  • 1. Data: 2009-05-11 14:53:51
    Temat: Najem miejsca parkingowego od spółdzielni - problem przy rozliczeniach
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Miałem jako osoba prowadząca działalność gospodarczą zawartą umowę na 1 rok o
    najem miejsca parkingowego od spółdzielni mieszkaniowej. Przed zakończeniem
    umowy wyprowadziłem samochód z parkingu (koniec roku 2008 r.). Umowy nie
    przedłużałem i nie korzystałem z parkingu. Na początku lutego oddałem kartę
    parkingową (system zautomatyzowany sterowaniem szlabanami z kartą dostepową).

    Spółdzielnia wystawiła mi fakturę za korzystanie z miejsca parkingowego za
    styczeń. Fakture odesłałem wraz z informacją, że nie widzę podstawy prawnej do
    naliczania mi opłaty za korzytanie z parkingu, bo z parkingu fizycznie nie
    korzystałem, a umowa wygasła.

    Dzisiaj dostałem odpowiedź, że przecież kartę oddałem w lutym, a nie wcześniej.
    Dodam tylko, że za kartę płaciłem kaucję i kaucja została później zwrócona
    (jakbym nie oddał karty to przepada).

    Jakiej udzielić odpowiedzi spółdzielni by się w końcu odczepiła, bo niby
    dlaczego mam płacić za coś z czego nie korzystałem i nie miałem już żadnej
    umowy. A gdybym zgubił tą kartę to mogliby mnie kasować do końca świata? System
    elektroniczny powinien zarejestrować kiedy wyjechałem i że już nie wjeżdżałem
    więcej.

  • 2. Data: 2009-05-12 05:58:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 May 2009 16:53:51 +0200, Boombastic napisał(a):

> [...]
    > żadnej umowy. A gdybym zgubił tą kartę to mogliby mnie kasować do końca
    > świata? System elektroniczny powinien zarejestrować kiedy wyjechałem i

    A co mówi umowa o oddaniu karty?