  • 1. Data: 2007-05-06 10:00:19
    Temat: Mycie auta pod blokiem/ domem.
    Od: "Daw_k " <d...@W...gazeta.pl>

    Witam wszystkich

    Mam takie pytanie, czy istnieje jakis zakaz, podstawa prawna regulujaca
    mozliwosc mycia auta pod wlasnym domem (na posesji), lub pod blokiem.

    Wolno mi umyc to auto czy nie>? sasiad moze zadzwonic na straz miejska z
    "donosem"?? co wtedy mi grozi, od strazy, w obu tych przypadlach??

    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-05-06 11:25:43
    Temat: Re: Mycie auta pod blokiem/ domem.
    Od: "grubianin" <g...@w...pl>

    witaj

    myc nie wolno
    mandat

  • 3. Data: 2007-05-06 11:38:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.05.2007 grubianin <g...@w...pl> napisał/a:
    > witaj
    >
    > myc nie wolno
    > mandat

    Oj, nie wiem, czy tak koniecznie. O ile mi wiadomo, to zakaz jest
    wprowadzany uchwałą rady gminy. Pytający nie napisał skąd jest, więc skąd
    ten prosty wniosek, że mandat? Może są gminy, w których nie jest to
    zabronione?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2007-05-06 11:41:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.05.2007 minstal <m...@p...onet.pl> napisał/a:

    > A dlaczego?
    > Tzn. jaka podstawa prawna jeśli można spytać?

    Ewentualna uchwała rady gminy na podstawie delegacji z "Ustawy o
    utrzymaniu czystości i porządku w gminach".

  • 5. Data: 2007-05-06 11:45:07
    Od: minstal <m...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2007-05-06 12:03:32
    Od: minstal <m...@p...onet.pl>

    Samotnik pisze:

    > Ewentualna uchwała rady gminy na podstawie delegacji z "Ustawy o
    > utrzymaniu czystości i porządku w gminach".
    Znalazłem uchwałę w mojej gminie :
    § 5
    1. Mycie pojazdów samochodowych powinno odbywać się w miejscach do tego
    przeznaczonych. Właściciele nieruchomości mogą myć pojazdy czystą wodą
    na swoim terenie pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do
    kanalizacji miejskiej lub zbiorników bezodpływowych; w szczególności
    ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników
    wodnych lub do ziemi.

    Czyli można jak się spełni określone warunki.

  • 7. Data: 2007-05-06 13:19:14
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 6 maja 2007 12:00
    (autor Daw_k
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f1k8vj$gj4$1@inews.gazeta.pl>):

    > Mam takie pytanie, czy istnieje jakis zakaz, podstawa prawna regulujaca
    > mozliwosc mycia auta pod wlasnym domem (na posesji), lub pod blokiem.

    Szkoda ci 5zł na myjnię? Kurcze i tak kraj mamy ekstremalnie syfiaty, a
    jeszcze chcesz ludziom zasyfiać teren?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 8. Data: 2007-05-06 13:27:56
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Zwykle za takie mycie 15-20 zł, a to już jest coś.
    A może dziecko chce wychowywać i nie dawać kasy za nic, tylko po złotówce od koła?
    JaC

  • 9. Data: 2007-05-06 13:39:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 6 maja 2007 15:27
    (autor 666
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f1kkr9$q0c$1@news.wp.pl>):

    > Zwykle za takie mycie 15-20 zł, a to już jest coś.

    Czy ja wiem? U nas za 5zł jest 3 minuty wody z pianką....

    > A może dziecko chce wychowywać i nie dawać kasy za nic, tylko po złotówce
    > od koła?

    No to może go wychować na myjni.

    Poza tym -- wychowuje namawiając do syfienia?

  • 10. Data: 2007-05-06 15:07:37
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > No to może go wychować na myjni.
    >
    > Poza tym -- wychowuje namawiając do syfienia?

    Dlaczego mycia auta to syfienie? Nie rozumiem Twojego rozumowania.

    Myje auto na podwórku samą wodą. Bez żadnej chemii. Zużywam 30-50 litrów
    wody. I ta woda zlatuje na trawnik i sobie wsiąka.

    Jadę na myjnię. Płacę 5 albo 15 - mam nałożone masę wosków i nabłyszczaczy,
    które kiedyś trzeba spłukać - choćby deszczem i to spłynie do ziemi.

    Na moje oko mycie na moim podwórku jest mniej syfiące niż mycie na myjni. A
    i dzieciak ma zabawę przy tym.

    A apropo mycia auta przed domem w jakimś programie nie tak dawno -chyba
    informacje na polsat - polsat2 było powiedziane, że za mycie na własnej
    posesji grozi mandat chyba 200 zł. Nie kojarzę czy była mowa o jakiejś
    konkretnej gminie czy to ogólnie było. Musi być teren przygotowany -czyli
    woda spływa do kanalizacji

    --
    PawełJ