  • 1. Data: 2009-03-30 09:09:40
    Temat: Meldunek tymczasowy a rejestracja auta i OC
    Od: r...@w...pl

    Witam.
    Czy można zarejestrować auto na adres tymczasowego zameldowania?
    (w przypadku wynajmu mieszkania w innym mieście (z tańszą strefą OC i właśnie
    w tym celu) oraz gdy właściciel lokalu godzi się na meldunek tymczasowy)?

  • 2. Data: 2009-03-30 09:14:45
    Temat: Re: Meldunek tymczasowy a rejestracja auta i OC
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    r...@w...pl pisze:
> [...]
    > w tym celu) oraz gdy właściciel lokalu godzi się na meldunek tymczasowy)?

    Z tego co się orientowałem to na bardzo upartego się da, ale będzie to
    powiązane z ograniczeniami czasowymi zgodnie z meldunkiem (max 2 lata
    chyba). Ogólnie urzednicy bardzo źle na to patrzą. Natomiast z
    niektórymi ubezpieczycielami da się negocjować "miejsce użytkowania
    samochodu" - raczej w tym kierunku idź.

    --
    MZ

  • 3. Data: 2009-03-30 17:24:31
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    MZ pisze:

> [...]
    > chyba). Ogólnie urzednicy bardzo źle na to patrzą. Natomiast z
    > niektórymi ubezpieczycielami da się negocjować "miejsce użytkowania

    Nie bedzie. Samochod, zgodnie z PoRD rejestruje sie w WK wlasciwym dla
    miejsca zamieszkania a nie zameldowania. Wiec tam nalezy sie udac i
    zlozyc stosowne dokumenty. Oni oczywiscie beda nas przekonywac, ze w
    miejscu zameldowania itp, ale jak sie nie dasz to po oporach ale Ci
    zarejestruja :)

    Jacek Kustra

  • 4. Data: 2009-03-30 19:00:56
    Od: r...@p...onet.pl

> [...]
    > zlozyc stosowne dokumenty. Oni oczywiscie beda nas przekonywac, ze w
    > miejscu zameldowania itp, ale jak sie nie dasz to po oporach ale Ci

    A na podstawie jakiego dokumentu wpisują adres zamieszkania?

  • 5. Data: 2009-03-30 19:35:27
    Od: <s...@a...pl>

    > A na podstawie jakiego dokumentu wpisują adres zamieszkania?

    np. na podstawie złozonego wniosku

  • 6. Data: 2009-03-30 21:26:04
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    castrol wrote:
    > Nie bedzie. Samochod, zgodnie z PoRD rejestruje sie w WK wlasciwym
    > dla miejsca zamieszkania a nie zameldowania.

    Moze zalezec od miasta... W Poznaniu uslyszalem od mlodych gniewnych
    urzednikow, ze wlasciwosc okresla sie wg KPA a nie PORD ;) Przenioslem
    sie z dyskusja do kierownika WK, ktory zeznal, ze istnieja klopoty z
    interpretowaniem zwrotu "miejsce zamieszkania", ale maja jakas
    wewnetrzna interpretacje od ministra wlasciwego, zeby rejestrowac w
    miejscu zameldowania na pobyt staly. Dodakl, ze gdybym nie popelnil
    wykroczenia polegajacego na niedopelnieniu obowiazku meldunkowego w
    zwiazku z pobytem czasowym, to moglby ewentualnie jakos pomoc z
    rejestracja. Poniewaz wygladal na przekonanego o swojej racji, a nie
    chcialo mi sie cwiczyc sciezki odwolawczej, to droga pelnomocnictwa
    zarejestrowalem w "macierzystym" urzedzie.

    Wieslaw

  • 7. Data: 2009-03-31 15:36:47
    Od: r...@m...com

    > np. na podstawie złozonego wniosku

    Tu nawet sie zastanawiają czy sprzedać auto osobie bez zameldowania w dowodzie.

    www.norcom.com.pl/nowe_forum/printview.php?
    t=5431&start=0&sid=7087082acd25176208d134f325560bcd

  • 8. Data: 2009-03-31 17:55:10
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Wwieslaw pisze:

    > zeby rejestrowac w
    > miejscu zameldowania na pobyt staly.

    To jest idiotyczne. Co w przypadku gdy pojazd chce zarejestrowac osoba
    bezdomna? Nie ma takiej mozliwosci?

    Jacek Kustra

  • 9. Data: 2009-03-31 19:40:21
    Od: "Krzysztof Różański" <u...@g...pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisał(a):
    > To jest idiotyczne. Co w przypadku gdy pojazd chce zarejestrowac osoba
    > bezdomna? Nie ma takiej mozliwosci?
    Jest taka możliwość, ale jest nie mniej idiotycznie, a wręcz absurd do
    czwartej potęgi. "Co autor miał na myśli"?
    należy zarejestrować w OSTATNIM MIEJSCU ZAMELDOWANIA, i to OSTATNIE MIEJSCE
    ZAMELDOWANIA (chociaż dana osoba nie ma z nim NIC wspólnego, a mieszkała tam
    ostatnio kilkanaście lat temu) jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym samochodu.

    Mimo że w dowodzie osobistym i prawie jazdy jest puste pole (w DO chyba "bez
    zameldowania" czy coś takiego), i jakoś się da.

    Znam z najbliższej rodziny.

    =KMR+

  • 10. Data: 2009-03-31 19:42:26
    Temat: Re: Brak meldunku a rejestracja auta