  • 11. Data: 2009-03-31 20:30:10
    Temat: Re: Brak meldunku a rejestracja auta
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Krzysztof Różański pisze:

    > należy zarejestrować w OSTATNIM MIEJSCU ZAMELDOWANIA, i to OSTATNIE MIEJSCE
    > ZAMELDOWANIA (chociaż dana osoba nie ma z nim NIC wspólnego, a mieszkała tam
    > ostatnio kilkanaście lat temu) jest wpisane w dowodzie rejestracyjnym samochodu.

    A niby z czego to wynika? Bo w PoRD jasno stoi ze za rejestracje jest
    odpowiedzialny organ wlasciwy dla miejsca zamieszkania. Czyli jak ktos
    mieszka w Warszawie pod mostem to udaje do WK powiedzmy Srodmiescie.
    No i co w wypadku gdy ktos nigdy nie byl nigdzie zameldowany? Powiedzmy
    od urodzenia byl bezdomny?

    Jacek Kustra

  • 12. Data: 2009-03-31 21:20:32
    Od: "Krzysztof Różański" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisał(a):
    > A niby z czego to wynika? Bo w PoRD jasno stoi ze za rejestracje jest
    > odpowiedzialny organ wlasciwy dla miejsca zamieszkania. Czyli jak ktos
    jak zwykle rozbija się o oto "miejsce zamieszkania"
    zdaje się, że w omawianym wypadku Wejherowo/Gdynia wymyśliły sobie od czapy,
    że "domniemanym miejscem zamieszkania" jest ostatni meldunek.
    > mieszka w Warszawie pod mostem to udaje do WK powiedzmy Srodmiescie.
    > No i co w wypadku gdy ktos nigdy nie byl nigdzie zameldowany? Powiedzmy
    > od urodzenia byl bezdomny?
    No to się chyba jednak rzadko zdarza.

    Aczkolwiek nie jestem W ŻADEN SPOSÓB w stanie rozszyfrować, skąd pomysł
    wpisywania starego adresu zameldowania. Już logiczniejsze byłoby
    nierejestrowanie pojazdów dla niezameldowanych.

  • 13. Data: 2009-04-01 21:13:09
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Krzysztof Różański pisze:

    > No to się chyba jednak rzadko zdarza.

    Ale moze taka sytuacja sie zdarzyc :)

    > Aczkolwiek nie jestem W ŻADEN SPOSÓB w stanie rozszyfrować, skąd pomysł
    > wpisywania starego adresu zameldowania. Już logiczniejsze byłoby
    > nierejestrowanie pojazdów dla niezameldowanych.

    Dla mnie to nadal glupie. Dlaczego osobie bezdomnej mamy odbierac prawo
    do posiadania i zarejestrowania pojazdu?
    Zalozmy ze ktos jest bezdomnym. Ten ktos posiada kawalek ziemii. Na tej
    ziemii chce parkowac swoj pojazd - samochod kampingowy i w nim mieszkac.
    Moze tak chciec? Ano moze - wiec dlaczego organ ma mu to utrudniac? Dla
    mnie to jeden wielki idiotyzm i tyle :) Oczywiscie to tylko organ, ktory
    ma za zadanie rzucac klody pod nogi. Sprawa do wygrania, jak nie w danym
    WK to w instancji wyzszej.

    Jacek Kustra

  • 14. Data: 2009-04-03 10:40:01
    Od: "Krzysztof Różański" <u...@g...SKASUJ-TO.pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisał(a):
    > Dla mnie to nadal glupie. Dlaczego osobie bezdomnej mamy odbierac prawo
    > do posiadania i zarejestrowania pojazdu?
    Ja byłbym przeciw, ale byłoby to w pewnym sensie _logiczne_ - z braku adresu,
    pod który możnaby "skutecznie doręczyć" pisma związane z odpowiedzialnością
    cywilną, karną, czy "wykroczeniową" (mandaty za złe parkowanie, fotoradary etc.).
    Natomiast wysyłanie tego wszystkiego pod ostatni adres zameldowania jest już
    totalnie bez sensu.

> [...]
    > mnie to jeden wielki idiotyzm i tyle :) Oczywiscie to tylko organ, ktory
    > ma za zadanie rzucac klody pod nogi. Sprawa do wygrania, jak nie w danym
    Jesteś prawnikiem? "ktoś jest bezdomnym".
    Wystarczy, że ktoś mieszka w komfortowych warunkach, ale go urzędnik we
    własnym domu nie chce zameldować (bo za mało "domowy" w ocenie urzędnika) i
    już mamy "bezdomnego"...

    =KMR+