  • 1. Data: 2002-11-08 00:25:51
    Temat: Wyrok zaoczny
    Od: "Stanisław" <s...@p...com>

    Dostałem wyrok zaoczny za kolizję samochodową-ponieważ nie zostały
    uwzględnione istotne okoliczności wydarzenia co mam dalej robić -czy to
    kończy sprawę czy mam jakieś jeszcze możliwości odwołania.Czy prawo i
    sprawiedliwość to są zupełnie odmienne sprawy?.Nie za bardzo mogę sobie
    pozwolić na płatną obronę.Co mi daje uzasadnienie wyroku-do czego może się
    przydać.Piszą,że muszę złożyć oddzielny wniosek o uzasadnienie.A może dać
    sobie spokój bo widzę,że nikt sobie nie zadał żadnego trudu aby
    przeanalizować oświadczenie na piśmie ,które złożyłem na policji?.

  • 2. Data: 2002-11-08 23:30:06
    Temat: Re: Wyrok zaoczny
    Od: "Krzysztof" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Stanisław"
> [...]
    > sobie spokój bo widzę,że nikt sobie nie zadał żadnego trudu aby
    > przeanalizować oświadczenie na piśmie ,które złożyłem na policji?.

    By móc wnieść apelację, należy w terminie 7 dni złożyć wniosek o
    uzasadnienie wyroku, a po otrzymaniu wyroku z uzasadnieniem w terminie 7
    dni apelację do sądu okręgowego za pośrednictwem sądu, który wydał skarżone
    uzasadnienie. Można tez od razu złożyć apelację w terminie 7 dni od dnia
    doręczenia wyroku zaocznego.
    Z uzasadnienia wyroku będzie wynikało, dlaczego sąd nie uwzględnił
    "oświadczenia' lub wyjaśnień obwinionego, czyli dlaczego nie dał im wiary.

    K.