  • 1. Data: 2013-02-11 11:10:26
    Temat: Nalot ITD na autokar rejsowy
    Od: adam <a...@w...pl>

    Inspektor zatrzymał autobus do kontroli i trzymał go ok. 2,5 godziny.

    Autokar był rejsowy, przewoził ludzi na długiej trasie. Ludzie zmęczeni,
    parking malutki, żadnego baru, zimno, przez 2,5 godziny chodził silnik w
    autokarze. Opóźnienie było bardzo duże, ktoś ledwo zdążył na samolot,
    komuś uciekł ostatni pociąg i wracał taksówką.

    Chyba coś jest nie tak, czy ITD ma tylko tę jedyną metodę kontroli? Może
    przecież wejść do firmy i tam do woli kontrolować wszelkie dokumenty.Czy
    nie ma siły na tych drani?

  • 2. Data: 2013-02-11 12:44:58
    Temat: Re: Nalot ITD na autokar rejsowy
    Od: <news>

    Użytkownik "BartekK" napisał:
    > Jechałem z towarem do firmy, w piatek. ITD po drodze
    > zatrzymało, kontrola trwała 3h, nie zdążyłem dojechać,
    > firma zamknięta już - cały weekend stania pod bramą
    > i czekania (a przecież nikt nie zapłaci powrotu przez
    > całą Polskę i w poniedziałek jeszcze raz za dostawę).
    > I co zrobisz ITD?

    Z ciekawości spytam, co oni robili przez te całe trzy godziny, co tam ci
    kontrolowali?
    Czy można odmówić takiej kontroli?
    Może wysłać poleconym do ITD polecenie zapłaty z rachunkiem za paliwo, kurs,
    hotel, nadgodziny?
    Daj znać na grupę co ci odpiszą:)

  • 3. Data: 2013-02-11 14:47:01
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-02-11 11:10, adam pisze:
> [...]
    >
    > Chyba coś jest nie tak, czy ITD ma tylko tę jedyną metodę kontroli? Może
    > przecież wejść do firmy i tam do woli kontrolować wszelkie dokumenty.Czy

    Dobre pytanie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2013-02-11 16:13:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 14:47:01 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:
    > I co zrobisz ITD?
    Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem co zrobić ITD.
    Jednak jadąc przez cała Polską z w piatek z towarem i robiąc sobie tylko 3 godziny
    zapasu to tak ruletka- szczególnie zimą.

  • 5. Data: 2013-02-11 19:10:59
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    oglegroups.com...
    > Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem co zrobić ITD.
    > Jednak jadąc przez cała Polską z w piatek z towarem i robiąc sobie tylko 3
    > godziny zapasu to tak ruletka- szczególnie zimą.

    A kto powiedział, że przez całą polskę? Może miał 150 km?

  • 6. Data: 2013-02-11 20:13:54
    Od: <1...@8...201354.invalid> (Tom N)

    qwerty w

    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A kto powiedział, że przez całą polskę?

    Nikt, taki jeden troll napisał jak poniżej...

[...]
    Może miał 150 km?"

    odpisał mu Kris, któremu odpisał kolejny troll...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2013-02-11 20:59:29
    Od: Kabelek <k...@g...de>

    > Chyba coś jest nie tak, czy ITD ma tylko tę jedyną metodę kontroli? Może
    > przecież wejść do firmy i tam do woli kontrolować wszelkie dokumenty.Czy
    > nie ma siły na tych drani?

    Nie ma siły, bo to ich prawo.
    Jak by kierowca miał wszystko OK, to by postał góra 15 minut.
    Sam mam często z ITD do czynienia i jakoś dłużej jak 15 minut mnie nie
    trzymali. Jeżeli coś już znajdą to zaczyna się kopanie na miejscu, pisanie
    protokołów itp. Nie koniecznie sam kierowca coś przewinił, wystarczy że
    poprzedni kierowca coś pokombinował z tachografem i zaczyna się dokładna
    kontrola. Raczej z pretensjami do przewoźnika, że ma burdel i nie umie
    porządnie zaplanować czasu pracy kierowców by nie musieli kombinować.
    Teraz te nowe cyfrowe tachografy rejestrują każdy przejechany metr i jeżeli
    nie ma to pokrycia z kartą kierowcy to jest problem.

    Kabelek

  • 8. Data: 2013-02-11 21:41:55
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    BartekK wrote:

> [...]
    > weekend stania pod bramą i czekania (a przecież nikt nie zapłaci
    > powrotu przez całą Polskę i w poniedziałek jeszcze raz za dostawę).

    a nie można wystąpić na dorge prawną przeciwko ITD, żadając rekompensaty
    poniesionych strat z tyutułu przewlekłej procedury kontrolnej.

    Bo wiele wskazuje, że w ITD są z lekka na bakier z prawem i to nie pierwszy
    raz, i ktoś ich powinien naprostować do pionu znowu.

  • 9. Data: 2013-02-12 08:37:14
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-02-11 20:59, Kabelek pisze:

    > Nie ma siły, bo to ich prawo.

    Ja nie neguję kontroli jako takiej, ITD jest potrzebna, powstała po
    serii tragicznych wypadków po to żeby tych wypadków było mniej. Tylko
    sposób kontroli - jak sam piszesz niekoniecznie kierowca winien. A jeśli
    kierowca jest OK, to niech jedzie dalej, resztę dokumentów można
    sprawdzić inaczej.
    Nie znam statystyk tych kontroli, ale nie pomylę się jeśli napiszę, że
    większość to przyłapanie kierowcy na tym, że o 15 minut przekroczył czas
    pracy. Nawet w Niemczech skończy się to uśmiechem i uwagą - panie
    kierowco, proszę zjechać na parking. A u nas - trzy godziny nerwów i
    mandat.

  • 10. Data: 2013-02-12 08:48:48
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2013-02-11 16:13, Kris pisze:
    > Na to pytanie nie odpowiem bo nie wiem co zrobić ITD.
    > Jednak jadąc przez cała Polską z w piatek z towarem i robiąc sobie tylko 3 godziny
    zapasu to tak ruletka- szczególnie zimą.

    To nie zawsze jest tak. Nierzadko wyjeżdża się w poniedziałek, a w
    piątek jest jest ostatni etap trasy, i kierowca jak każdy człowiek
    chciałby weekend spędzić w domu. A inspektor też człowiek i powinien to
    zrozumieć.