  • 1. Data: 2013-02-09 09:49:26
    Temat: spolka cywilna a CEIDG
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Witam!

    Jest sobie spółka cywilna istniejąca około 10 lat, ma swój NIP i REGON. W
    CEIDG znajdują się tylko wpisy (przeniesione z Urzędu Gminy) każdego ze
    wspólników. Jednak w CEIDG nie znajduję ani po NIP ani po REGON tej spółki
    cywilnej. Powinienem dopełnić jakiś formalności aby ona się tam znalazła,
    czy też może niema to żadnego znaczenia czy ona tam jest czy nie?

  • 2. Data: 2013-02-09 10:07:05
    Temat: Re: spolka cywilna a CEIDG
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spółki cywilnej. Powinienem dopełnić jakiś formalności aby ona się tam
    > znalazła, czy też może niema to żadnego znaczenia czy ona tam jest czy

    Jak sie nie znajduje firmy w CEIDG, to wyświetla się instrukcja. A co do
    znaczenia, to zależy to od profilu działaności. Kiosku RUCH pewnie żaden
    klient przed zakupem nie sprawdza, ale jakbyś chciał kredyt kupiecki w
    hurtowni, to już może to mieć znaczenie.

  • 3. Data: 2013-02-09 10:35:13
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 09.02.2013 10:07, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > klient przed zakupem nie sprawdza, ale jakbyś chciał kredyt kupiecki w
    > hurtowni, to już może to mieć znaczenie.

    No ale spółka ZTCW w kontekście DG to nie istnieje. To, że w US ma swój
    NIP, żeby oddzielnie rozliczać spółkę, a oddzielnie przedsiębiorców ją
    tworzących, to inna sprawa.
    Każdy z tych wspólników ma chyba wpisane w CEIDG, że tworzą spółkę.

    Ja mam tam taką pozycję:

    Spółki cywilne, których wspólnikiem jest przedsiębiorca -

    więc tamci pewnie nie mają kreski, tylko wpisane właśnie nazwy spółek.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2013-02-09 10:52:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:kf558n$crq$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    >
    > Spółki cywilne, których wspólnikiem jest przedsiębiorca -
    >
    > więc tamci pewnie nie mają kreski, tylko wpisane właśnie nazwy spółek.

    Skoro jest w zapytanie pole i NIP spółki cywilnej i REGON spółki cywilnej,
    to muszą podlegać rejestracji - na zdrowy rozsądek.

  • 5. Data: 2013-02-09 11:43:25
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > tworzących, to inna sprawa.
    > Każdy z tych wspólników ma chyba wpisane w CEIDG, że tworzą spółkę.

    właśnie, że w CEIDG brak wpisu, że jest wspólnikiem spółki cywilnej

    > Ja mam tam taką pozycję:
    > Spółki cywilne, których wspólnikiem jest przedsiębiorca -
    > więc tamci pewnie nie mają kreski, tylko wpisane właśnie nazwy spółek.

    jest kreska przy tych wspólnikach.

    Stąd pytanie, czy trzeba to jakoś zgłosić?

  • 6. Data: 2013-02-09 17:32:36
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 11:43:25 UTC+1 użytkownik Wojtek napisał:

    > Stąd pytanie, czy trzeba to jakoś zgłosić?

    Art. 25 ust. 1 pkt 10 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. A że dane s.c.
    nie były w EDG -- art. 25 ust. 4 zd. 1 UoSDG.

    --
    Olgierd
    http://m2m.legeartis.org.pl/

  • 7. Data: 2013-02-10 15:16:07
    Od: "fart" <a...@u...wp.pl>

> [...]
    > cywilnej. Powinienem dopełnić jakiś formalności aby ona się tam znalazła,
    > czy też może niema to żadnego znaczenia czy ona tam jest czy nie?

    Wpis sporządzony przez gminę jest faflaty, inaczej mówiąc do dupy,
    powinieneś złożyć druk aktualizujący i zaznaczyć, że prowadzisz działalność
    wyłącznie w formie spółki, lub m.in. w formie spółki.
    Jak to złożysz, to w Twoim indywidualnym wpisie pojawi się informacja, że
    masz spółkę.
    Pojawi się również pomiot gospodarczy, jako spółka i NIP spółki.
    Chyba tyle.

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2013-02-11 09:31:38
    Od: Olgierd <o...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 15:16:07 UTC+1 użytkownik fart napisał:

    > powinieneś złożyć druk aktualizujący i zaznaczyć, że prowadzisz działalność
    > wyłącznie w formie spółki, lub m.in. w formie spółki.

    Nie ma takiej możliwości "wyłącznie w formie" spółki (cywilnej) -- s.c. jest spółką,
    której wspólnikami mogą być *wyłącznie przedsiębiorcy*, więc każdy ze wspólników tak
    czy inaczej znajdzie swoje miejsce w CEIDG.

    --
    Olgierd
    http://legeartis.org.pl

  • 9. Data: 2013-02-11 22:47:58
    Od: "Wojtek" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Olgierd" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie ma takiej możliwości "wyłącznie w formie" spółki (cywilnej) -- s.c.
    > jest spółką, której wspólnikami mogą być *wyłącznie przedsiębiorcy*, więc
    > każdy ze wspólników tak czy inaczej znajdzie swoje miejsce w CEIDG.

    niby tak ale we wniosku w CEIDG jest taki ptaszek do zaptaszkowania, tzn.
    wyłącznie w formie spółki cywilnej.

    Dziękuje wszystkim, którzy wzięli udział w dyskusji. Poprawiłem już wpisy w
    CEIDG i teraz znajduje wspólników zarówno po ich nipach jak i po nipie
    spółki.

  • 10. Data: 2013-02-13 01:12:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Feb 2013, Olgierd wrote:

    > Nie ma takiej możliwości "wyłącznie w formie" spółki (cywilnej)

    Jest, jest.
    Prowadzenie DG w formie SC ma skutki uboczne, istotne dla skarbówki
    oraz dla płatniczej roli ZUS, AFAIR jest odnotowywane.
    "Przedsiębiorca nie prowadzący działalności w formie jednoosobowej"
    jak wolisz :D

    > -- s.c. jest spółką, której wspólnikami mogą być *wyłącznie
    > przedsiębiorcy*, więc każdy ze wspólników tak czy inaczej znajdzie swoje miejsce w
    CEIDG.

    Co nie zmienia faktu, ze realcja odwrotna również ma znaczenie :)

    pzdr, Gotfryd