  • 1. Data: 2003-12-21 09:00:39
    Temat: legalne oprogramowanie + pirat
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    Załózmy taką sytuację , że kupiłem legalna gre dajmy na to np: diablo2 ale
    uzywam pirackiej bo wg mnie jest bardziej funkcjonala , czy złamałem w ten
    sposób prawo??
    Czy posiadanie leganej wersji oprogramowania uprawnia mnie także do
    korzystania z pirackiej wersji tegoż oprogramowania?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2003-12-21 10:45:36
    Temat: Re: legalne oprogramowanie + pirat
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Feanor" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy posiadanie leganej wersji oprogramowania uprawnia mnie także do
    > korzystania z pirackiej wersji tegoż oprogramowania?

    Zakladam ze tylko jedna kopia jest w tym samym momencie uzywana (nie masz 2
    kompow i nie gracie z bratem) ... W tej sytuacji nikt nie powinien robic Ci
    problemow ... Wg mnie jest to kopia bezpieczenstwa na ktora ZTCP jest
    pozwolenie w prawie ...

    To moje zdanie :D

  • 3. Data: 2003-12-21 12:29:39
    Od: "FIX.XXI" <fix.xxi@(nawiasy i spacje wycinamy)gazeta. pl>

    Flashi wrote:

> [...]
    > powinien robic Ci problemow ... Wg mnie jest to kopia bezpieczenstwa
    > na ktora ZTCP jest pozwolenie w prawie ...

    kopia moze byc tylko z oryginalu, biorac pod uwage, ze piracka wersja
    jest bardziej funkcjonalna to nie jest to kopia oryginalu (bo niby czemu
    warezowa wersja jest bardziej funkcjonalna?)

    --
    FIX.XXI

  • 4. Data: 2003-12-21 12:36:58
    Od: Arek <a...@e...net>

    Feanor rzecze:
> [...]
    > Czy posiadanie leganej wersji oprogramowania uprawnia mnie także do
    > korzystania z pirackiej wersji tegoż oprogramowania?

    Nie wiem czy uprawnia. W każdym razie zarzucenie Ci naruszenia prawa autorskiego
    uważam za mało prawdopodobne.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2003-12-21 13:23:51
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "FIX.XXI" <fix.xxi@(nawiasy i spacje wycinamy)gazeta. pl> napisał
    w wiadomości news:bs43mi$kde$1@inews.gazeta.pl...

    > kopia moze byc tylko z oryginalu, biorac pod uwage, ze piracka wersja
    > jest bardziej funkcjonalna to nie jest to kopia oryginalu (bo niby czemu
    > warezowa wersja jest bardziej funkcjonalna?)

    A przynajmniej dlatego ze plytka orginalna sie nie niszczy ... albo odrazu w
    tej wersji 2 jest nagrany patch i temu podobne ... latwo sobie to wymyslec
    mam np offica orginalnego ale uzywam wersji skopiowanej przezemnie i
    skompilowanej lacznie z latkami do niego ...
    tak samo mam z windowsem XP ... wklapany mam numer (moj), wpiety SP1 oraz
    inne latki ...
    Uwazam ze niemam w tym przypadku pirata tylko moje kopie bezpieczenstwa ...

  • 6. Data: 2003-12-21 14:17:56
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > Zakladam ze tylko jedna kopia jest w tym samym momencie uzywana
    Oczywiście jedna kopia windowsa , corela , norton utilites itp....

    Pozdr.

  • 7. Data: 2003-12-21 14:22:30
    Od: "Feanor" <n...@p...onet.pl>

    > kopia moze byc tylko z oryginalu,
    Kopia oczywiście z orginału (ale nie mojego) bo niby jak inaczej , który
    następnie został odpowiedznio "przerobiony".
    > biorac pod uwage, ze piracka wersja
    > jest bardziej funkcjonalna to nie jest to kopia oryginalu (bo niby czemu
    > warezowa wersja jest bardziej funkcjonalna?)
    Chociażby z powodu braku zabezpieczeń dzięki czemu nie trzeba zonglować
    płytami itp....

    Pozdr.

  • 8. Data: 2003-12-21 20:57:21
    Od: Paweł Baranowski <p...@g...pl>

    > Feanor rzecze:

    > Nie wiem czy uprawnia. W każdym razie zarzucenie Ci naruszenia prawa
> [...]
    W istocie małoprawdopodobne, ale sytuacja wygląda mniej więcej tak:
    kupiłem sobie Fiata, ale używam kradzionego, bo jest bardziej funkcjonalny;)
    Chyba jasno?;)
    Pozdr. - PB

  • 9. Data: 2003-12-21 21:28:31
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Paweł Baranowski wrote:
    > W istocie małoprawdopodobne, ale sytuacja wygląda mniej więcej tak:
    > kupiłem sobie Fiata, ale używam kradzionego, bo jest bardziej
    > funkcjonalny;)
    > Chyba jasno?;)

    Bredzisz. ;) Jeżeli już to sytuacja wygląda raczej tak, że kupiłem
    świtną książkę, ale przy obiedzie czytam jej ksero, żeby nie poplamić
    oryginału. ;)

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 10. Data: 2003-12-21 21:39:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Paweł Baranowski rzecze:
    > W istocie małoprawdopodobne, ale sytuacja wygląda mniej więcej tak:
    > kupiłem sobie Fiata, ale używam kradzionego, bo jest bardziej
    > funkcjonalny;) Chyba jasno?;)

    Nie. Popełniłeś klasyczny błąd ignoranta - bez urazy - w prawach autorskich,
    a mianowicie pomieszałeś kwestię utworu i kwestię praw autorskich do niego.

    Więc jeszcze raz mały wykład: prawa autorskie są majątkowe i osobiste.
    Aby kogoś móc nazwać złodziejem, a coś nazwać kradzionym to:
    - ktoś musiałby przypisać sobie autorstwo utworu.
    - ktoś musiałby zarabiać na eksploatacji utworu, nie płacąc za to twórcy.

    W pierwszym przypadku złodziejem jest oszust-plagiator, a ukradzionym autorstwo
    utworu, w drugim przypadku złodziejem jest pirat, oraz może być
    dystrybutor/koncern jeśli wypłaca twórcy nieadekwatne do swoich zarobków tantiemy,
    a ukradzionym jest prawo do zarabiania na utworze.

    Jak widzisz używanie jakiejkolwiek wykonanej przez siebie kopii utworu NIE JEST
    używaniem kradzionego, a taka kopia nie jest "kradzionym".

    Nie widzę też by zostało naruszone jakiekolwiek prawo autorskie.
    Ale jeżeli widzisz tu naruszenie jakiegoś prawa autora to mi je podaj.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek