  • 11. Data: 2009-05-16 14:38:57
    Temat: Re: Menel w rodzinie
    Od: spp <s...@o...pl>

    Jacek_P pisze:

    > Mozna sie zrzec spadku zawczasu, a nie odrzucic dopiero po smierci menela.
    > Nie przechodzi wtedy na zstepnych, wiec swoim dzieciom swini nie podrzucisz.

    Nie można się zrzec jednostronnie, trzeba zawrzeć odpowiednią umowę, ale
    i tak wtedy przechodzi na zstępnych.

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-05-16 15:02:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ViRuS wrote:

    > A tak w praktyce to czy banki czynnie praktykują sciganie "siodmej wody
    > po kisielu" dla odzyskania jakichs tam kilkunastu tys. zł?

    jakby to bylo 15 zl, to moze by im sie nie chcialo.

  • 13. Data: 2009-05-16 15:03:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Flo wrote:

    > Przerabiałem ten temat i jedyna komplikacja poza zwykłym postępowaniem
    > to konieczność stawienia się na jednym posiedzeniu sądu rodzinnego.

    dlatego napisalem co napisalem

  • 14. Data: 2009-05-16 15:04:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

    > Mozna sie zrzec spadku zawczasu

    bo do tangao trzeba dwojga, czyli menel musi chciec i wyrazic na to
    zgode, przychodząc do notariusza

  • 15. Data: 2009-05-16 15:05:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Nie można się zrzec jednostronnie, trzeba zawrzeć odpowiednią umowę, ale
    > i tak wtedy przechodzi na zstępnych.

    Nie przechodzi, chyba, że tak zasstrzeżono w umowie.

  • 16. Data: 2009-05-16 15:21:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Nie przechodzi, chyba, że tak zasstrzeżono w umowie.

    :) Słusznie, źle zinterpretowałem to 'jakby nie dożył' . :)

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-05-16 16:40:12
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Maj, 13:58, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Dopiero po jego śmierci macie 6 miesiecy od dnia jego śmierci na
    > podjęcie decyzji o odrzuceniu spadku.

    ..dowiedział się o tytule swego powołania..

    Co czasem następuje grubo po śmierci spadkodawcy.

  • 18. Data: 2009-05-17 22:49:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    przypadek wrote:

    > ..dowiedział się o tytule swego powołania..
    >
    > Co czasem następuje grubo po śmierci spadkodawcy.

    No fakt, czasami ciezko sie dowiedzic gdzie i keidy menel zszedl byl sobie.