  • 1. Data: 2003-12-20 22:19:36
    Temat: wynajem - zabezpieczenie?
    Od: "Hade" <h...@p...onet.pl>

    Chcę wynająć mieszkanie (konkretnie parter domu).
    Czy mogę jako warunek wynajmu wymagać podpisania weksla przez najemcę, albo
    też ustanowienia hipoteki na jego majątku? Czy jest to wogóle możliwe w
    przypadku umów osoba fizyczna - osoba fizyczna?
    Jakie są inne metody "wymuszenia" terminowego płacenia czynszu?

    z góry dziekuję
    Hade

  • 2. Data: 2003-12-21 06:09:53
    Temat: Re: wynajem - zabezpieczenie?
    Od: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>

    Użytkownik "Hade" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Chcę wynająć mieszkanie (konkretnie parter domu).
    > Czy mogę jako warunek wynajmu wymagać podpisania weksla przez najemcę,
    albo

    Weksel - tak. Oczywiście z odpowiednią umową wekslową.
    Za to oczywiście druga strona nie musi się na to zgodzić, bo rzecz nie jest
    wygodna..

    > też ustanowienia hipoteki na jego majątku? Czy jest to wogóle możliwe w

    Hipoteka teoretycznie też wchodzi w grę, ale po prawdzie strzelanie z armaty
    do wróbla.

    > przypadku umów osoba fizyczna - osoba fizyczna?

    Zabezpieczenia różnego typu moga być stosowane. Najczęściej jest to po
    prostu kaucja.

    > Jakie są inne metody "wymuszenia" terminowego płacenia czynszu?

    Metody "wymuszania" różne są. Ale trzeba dobrze dobierać najemcę, by po
    próbie "wymuszenia" się na ciebie nie obraził i sam nie kazał ci płacić za
    przyjemność wynajmowania mu tegoż parteru domu...

    Pzdr
    Brodek