1. Data: 2004-06-02 09:17:06
Temat:Po ilu dniach choroby zaklad pracy zwalnia z pracy?
Od:Julian <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ma znaczenie, ze pracownik ma prawo do renty?

2. Data: 2004-06-02 09:42:35
Od:"fart" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ma znaczenie, ze pracownik ma prawo do renty?

WG PRZEPISU TO JEST TAK:
Art. 53. § 1. Pracodawca moze rozwiazac umowe o prace bez wypowiedzenia:

1) jezeli niezdolnosc pracownika do pracy wskutek choroby trwa:

a) dluzej niz 3 miesiace - gdy pracownik byl zatrudniony u danego pracodawcy
krócej niz 6 miesiecy,
b) dluzej niz laczny okres pobierania z tego tytulu wynagrodzenia i
zasilku - gdy pracownik byl zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6
miesiecy lub jezeli niezdolnosc do pracy zostala spowodowana wypadkiem przy
pracy albo choroba zawodowa;

2) w razie usprawiedliwionej nieobecnosci pracownika w pracy z innych
przyczyn niz wymienione w pkt 1, trwajacej dluzej niz 1 miesiac.

§ 2.Rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia nie moze nastapic w razie
nieobecnosci pracownika w pracy z powodu sprawowania opieki nad dzieckiem -
w okresie pobierania z tego tytulu zasilku, a w przypadku odosobnienia
pracownika ze wzgledu na chorobe zakazna - w okresie pobierania z tego
tytulu wynagrodzenia i zasilku.
§ 3.Rozwiazanie umowy o prace bez wypowiedzenia nie moze nastapic po
stawieniu sie pracownika do pracy w zwiazku z ustaniem przyczyny
nieobecnosci.
§ 4.Przepisy art. 36 § 1.1 i art. 52 § 3 stosuje sie odpowiednio.
§ 5. Pracodawca powinien w miare mozliwosci ponownie zatrudnic pracownika,
który w okresie 6 miesiecy od rozwiazania umowy o prace bez wypowiedzenia, z
przyczyn wymienionych w § 1 i 2, zglosi swój powrót do pracy niezwlocznie po
ustaniu tych przyczyn.

Art. 54. (skreslony).

Art. 55. § 1. Pracownik moze rozwiazac umowe o prace bez wypowiedzenia,
jezeli zostanie wydane orzeczenie lekarskie stwierdzajace szkodliwy wplyw
wykonywanej pracy na zdrowie pracownika, a pracodawca nie przeniesie go w
terminie wskazanym w orzeczeniu lekarskim do innej pracy, odpowiedniej ze
wzgledu na stan jego zdrowia i kwalifikacji zawodowych.
§ 1.1. Pracownik moze rozwiazac umowe o prace w trybie okreslonym w § 1
takze wtedy, gdy pracodawca dopuscil sie ciezkiego naruszenia podstawowych
obowiazków wobec pracownika; w takim przypadku pracownikowi przysluguje
odszkodowanie w wysokosci wynagrodzenia za okres wypowiedzenia, a jezeli
umowa o prace zostala zawarta na czas okreslony lub na czas wykonania
okreslonej pracy - w wysokosci wynagrodzenia za okres 2 tygodni.
§ 2.Oswiadczenie pracownika o rozwiazaniu umowy o prace bez wypowiedzenia
powinno nastapic na pismie, z podaniem przyczyny uzasadniajacej rozwiazanie
umowy. Przepis art. 52 § 2 stosuje sie odpowiednio.
§ 3.Rozwiazanie umowy o prace z przyczyn okreslonych w § 1 i 1.1 pociaga za
soba skutki, jakie przepisy prawa wiaza z rozwiazaniem umowy przez
pracodawce za wypowiedzeniem.

Polam ...... i wszystko chyba jasne:))

pozdrawiam
fart

3. Data: 2004-06-02 18:54:25
Od:"waczek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julian" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ma znaczenie, ze pracownik ma prawo do renty?

Nie ma znaczenia w aspekcie okresu niezdolności do pracy, po upływie
którego pracodawca może rozwiązać umowę o pracę. Jednak zasiłek chorobowy
przysługuje tylko w okresie zatrudnienia.

Pozdrowienia

wa