  • 1. Data: 2002-01-18 21:54:45
    Temat: Nawiazka w sprawie karnej
    Od: <l...@y...com>

    Witam Grupowiczow,
    Jeszcze nieprawomocnym wyrokiem wygralem sprawe karna, w ktorej sad m.in
    zasadzil dla mnie jako poszkodowanego nawiazke od sprawcy. Jak wyglada
    egzekucja takiego wyroku? Cyz ja musze cos zrobic czy sprawa automatycznie do
    mnie trafi? Jakie terminy ma skazany aby uregulowac wyrok sadowy? Prosze o
    podanie artykulow
    Pzdr
    Leszek

  • 2. Data: 2002-01-18 23:20:05
    Temat: Re: Nawiazka w sprawie karnej
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 18 Jan 2002 l...@y...com wrote:

    > egzekucja takiego wyroku? Cyz ja musze cos zrobic czy sprawa automatycznie do
    > mnie trafi? Jakie terminy ma skazany aby uregulowac wyrok sadowy? Prosze o

    Sąd może z urzędu zabezpieczyć roszczenie poszkodowanego, jeśli uzna że
    istnieje niebezpieczeństwo jego niezaspokojenia. Takie samo postanowienie
    może jeszcze w post. przygotowawczym wydać prokurator - art. 291-292 KPK.
    Od momentu zabezpieczenia masz 3 miesiące na wytoczenie powództwa.

    Z urzedu dostajesz też tytuł egzekucyjny (art. 196 KKW).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-19 22:04:49
    Od: <l...@y...com>

    > Z urzedu dostajesz też tytuł egzekucyjny (art. 196 KKW).
    A co dalej mam z nim zrobic?
    Kto bedzie ponosil koszty egzekucji sadowej?
    Czy mozliwe jest pominiecie komornikow ( np wplata nawiazki w wyznaczonym przez
    poszkodowanego terminie na jego konto)?
    Serdeczne dzieki
    Leszek

  • 4. Data: 2002-01-20 08:43:07
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 19 Jan 2002 l...@y...com wrote:

    > A co dalej mam z nim zrobic?

    Przedłożyć go komornikowi.

    > Kto bedzie ponosil koszty egzekucji sadowej?

    Naprawienie szkody, nawiązki itd. są zwolnione od kosztów egzekucji (czyli
    ponosi je Skarb Państwa).

    > Czy mozliwe jest pominiecie komornikow ( np wplata nawiazki w wyznaczonym przez
    > poszkodowanego terminie na jego konto)?

    Jeśli się dogadasz ze sprawcą, to czemu nie.