eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    From: "Stokrotka" <o...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Date: Mon, 28 Mar 2011 21:50:52 +0200

    > W 1987 roku, to raczej mało prawdopodobne, byś miał coś poza ATARI czy
    > UNIPOLBRIT-em. Też w tym okresie studiowałem. Komputer, to był typu ODRA.
    Nie ODRY już nie było, była MERA 400.

    > PC -ty pojawiły się na przełomie 89/90 roku chyba.
    Już gdy byłam na 1 roku były w komputerowni ,
    i działały, ale dla starszego roku, osobne nie połączne w sieć.

    >Z dwoma flopami FDD :-) ale bez HDD.
    Rozmaitości były, bezdyskowce w sieci pod zdaje się Nowelem ale to duuużo
    potem,
    w komputerowni w PKiNie zdaje się 1 lub 2 sztuki nie sieciowe,
    ja praktycznie wtedy nie potrafiłam pracować bez dysku, a i zdaje się nie
    miałam dyskietek, pierwsze kupiłam sobie dopiero na 2 roku.
    Normalnie pracowałam na 2 roku na dyskowym komputerku w małej sieci (na
    Smyczkach).

    Pamiętem podsłuhaną na korytażu rozmowę pomiędzy asystentami:
    "Jeśli student nie umie pszegrać czegoś z dysku na dysk, to tu nie ma dla
    niego miejsca..."
    Pamietam też co myślałam:
    "A uczył ktoś tu tego?"

    Co można zestawić z autentyczną sytuacją około grudnia, na pierwszym roku.
    Prowadzący pszynosi zadania do zaprogramowania, rozdaje, czytam swoje:
    "......Efektem pracy programu ma być plik: wynik."
    I moje pytanie: "A co to jest plik?"
    A czego nas uczono od października: asemblera, podstaw pascala itp w ilości
    około 2h ćwiczeń (pszy tablicy) i 2h wykładu na tydzień.