  • 1. Data: 2005-04-01 07:56:39
    Temat: Naklejka systemowa na laptopie
    Od: "Yanek" <g...@p...onet.pl>

    Witam
    Zamierzam kupic sobie laptopa.
    Ma on naklejona naklejke systemowa XP Pro. Nie wiem czy jest to OEM czy pelna
    wersja.
    Jak wyglada sprawa legalnosci takiego systemu?
    Co daje mi tak naprawde ta naklejka?
    Yanek

  • 2. Data: 2005-04-01 08:03:34
    Temat: Re: Naklejka systemowa na laptopie
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Co daje mi tak naprawde ta naklejka?

    ładnie wygląda ... dodaje splendoru ;)

  • 3. Data: 2005-04-01 08:07:01
    Od: Max <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 1 Apr 2005 10:03:34 +0200, KrzysiekPP napisał(a):

    > ładnie wygląda ... dodaje splendoru ;)

    A poprawa samopoczucia wlasciciela to pikus?
    A na serio - naklejka niestety jeszcze nie jest dowodem, na legalnosc
    systemu.

  • 4. Data: 2005-04-01 08:29:13
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

> [...]
    > Nie wiem czy jest to OEM czy pelna
    > wersja.
    > Jak wyglada sprawa legalnosci takiego systemu?

    Jeśli kupujesz na fakturę i na fakturze jest napisane laptop z systemem to
    masz legalne. Do legalności wystarczaja 2 z 3 elementów: nośnik, naklejka,
    faktura z tym, że niektórzy twierdzą, że naklejka jest w tym konieczna.
    Pytaj w drobnym miękkim

    Marek

  • 5. Data: 2005-04-01 08:34:13
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 01.04.2005 Max <b...@m...pl> napisał/a:
    > A poprawa samopoczucia wlasciciela to pikus?
    > A na serio - naklejka niestety jeszcze nie jest dowodem, na legalnosc
    > systemu.

    AFAIK przy kontroli patrza tylko na naklejki na sprzecie.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 6. Data: 2005-04-01 08:41:39
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > AFAIK przy kontroli patrza tylko na naklejki na sprzecie.

    A to jest w ustawie ? ;-) Bo wg mnie to raczej faktura jest
    bardziej wiarygodna ...

  • 7. Data: 2005-04-01 08:44:53
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Ma on naklejona naklejke systemowa XP Pro. Nie wiem czy jest to OEM czy
    > pelna
    > wersja.

    Jest to wersja OEM.

    > Jak wyglada sprawa legalnosci takiego systemu?

    Jest legalny tylko na tym komputerze, z którym go kupiłeś.

    > Co daje mi tak naprawde ta naklejka?

    Teoretycznie nic, bo dowodem na legalność systemu nie jest, natomiast w
    praktyce komputerów z naklejkami nie sprawdzają. Przynajmniej u mnie w
    firmie tak było - skoncentrowali się na jedynym bez naklejek.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-04-01 08:54:48
    Od: g...@p...onet.pl

    > Jest to wersja OEM.

    Raczej tak, bo dowiedzialem sie ma orginalna IBM-owska recovery partycje z
    systemem, ktorej facet nie mogl usunac ;)
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi
    yanek

  • 9. Data: 2005-04-01 09:02:48
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > A to jest w ustawie ? ;-) Bo wg mnie to raczej faktura jest
    > bardziej wiarygodna ...

    Sugeruje czytac archiwum tej grupy.

    j.

  • 10. Data: 2005-04-01 09:06:33
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 01.04.2005 KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał/a:

    > A to jest w ustawie ? ;-) Bo wg mnie to raczej faktura jest
    > bardziej wiarygodna ...

    Dziwne. Kupilem Compaq kiedys dla firmy, na nim byl preinstalowany OEM
    Windows XP Home - o dziwo nie uwzgledniono tego na fakturze. Przy
    kontroli wystarczyla naklejka i informacja producenta notebooka, ze
    sprzedawany jest on z preinstalowanym systemem.