  • 1. Data: 2003-12-21 09:39:48
    Temat: Na jakich zasadach działa umowa walortariatu
    Od: "e...@p...onet.pl" <e...@p...onet.pl>

    Powiedzcie na jakich zasadach działa umowa wolontariatu. Czy otrzymuje sie
    jakies wynagrodzenie i czy jest się ubezpieczonym proszę napiszcie. Z góry
    Wielkie dzieki.

  • 2. Data: 2003-12-21 12:55:07
    Temat: Re: Na jakich zasadach działa umowa walortariatu
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "e...@p...onet.pl" <e...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:42df.00000a37.3fe56a63@newsgate.onet.pl:

> [...]
    otrzymuje sie
    > jakies wynagrodzenie i czy jest się ubezpieczonym proszę napiszcie.

    Witam,

    Zobacz do Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku
    publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2003.96.873)

    > Powiedzcie na jakich zasadach działa umowa wolontariatu.
    Ustawa nie nazywa tego umowa tylko porozumieniem, ale to tyklko woli
    scislosci

    (...)
    Art. 43. Wolontariusz powinien posiadać kwalifikacje i spełniać
    wymagania odpowiednie do rodzaju i zakresu wykonywanych świadczeń,
    jeżeli obowiązek posiadania takich kwalifikacji i spełniania
    stosownych wymagań wynika z odrębnych przepisów.

    Art. 44. 1. Świadczenia wolontariuszy są wykonywane w zakresie, w
    sposób i w czasie określonych w porozumieniu z korzystającym.
    Porozumienie powinno zawierać postanowienie o możliwości jego
    rozwiązania.

    2. Na żądanie wolontariusza korzystający jest obowiązany potwierdzić
    na piśmie treść porozumienia, o którym mowa w ust. 1, a także wydać
    pisemne zaświadczenie o wykonaniu świadczeń przez wolontariusza, w tym
    o zakresie wykonywanych świadczeń.

    3. Na prośbę wolontariusza korzystający może przedłożyć pisemną opinię
    o wykonaniu świadczeń przez wolontariusza.

    4. Jeżeli świadczenie wolontariusza wykonywane jest przez okres
    dłuższy niż 30 dni, porozumienie powinno być sporządzone na piśmie.
    Art. 45. 1. Korzystający ma obowiązek:
    1) informować wolontariusza o ryzyku dla zdrowia i bezpieczeństwa
    związanym z wykonywanymi świadczeniami oraz o zasadach ochrony przed
    zagrożeniami;

    2) zapewnić wolontariuszowi, na dotyczących pracowników zasadach
    określonych w odrębnych przepisach, bezpieczne i higieniczne warunki
    wykonywania przez niego świadczeń, w tym - w zależności od rodzaju
    świadczeń i zagrożeń związanych z ich wykonywaniem - odpowiednie
    środki ochrony indywidualnej;

    3) pokrywać, na dotyczących pracowników zasadach określonych w
    odrębnych przepisach, koszty podróży służbowych i diet.

    2. Korzystający może pokrywać, na dotyczących pracowników zasadach
    określonych w odrębnych przepisach, także inne niezbędne koszty
    ponoszone przez wolontariusza, związane z wykonywaniem świadczeń na
    rzecz korzystającego.

    3. Korzystający może pokrywać koszty szkoleń wolonatariuszy w zakresie
    wykonywanych przez nich świadczeń określonych w porozumieniu, o którym
    mowa w art. 44 ust. 1.

    4. Wolontariusz może, w formie pisemnej pod rygorem nieważności,
    zwolnić korzystającego w całości lub w części z obowiązków
    wymienionych w ust. 1 pkt 3.

    > Czy otrzymuje sie jakies wynagrodzenie i czy jest się ubezpieczonym

    Art. 46. 1. Wolontariuszowi mogą przysługiwać świadczenia zdrowotne na
    zasadach przewidzianych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu
    zdrowotnym.
    2. Wolontariuszowi przysługuje zaopatrzenie z tytułu wypadku przy
    wykonywaniu świadczeń, o których mowa w art. 42, na podstawie
    odrębnych przepisów, z zastrzeżeniem ust. 3.
    3. Wolontariuszowi, który wykonuje świadczenia przez okres nie dłuższy
    niż 30 dni, korzystający zobowiązany jest zapewnić ubezpieczenie od
    następstw nieszczęśliwych wypadków.

    Art. 47. Korzystający ma obowiązek poinformować wolontariusza o
    przysługujących mu prawach i ciążących obowiązkach oraz zapewnić
    dostępność tych informacji.

    Art. 48. Jeżeli porozumienie zawarte między korzystającym, o którym
    mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 i 3, a wolontariuszem dotyczy
    wydelegowania wolontariusza w celu wykonywania przez niego świadczeń
    na terytorium innego państwa, na podstawie umowy międzynarodowej
    wiążącej Rzeczpospolitą Polską, wolontariuszowi przysługuje prawo do
    świadczeń i pokrycia kosztów ogólnie przyjętych w stosunkach danego
    rodzaju, chyba że umowy międzynarodowe stanową inaczej.

    Art. 49. Wydatki na cele, o których mowa w art. 45 ust. 1 i 3 oraz
    art. 46 ust. 3, stanowią:

    1) koszty prowadzenia działalności statutowej organizacji
    pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 jako
    korzystających;

    2) koszty korzystających, o których mowa w art. 42 ust. 1 pkt 2 i 3.

    Art. 50. Wartość świadczenia wolontariusza nie stanowi darowizny na
    rzecz korzystającego w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego oraz
    przepisów podatkowych.
    (...)

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2003-12-21 17:16:02
    Od: "e...@p...onet.pl" <e...@p...onet.pl>

    > Dziękuje treneros za wiadomości dotyczace wolontariatu bardzo sie mi one
    przydały .