tp 512"
    - 2. screenshot z ich "obsługi online" na tp.pl z wyszczególnieniem
    aktywnych usług, gdzie jak byk stoi "neostrada tp opcja 512 - aktywna"

    No i druga sprawa, czy jeżeli skorzystam z tego punktu regulaminu i
    rozwiążę umowę, to czy mogę się jednocześnie domagać korekty faktury z
    tych 141 netto na 28 brutto?

    p. m.

  • 2. Data: 2007-05-21 10:05:42
    Temat: Re: Neostrada, zerwanie umowy
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    mvoicem wrote:

    > Czy wystarczającym dowodem jest:
    > - 1. faktura z pozycją "neostrada tp 512"
    > - 2. screenshot z ich "obsługi online" na tp.pl z wyszczególnieniem
    > aktywnych usług, gdzie jak byk stoi "neostrada tp opcja 512 - aktywna"
    To może być podstawa. TPSA nie wywiązała się z umowy. Oczywiście taką umową
    na 1 mega musisz mieć i rachunek musi być na okres późniejszy niż data
    zawarcia umowy.

    > No i druga sprawa, czy jeżeli skorzystam z tego punktu regulaminu i
    > rozwiążę umowę, to czy mogę się jednocześnie domagać korekty faktury z
    > tych 141 netto na 28 brutto?
    Chciałbys jednocześnie mieć ciastko i zjeść ciastko.
    --
    Maciek

  • 3. Data: 2007-05-21 11:33:01
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 21 May 2007 09:51:21 +0000 (UTC), mvoicem napisał(a):

    > Na początku maja kończyła mi się umowa na czas nieokreślony

    Dosyć niefortunnie sklecone zdanie.
    Więc jaka to była umowa?
    Jesteś pewien że na czas nieokreślony?
    Jeżeli tak - to dlaczego miałaby się "kończyć"? Wypowiedziałeś ją?

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 4. Data: 2007-05-21 19:38:44
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 21 May 2007 13:33:01 +0200, Herald napisał(a):

    > Dosyć niefortunnie sklecone zdanie.
    > Więc jaka to była umowa?
    > Jesteś pewien że na czas nieokreślony? Jeżeli tak - to dlaczego miałaby
    > się "kończyć"? Wypowiedziałeś ją?

    Oczywiście "nie" mi się przyplątało nie wiadomo skąd ... miałem na myśli
    umowę na czas określony.

    p. m.

  • 5. Data: 2007-05-22 17:43:51
    Od: "R. S." <r...@o...pl>

    Miałem bardzo podobne zdarzenie. Z tym, że ja z dniem rozpoczęcia nowej
    umowy i stwierdzeniu braku zamówionej usługi (z 256 na 1Mbit)
    natychmiast zgłosiłem skargę (nie reklamację) i zrobiłem małą awanturę.
    Podpierałem się tym, iż nie została dopełniona umowa przez TPSA i to nie
    ja jestem winien bałaganowi jaki mają w swoich oddziałach. Próbowali
    zrzucić to na kurierów, którzy rzekomo mieli mi dowieźć aneks do umowy.
    Dodatkowo mając do dyspozycji numery i daty zgłoszeń aneksu oraz zapytań
    o kuriera z przesyłką powiedziałem im, że jeśli w ciągu 10 dni
    przewidzianych na rozpatrzenie skargi zamówiona usługa nie będzie
    aktywna to zrywam umowę i idę z tym do urzędu ochrony konsumenta.
    Zamówioną usługę włączyli mi w 9 dniu rozpatrywania skargi. Mało tego
    zażądałem od nich uruchomienia usługi z datą wsteczną i wystawienia
    faktury korygujacej. W następnym miesiącu zwrócili mi nadpłacone
    pieniądze za źle naliczony abonament.

    pzdr.

    RS

  • 6. Data: 2007-05-23 21:06:40
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 21 May 2007 09:51:21 +0000, mvoicem napisał(a):

    > Witam
    >
    > Na początku maja kończyła mi się umowa na czas nieokreślony dot.

    tutaj korekta, miałem na myśli oczywiście czas określony.

> [...]
    > się czemu ... dostałem fakturę, z pozycją neostrada 512 - umowa na czas
    > nieokreślony (141 netto zamiast 28 brutto :) ).

    W międzyczasie ISP do którego chciałem się przenieść dał ciała, więc
    postanowiłem zostać przy neostradzie. Właśnie piszę reklamację faktury, i
    mam pewien kłopot z interpretacją zapisów umowy:

    Mianowicie jestem w promocji "podkręć prędkość", cyrograf na 12 mies,
    która miała być za 76zł (nie 28 jak pomyłkowo napisałem wcześniej).
    Czytam sobie aneks do umowy, i co widzę:

    "Umowa zostaje zawarta na czas określony - 12 miesięcy od XXXX do XXXXX.
    Zawarcie umowy związane jest z przyznaniem Abonamentowi następujących ulg:
    (...)
    2. w zakresie miesięcznej opłaty abonamentowej, ulgi stanowiącej różnicę
    między miesięczną opłatą abonamentową, właściwą dla Opcji Usługi w Umowie
    na czas nieokreślony, a miesięczną opłatą abonamentową, właściwą dla
    Opcji Usługi w Umowie na czas określony, za każdy miesiąc przez który
    Abonent korzystał z Usługi - wysokość ulgi za jeden miesiąc w momencie
    zawarcia Umowy wynosi 59.78zł.

    3. w zakresie miesięcznej opłaty abonamentowej w okresie promocyjnym,
    ulgi stanowiącej różnicę między miesięczną opłatą abonamentową, właściwą
    dla Opcji Usługi w Umowie na czas określony lub nieokreślony, a
    miesięczną opłatą abonamentową, właściwą dla Opcji Usługi w ofercie
    promocyjnej, za każdy miesiąc korzystania z Usługi w okresie promocyjnym
    - wysokość ulgi za jeden miesiąc w momencie zawarcia Umowy wynosi
    152.13zł"

    Zgodnie z cennikiem neostrady( http://www.tp.pl/b/binaries/
    PL/596835317489/cennik_neostrada_365108841.pdf ), neo 1024 kosztuje
    228.14zł przy umowie na czas nieokreślony.

    Więc krótkie odejmowanie: 228.14-152.13-59.78 = 16.23zł. Jest to
    zdecydowanie suma różnej od tej o której mi przedstawiciel handlowy mówił
    (mówił o 76zł, co jest wynikiem 228.14-152.13).

    No i nie wiem, czy TPSA się pomyliło i podpisało umowę zgodnie z którą
    będę płacł 16 zł za neo 1024, czy też źle interpretuję zapisy umowy?

    Regulamin promocji:
    http://www.tp.pl/b/binaries/PL/357816/
    regulamin_podkrec_predkosc0105_366404298.pdf

    p. m.