  • 11. Data: 2005-04-01 09:11:07
    Temat: Re: Naklejka systemowa na laptopie
    Od: "Audyt" <b...@q...pl>

    Użytkownik "Yanek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:233a.00000320.424cfeb6@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Zamierzam kupic sobie laptopa.
    > Ma on naklejona naklejke systemowa XP Pro. Nie wiem czy jest to OEM czy
    > pelna
    > wersja.

    Jest to wersja OEM.

    > Jak wyglada sprawa legalnosci takiego systemu?

    Sama naklejka to za malo. Potrzebna jest jeszcze faktura zakupu

    > Co daje mi tak naprawde ta naklejka?

    Naklejka plus faktura zakupu, na ktorej bedzie wyraznie napisane, ze zawiera
    system WinXP OEM daje Ci gwarancje legalnosci.

    W czasie kontroli sprawdza sie i naklejki i faktury zakupowe. Bez faktury, a
    tylko z naklejka niie powinno wydac sie certyfikatu legalnosci

    Pozdrawiam
    Maria Kossowska
    md5.pl IT Service Support
    http://www.md5.pl

  • 12. Data: 2005-04-01 09:48:29
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Sugeruje czytac archiwum tej grupy.

    Ja sugeruje ze ustawa ma wieksza moc niz archiwum tej grupy. Sugeruj
    sobie dalej takie sugestie ...

  • 13. Data: 2005-04-01 13:15:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    g...@p...onet.pl wrote:

    > Raczej tak, bo dowiedzialem sie ma orginalna IBM-owska recovery partycje z
    > systemem, ktorej facet nie mogl usunac ;)

    Z tej recovery partition powinno ci sie udac zrobic cd instalacyjne.
    Zrob, bo sie moga przydac jak cos sie rzeczywiscie posypie.

  • 14. Data: 2005-04-01 16:08:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Audyt napisał(a) :

    > Sama naklejka to za malo. Potrzebna jest jeszcze faktura zakupu

    G... prawda. I kto to pisze? Audyt? Audyt czego? Oprogramowania M$?

> [...]
    >
    > W czasie kontroli sprawdza sie i naklejki i faktury zakupowe. Bez
    > faktury, a tylko z naklejka niie powinno wydac sie certyfikatu legalnosci

    Faktura do niczego nie jest potrzebna w tym wypadku. To jest
    bezpodstawne żądanie i wymysły M$. Obowiązujące warunki licencji
    są na płycie lub na dysku w pliku eula.txt. Żadne późniejsze
    wymysły małego miękkiego są pozbawione podstaw prawnych.

    Cytaty z licencji:

    "... Niniejsza Umowa Licencyjna jest obowiązująca i na jej mocy
    są udzielane Licencjobiorcy prawa licencyjne TYLKO wtedy, gdy
    OPROGRAMOWANIE jest autentyczne i gdy razem z nim został
    dostarczony oryginalny Certyfikat Autentyczności..."

    "...
    20. DOWÓD POSIADANIA LICENCJI PRZEZ
    UŻYTKOWNIKA. Jeśli Licencjobiorca nabył
    OPROGRAMOWANIE na urządzeniu, dysku kompaktowym
    lub innym nośniku, posiadanie licencji i autentyczność kopii
    OPROGRAMOWANIA określa oryginalna etykieta
    Certyfikatu Autentyczności "Dowód Licencji". Aby etykieta
    była ważna, musi być przymocowana do KOMPUTERA lub
    występować na opakowaniu OPROGRAMOWANIA. Jeśli
    Licencjobiorca otrzymał etykietę oddzielnie, jest ona
    nieważna. Aby udowodnić posiadanie licencji na używanie
    OPROGRAMOWANIA, Licencjobiorca powinien zachować
    etykietę na KOMPUTERZE lub opakowaniu..."

    Zbyszek
    PGP key: 0x58E0356F
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 15. Data: 2005-04-01 19:15:51
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Ja sugeruje ze ustawa ma wieksza moc niz archiwum tej grupy. Sugeruj
    > sobie dalej takie sugestie ...

    zaraz Cie splonkuje :-)

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 16. Data: 2005-04-01 19:43:27
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > zaraz Cie splonkuje :-)

    Spoko, piwo juz czeka na ten dzwiek ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 17. Data: 2005-04-03 08:04:27
    Od: Marcin <m...@z...com>

    Dnia 2005-04-01 10:44, Użytkownik Beniamin napisał:

    > Teoretycznie nic, bo dowodem na legalność systemu nie jest, natomiast w
    > praktyce komputerów z naklejkami nie sprawdzają. Przynajmniej u mnie w
    > firmie tak było - skoncentrowali się na jedynym bez naklejek.

    a jezeli soft jest w wersji BOX to co? co mam nakleic na komputerze?

    m.

  • 18. Data: 2005-04-03 09:04:05
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Marcin napisał(a) :

    > a jezeli soft jest w wersji BOX to co? co mam nakleic na komputerze?

    Ludzie, czytajcie umowy licencyjne! Nie wiem, co jest w BOX-owej.
    Ale w OEM naklejka nie musi być naklejona na obudowe. I faktura
    nie jest wymagana jako jeden z dowodów legalności programu.
    Jeżeli mały miękki twierdzi, że jest, to są to jego pobożne
    życzenia i jako takie nie wchodzą w zakres naszych zainteresowań
    na tej grupie. Grupie o prawie, nie o konfabulacjach.

  • 19. Data: 2005-04-04 07:20:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Zbynek Ltd. wrote:

    > Jeżeli mały miękki twierdzi, że jest, to są to jego pobożne
    > życzenia i jako takie nie wchodzą w zakres naszych zainteresowań
    > na tej grupie. Grupie o prawie, nie o konfabulacjach.

    Tylko, że to przedstawiciele małego miękkiego czyli BSA prowadzą
    szkolenia z polskiego prawa dla policji i prokuratorów. Mam nadzieję,
    że jeszce nie dla sędziów. Ale zgadnijcie jak łatwo jest później
    udowodnić, że to co było na szkoleniu niewiele ma wspólnego z prawem.