  • 11. Data: 2013-02-12 09:54:59
    Temat: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
    Od: Kabelek <k...@g...de>

    Był 12 02 2013 gdy o godz. 8:37 adam dorwał(a) się do klawiatury i
    > Nie znam statystyk tych kontroli, ale nie pomylę się jeśli napiszę, że
    > większość to przyłapanie kierowcy na tym, że o 15 minut przekroczył czas
    > pracy. Nawet w Niemczech skończy się to uśmiechem i uwagą - panie
    > kierowco, proszę zjechać na parking. A u nas - trzy godziny nerwów i
    > mandat.
    Oj byś się nieźle zdziwił o te 15 minut u niemieckich BAG, a jeszcze
    autokarem. U nich nie ma zlituj się. Postawią autokar na parkingu i w dupie
    mają pasażerów, to problem przewoźnika. Będzie stał aż pojawi się nowy
    kierowca lub kierowca wykręci swoją pauzę. A jak wywęszą jakieś manipulacje
    w tachografie to dopiero zaczyna się jazda.

    Kabelek

  • 12. Data: 2013-02-12 10:09:23
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-11 12:44, news pisze:

    > Z ciekawości spytam, co oni robili przez te całe trzy godziny, co tam ci
    > kontrolowali?
    To była "wspólna" kontrola ITD + SG (celna), kontrola nie tylko czasu
    jazdy ale i papierów do wszystkiego na aucie (kilkadziesiąt paczek i ich
    listów przewozowych, w tym urządzenia zawierające twarde rozwiązania
    kryptograficzne, które mają specjalne wymagania prawne), a najwięcej
    czasu zeszło bo przyczepili się do nagranych płyt cdr/dvdr z software.
    Tak się składa że robię dla pewnej dużej firmy rzeczy związane z
    bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacją
    oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty", oczywiście wszystko
    tajne przez poufne, weksel na milion milionów w razie wycieku softu itd.
    A tu mi SG- służba celna chce to rekwirować do ekspertyzy, bo 'jakieś
    nagrane cdr to pewnie piraty', więc przepychanka z dzwonieniem do
    centrali itd.

    > Czy można odmówić takiej kontroli?
    To spróbuj odmówić kontroli drogowej zwykłej drogówki...

    > Jednak jadąc przez cała Polską z w piatek z towarem i robiąc sobie tylko
    > 3 godziny zapasu to tak ruletka- szczególnie zimą.
    Przypadek nie odbywał się zimą, a wyglądało to tak, że zostało mi
    ostatnie 80km, była godzina 11:30 w piątek - dobra pora. A tu po 3h
    kontroli była już 14:30, nim przejechałem te 80km to już wyszła 16:00 a
    o 16tej firma zamykana, że piątek - to pewnie 15minut wcześniej się
    wszyscy urwali bo weekend, i pocałowałem klamkę.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 13. Data: 2013-02-12 15:08:34
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

> [...]
    > A tu mi SG- służba celna chce to rekwirować do ekspertyzy, bo 'jakieś
    > nagrane cdr to pewnie piraty', więc przepychanka z dzwonieniem do

    Wniosek z tego taki, że trzeba wszystko szyfrować.

  • 14. Data: 2013-02-12 15:21:19
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    BartekK <s...@d...org> wrote:

    > Tak się składa że robię dla pewnej dużej firmy rzeczy związane z
    > bankami, np i dostaje od firmy "tu masz cdr z aktualizacją
    > oprogramowania do wgrania na wszystkie bankomaty",

    Nie aktualizujecie zdalnie? My (podobna branża - terminale płatnicze,
    też duża firma) mamy TMS-a, do którego terminal regularnie się wdzwania
    po aktualizację parametrów i gdy potrzeba zaktualizować soft, po prostu
    wystawia się flagę w TMS-ie i terminal dzwoni do innego hosta po update.
    Oczywiście transmisja jest szyfrowana (mutual auth), a soft podpisany
    specjalną kartą, terminal po pobraniu softu weryfikuje podpis przy pomocy
    wgranego na niego certyfikatu.

    > To spróbuj odmówić kontroli drogowej zwykłej drogówki...

    W sumie ciekawe jakie są wtedy procedury.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 15. Data: 2013-02-12 15:22:16
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    adam <a...@w...pl> wrote:

    > A inspektor też człowiek

    Odważne założenie.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 16. Data: 2013-02-12 19:33:54
    Od: Robert Jaroszuk <...@n...cn>

    On 12.02.2013 15:21, Adam Wysocki wrote:
    > Nie aktualizujecie zdalnie? My (podobna branża - terminale płatnicze,
    > też duża firma) mamy TMS-a (...)

    Wiesz, bankomat != POS.
    Co innego parametryzacja/konfiguracja/wrzucanie grafik z komunikatami
    czy tekstu na wydrukach, a co innego wrzucenie nowej wersji softu na
    bankomat. Pierwsze robi się zdalnie, w analogiczny sposób do POSów.
    To drugie dużo bezpieczniej, łatwiej i wbrew pozorom szybciej zrobić
    wysyłając np. serwisanta z nową wersją softu na cd/pendrive.

    Poza tym wiele zależy od producenta.
    Inaczej zarządza się NCRami, inaczej WN, jeszcze inaczej Dieboldami.

    Z resztą, NTG. ;)

    > W sumie ciekawe jakie są wtedy procedury.

    Pewnie normalne.
    Przecież kodeksy nie przewidują innego traktowania kurierów wiozących
    soft do bankomatów, a innego wiozących mrożonki do hurtowni.