  • 31. Data: 2007-03-14 19:20:01
    Temat: Re: Mandat z fotoradaru
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > swoja droga temat byl juz wałkowany ze straze miejskie nie maja uprawnien
    > do
    > strzelania z fotoradaru, maja taka mozliwosc w rozp. dot. kontroli ruchu
    > drogowego ale te uprawnienia powinny byc nadane im w randze ustawy a nie
    > rozporzadzenia.

    Każdy może robic zdjęcia z fotoradaru, bo niby kto ma tego zabronić? Istotne
    jest jednak to, że Straż Miejska niema uprawnień do występowania w sądzie
    jako oskarżyciel publiczny.

  • 32. Data: 2007-03-14 19:53:04
    Od: "MaciejK." <s...@o...pl>

    moim zdaniem dla kazdego co duzo jezdzi zestaw typu CB + dobry antyradar to po
    prostu dzis konieczność. inaczej "niewyróba" na mandatach. sam jezdze raczej po
    znajomych mi trasach takze mandatu zadnego jeszcze nie zarobilem..i tego zestawu
    nie potrzebuje.

    i moze skonczmy z tymi tekstami "wzorowych" obywateli ze jezdzic przepisowo.
    kazdy z nas ma na pewno jakies wykroczenia drogowe na sumieniu / ujawnione przez
    policje lub nie / i takie gadanie tu nic nie da.

    poza tym gosc sie kieruje po porade co ma zrobic w danej sytuacji i watpie zeby
    go interesowalo go tu tanie moralizatorstwo

  • 33. Data: 2007-03-14 23:37:50
    Od: Piotr 'Zenobius' Baranowski <z...@n...zeno.pl>

    Dnia Wed, 14 Mar 2007 10:17:28 +0100, Gigant napisał(a):

    > Czy taki mandat jest ważny (zdjecie zrobione od tylu)
    > Dostalem poleconym nizej wskazany mandat
    > Nizej podsylam linka
    > http://www.mandat.z.pl/

    Jezeli Cie nie widac?
    To jest proste :-)
    Mozesz odmowic zeznan jezeli by obwinialy osobe Ci bliska. Powiedz ze wiesz
    kto prowadzil, ale nie powiesz bo to osoba Ci bliska.
    To przechodzi tylko jak nie bylo wyraznie Cie widac na zdjeciu - czyli nie
    mozna jednoznacznie powiedziec kto prowadzil pojazd.

    --
    Pozdrawiam bądź nie.. [ GG# 997057 ]
    Piotr Baranowski

  • 34. Data: 2007-03-14 23:50:00
    Od: "Huaskar" <h...@p...fm>

    Użytkownik "Gigant" <x...@s...xxxx> napisał w wiadomości
    > Czy taki mandat jest ważny (zdjecie zrobione od tylu)
    > Dostalem poleconym nizej wskazany mandat

    W normalnych warunkach wezwany na policje mowisz ze jechal ktos z twoich
    najblizszych i odmawiasz podania kto to byl (polskie prawo nie moze zmusic
    cie do zeznan przeciwko najblizszej rodzinie). Nie wiem tylko czy straz ma
    prawo wkraczac w kompetencje policji.
    Sprawa trafia do sadu grodzkiego, ktory nie bedzie wiedzial kogo ukarac,
    wiec podejrzenie padnie na ciebie. Dlatego dobrze byloby miec jakis dowod
    czy swiadkow, ze w tamtym dniu i godzinie byles gdzie indziej. Jesli sad
    uzna twoja wine, skladasz apelacje: nikt nie moze cie ukarac za odmowe
    zeznan przeciwko najblizszym. A tego ze ty jechales nie moga stwierdzic,
    stad ta cala pisanina i straszenie.

    pozdrawiam

    H.

  • 35. Data: 2007-03-15 00:29:44
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Huaskar wrote:

    > uzna twoja wine, skladasz apelacje: nikt nie moze cie ukarac za odmowe
    > zeznan przeciwko najblizszym.

    Dlaczego?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 36. Data: 2007-03-15 04:44:17
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Huaskar napisał(a):

    > W normalnych warunkach wezwany na policje mowisz ze jechal ktos z twoich
    > najblizszych i odmawiasz podania kto to byl (polskie prawo nie moze zmusic
    > cie do zeznan przeciwko najblizszej rodzinie).

    z prawa do odmowy zeznań możesz skorzystać dopiero gdy osoba najbliższa
    będzie osobą podejrzaną o popełnienie wykroczenia/obwinionym
    z powodu narażenia osoby najbliższej na odpowiedzialność za wykroczenie
    nie możesz odmówić odpowiedzi na pytanie
    ale jeśli sprawa będzie już przed sądem, a wskazana osoba najbliższa
    będzie obwinionym, to wracamy do pierwszego zdania
    jedynym dowodem jaki ma oskarżyciel (poza ewentualnymi wyjaśnieniami
    obwinionego - ale po co?) będzie oświadczenie świadka, który odmówi
    składania zeznań...

    KG

  • 37. Data: 2007-03-15 08:50:34
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek P. Urbanowicz" <j...@n...hot.pl> napisał w
    wiadomości news:45f828dd@news.home.net.pl...

    > Użytkownik "m" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > --

    > Taaaak.
    > I wtedy ze Szczecina do Krakowa
    > jechaloby sie 17, a nie 7 godzin.
    >
    > pozdrawiam, Jacek
    No własnie wczoraj mnie taki jeden mijał co chciał w 7 a nie w 17 ;)
    wyprzedzał na 3 a jak mu ktoś nie chciał zjechac to trąbił. Dla mnie to cham
    nie kierowca.

  • 38. Data: 2007-03-15 09:25:49
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    > Jest. Dla tych co mają kłopot z pamięcią.
    > A ściślej, to jest obowiązek ,,wiedzenia'' komu powierzasz pojazd.

    Więc wiem , że w pytanym okresie pojzad mogłem prowadzić, ja, żona, brat i
    np któryś z kolegów - wszystkich wymieniam z imienia i nazwiska - spełniłem
    wymaganie ?

    Krzysiek M.

  • 39. Data: 2007-03-15 09:33:02
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    > Art. 78.
    >
    > 4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >
    > A moim skromnym zdaniem powyższy zapis w kontekście rozpatrywanej sprawy
    > jest jak najbardziej słuszny. Umiesz wskazać? To wskazujesz. Nie umiesz?
    > To sorry, jest to Twój obowiązek żeby wiedzieć, co się dzieje z Twoim
    > autem albo próbujesz kombinować, więc płać.

    to powiedz mi, kto kierowal Twoim pojazdem np. 16- grudnia 2003 roku o
    powiedzmy godzinie 15.30.

    Będziesz pamiętał ? prawdopodobnie nikt niewinny nie będzie pamietał - ten
    co ma coś na sumieniu pewnie bedzie wiedział bo przygotowywał sobie alibi
    :).

    Ale ten przepis nie mówi jednoznacznie, że musisz podać co do minuty kto
    kierował :) - na pytanie komu powierzyłas pojazd - zgosnie z prade
    odpowidasz, ze w tym okresio mogły tym pojazdem kierować tu podajesz
    nazwiska osób. Nie jestes winny niedopełnienia jakichś obowiązków bo
    przecież podałeś.

    pozdr. Krzysiek

  • 40. Data: 2007-03-15 09:37:55
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

> [...]
    > To przechodzi tylko jak nie bylo wyraznie Cie widac na zdjeciu - czyli nie
    > mozna jednoznacznie powiedziec kto prowadzil pojazd.

    Nie do końca. Odmówić zeznań może jedynie w przypadku, gdy zeznanie takie
    mogłoby narazić osobę dla świadka najbliższą na odpowiedzialność za
    przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, nie dotyczy to jednak spraw o
    wykroczenie.

    Pozdrawiam,
    ArapahoVmax