  • 21. Data: 2011-03-28 19:25:37
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:imqlkt$6d3$1@news.onet.pl...

    > Bzdura. Skończyłam informatykę na UW, co prawda zaczynałam w 87 roku,
    > ale pszez cały okres sudiowania nie miałam komputera w domu, ani żaden
    > domownik.

    W 1987 roku, to raczej mało prawdopodobne, byś miał coś poza ATARI czy
    UNIPOLBRIT-em. Też w tym okresie studiowałem. Komputer, to był typu ODRA.
    PC -ty pojawiły się na przełomie 89/90 roku chyba. Z dwoma flopami FDD :-)
    ale bez HDD.

  • 22. Data: 2011-03-28 19:38:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2011 18:48, Swierszcz pisze:
    > Witam,
    >
    > czy nauczyciel w liceum ma prawo zmuszac ucznia do oddania pracy domowej
    > napisanej w komercyjnym programie MS WORD?
    > Nauczyciel nie chce przyjac pracy wykonanej w darmowym OpenOffice.

    jeżeli możliwości Writera nie wystarczają do wykonania tej pracy, to nic
    dziwnego, że wymaga Worda.

    jeżeli możliwości Writera wystarczają, zawsze możesz zapisać w formacie
    DOC we writerze.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 23. Data: 2011-03-28 19:41:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2011 19:43, Maciek pisze:
    > a nauczyciel zapewne jest
    > kretynem, który nie potrafił formatu OO otworzyć, a nie chciał się
    > przyznać, że nie umie.

    tak, a następny uczeń przyniesie w formacie AbiWorda, następny w Lotus
    WordPro, następny w formacie Worksa.

    gdy ja zadaję projekt dźwiękowy do wykonania w Audacity to chcę projekt
    audacity a nie CoolEdit Pro. Gdy zadaję projekt w formacie XCF, to chcę
    XCF, a nie PSD. I nie chodzi, że nie umiem otworzyć.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2011-03-28 19:43:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2011 19:16, .B:artek. pisze:

    > Otworzy, na pewno Word 2007 i 2010.

    Jajco, a nie odtworzy. To raz.
    Niekoniecznie szkoła będzie miała wersję 2007/10

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2011-03-28 19:50:11
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > gdy ja zadaję projekt dźwiękowy do wykonania w Audacity to chcę projekt
    > audacity a nie CoolEdit Pro. Gdy zadaję projekt w formacie XCF, to chcę
    > XCF, a nie PSD. I nie chodzi, że nie umiem otworzyć.

    Po pierwsze, Audacity jest projektem na licencji CC, po drugie
    wieloplatformowym, więc Twoje pisanie nie jest w żaden sposób zbliżone
    do zagadnienia.

  • 26. Data: 2011-03-28 19:50:52
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > W 1987 roku, to raczej mało prawdopodobne, byś miał coś poza ATARI czy
    > UNIPOLBRIT-em. Też w tym okresie studiowałem. Komputer, to był typu ODRA.
    Nie ODRY już nie było, była MERA 400.

    > PC -ty pojawiły się na przełomie 89/90 roku chyba.
    Już gdy byłam na 1 roku były w komputerowni ,
    i działały, ale dla starszego roku, osobne nie połączne w sieć.

    >Z dwoma flopami FDD :-) ale bez HDD.
    Rozmaitości były, bezdyskowce w sieci pod zdaje się Nowelem ale to duuużo
    potem,
    w komputerowni w PKiNie zdaje się 1 lub 2 sztuki nie sieciowe,
    ja praktycznie wtedy nie potrafiłam pracować bez dysku, a i zdaje się nie
    miałam dyskietek, pierwsze kupiłam sobie dopiero na 2 roku.
    Normalnie pracowałam na 2 roku na dyskowym komputerku w małej sieci (na
    Smyczkach).

    Pamiętem podsłuhaną na korytażu rozmowę pomiędzy asystentami:
    "Jeśli student nie umie pszegrać czegoś z dysku na dysk, to tu nie ma dla
    niego miejsca..."
    Pamietam też co myślałam:
    "A uczył ktoś tu tego?"

    Co można zestawić z autentyczną sytuacją około grudnia, na pierwszym roku.
    Prowadzący pszynosi zadania do zaprogramowania, rozdaje, czytam swoje:
    "......Efektem pracy programu ma być plik: wynik."
    I moje pytanie: "A co to jest plik?"
    A czego nas uczono od października: asemblera, podstaw pascala itp w ilości
    około 2h ćwiczeń (pszy tablicy) i 2h wykładu na tydzień.

  • 27. Data: 2011-03-28 20:11:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2011 22:54, januszek pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek napisa?(a):

    > Jesli szkola zapewnia bezplatne dla ucznia licencje edu to jak
    > najbardziej ma takie prawo. Jesli nie to czy mozna tu mowic o
    > propagowaniu piractwa?

    Zawsze może skorzystać z pracowni szkolnej w ramach konsultacji.

    Albo kupić stosowne oprogramowanie. Lub wykorzystać wersję 30dniową,
    jeżeli to jednorazowy projekt.

    Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe są płatne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 28. Data: 2011-03-28 20:15:35
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > Zawsze może skorzystać z pracowni szkolnej w ramach konsultacji.
    Zawsze???????????
    A to nie miała być praca domowa?

    > Albo kupić stosowne oprogramowanie. Lub wykorzystać wersję 30dniową,
    > jeżeli to jednorazowy projekt.
    Zapomniałeś jeszcze o kupnie komputera.

    > Nie można zaniżać poziomu tylko dlatego, że narzędzia treningowe są
    > płatne.
    Szkoda , że w ramah geografi nie wymagają zebrania listka z baobaba.

  • 29. Data: 2011-03-28 20:34:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 28.03.2011 22:15, Stokrotka pisze:
    > Zawsze???????????
    > A to nie mia?a by? praca domowa?

    Eh...

    > Zapomnia?e? jeszcze o kupnie komputera.

    No więc właśnie. Każde wymaganie można tak zbić. Kiedyś się bawiłem w
    takie przepychanie na to, czego to uczeń nie ma. Wyszło, że nawet domu
    nie ma i mieszka w kartonie.

    Takie to życie panie niesprawiedliwe.

    Jak nie ma doma, to niech przyjdzie na konsultacje do pracowni. A jak
    jest tak tępy, że uważa iż zadania domowe należy odrabiać wyłącznie w
    domu, to trudno... Musi sobie kupić albo wynająć jakiś dom, bo pewnikiem
    mieszka w mieszkaniu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2011-03-28 20:48:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Swierszcz napisa?(a):

    > czy nauczyciel w liceum ma prawo zmuszac ucznia do oddania pracy domowej
    > napisanej w komercyjnym programie MS WORD?
    > Nauczyciel nie chce przyjac pracy wykonanej w darmowym OpenOffice.

    Eeee??? A jak On to technicznie robi? Znaczy to zmuszanie na czym
    konkretnie polega? Jak w OO zapiszesz plik w formacie doc/xls to co sie
    dzieje?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/