  • 31. Data: 2004-06-02 18:01:47
    Temat: Re: Mandat za jazdę bez biletu - nowy problem
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c9ktun$68d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    [....]

    Arek, to ty?? ....

    NoMAD

  • 32. Data: 2004-06-03 06:39:24
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    news:c9kro4$q7q$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ale oszukałeś i nie ma zadnego znaczenia czy zrobiles to swiadomie.

    Oszustwo jest swiadomym mowieniem nieprawdy.
    Tutaj kolega nikogo nie oszukal, tylko
    jechal bez waznego biletu - ale dzialal
    w dobrej wierze.
    Dzialanie w dobrej wierze nie jest oszustwem.

    WOJSAL

  • 33. Data: 2004-06-03 06:45:07
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > Mhmmm....a w szczególnosci takie: "nie będe płacił za przejazdy bo pojazdy
    > są stare i brudne".

    A czy przewoznik nie powinien placic kary paszerowi,
    jesli przewoznik nie wywaizuje sie ze swoich
    zobowiazan (np. niepunktualnosc, wypadanie kursow itp)?

    WOJSAL

  • 34. Data: 2004-06-03 15:42:47
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Oszustwo jest swiadomym mowieniem nieprawdy.
    > Tutaj kolega nikogo nie oszukal, tylko
    > jechal bez waznego biletu - ale dzialal
    > w dobrej wierze.
    > Dzialanie w dobrej wierze nie jest oszustwem.

    Ale jest gapowiczem, czyli osoba ktora dopuscila sie wyludzenia uslugi
    przewozowej. Jest na prawde malo istotne jak to nazwiemy...

    pdr
    Olo

  • 35. Data: 2004-06-03 15:43:53
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > A czy przewoznik nie powinien placic kary paszerowi,
    > jesli przewoznik nie wywaizuje sie ze swoich
    > zobowiazan (np. niepunktualnosc, wypadanie kursow itp)?

    Nie ma takich zapisów w prawie przewozowym, natomiast zawsze mozesz wystąpic
    przeciwko przewoznikowi z powodztwem cywilnym jesli zawarles umowe przewozu,
    a on jej nie dotrzymal i wskutek tego poniosles jakies wymierne straty.

    pdr
    Olo

  • 36. Data: 2004-06-03 15:47:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Olo Kwasniak wrote:
> [...]
    > a on jej nie dotrzymal i wskutek tego poniosles jakies wymierne straty.

    I to się nazywa równa pozycja ;)

    KG

  • 37. Data: 2004-06-03 21:32:54
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Gwoli scislosci: roszczenie powstalo z chwila zajecia miejsca w autobusie
    > nie kasując przy tym biletu.

    Z czystej ciekawosci: czy przypadkiem nie powstalo z chwila UDOKUMENTOWANIA
    tego faktu ?

    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2004-06-04 06:28:22
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    .

    > Ale jest gapowiczem, czyli osoba ktora dopuscila sie wyludzenia uslugi
    > przewozowej. Jest na prawde malo istotne jak to nazwiemy...

    Jest istotne.
    Nie kazdy kto narusza prawo jest oszustem.

    WOJSAL

  • 39. Data: 2004-06-04 17:49:27
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "DaMoN" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Z czystej ciekawosci: czy przypadkiem nie powstalo z chwila
    UDOKUMENTOWANIA
    > tego faktu ?

    Nie.

    NoMAD

  • 40. Data: 2004-06-07 13:56:08
    Od: "Tobi" <t...@p...onet.pl>

    >Użytkownik Liwiusz napisał:
    >KC
    >Art. 778. Roszczenia z umowy przewozu osób przedawniają się z upływem
    >roku od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany -
    >od dnia, kiedy miał być wykonany.

    Hmmm, czy ten przepis ma zastosowanie w moim przypadku? Czy okres jednego roku
    nie odnosi się czasu, w jakim to ja mogę czegoś żądać od przewoźnika?

    Tobi
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl