  • 1. Data: 2002-11-07 23:29:30
    Temat: NIP a sprawa polska
    Od: "Marcin" <j...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczow,

    Moze byc troche OT :(
    Posiadam maly sklepik int. z mozliwoscia platnosci przelewem. Wszyscy
    uczciwie placili az pojawis sie... wlasnie ktos kto nie chce zaplacic. Przy
    danych firmy byl podany NIP: Czy jest mozliwosc aby po numerze NIP ustalic
    co to za firma i czy dane ktore zostaly podane sa prawdziwe czy
    zafalszowane. Znam dane osobowe osoby zamawiajacej z adresem, ale zalegla
    faktura dotyczy firmy ktora podala przy skl. zamowienia. Problem, w tym ze
    klient jest z Plocka a ja z Warszawy i daleko mi zeby odebrac osobiscie
    pieniadze :( Prosze wiec o informacje czy majac NIP moge zweryfikowac firme
    (nazwa, itd.) i gdzie moge sie o to starac.

    Z dolu dziekuje
    Marcin

  • 2. Data: 2002-11-08 21:23:43
    Temat: Re: NIP a sprawa polska
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Marcin" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Prosze wiec o informacje czy majac NIP moge zweryfikowac firme
    > (nazwa, itd.) i gdzie moge sie o to starac.

    W najbliższym US zapytaj, jakiemu US przyporządkowany
    jest taki nr NIP (początkowe cyfry), może to już wykaże,
    że firma jest lipna. Potem możesz sprawdzić to we
    właściwym US. Jeśli będą robić trudności, zgłoś
    oszustwo w prokuraturze, oni zwrócą się do US
    o odpowiednie informacje.