  • 41. Data: 2007-03-15 09:45:41
    Temat: Re: Mandat z fotoradaru
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 14 Mar 2007 18:11:38 +0100,
    hefalump <h...@T...pl> screamed:

    > * Karanie niewinnych żeby pokazać winnym, że tak nie można. To nie
    > za bardzo jest sprawiedliwość.

    Jak chcesz prawo raze ze sprawiedliwością (przynajmniej w nazwie), to
    oglądaj obrady sejmu... <:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:209B ]
    [ 10:45:20 user up 11281 days, 22:40, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    E Pluribus UNIX.

  • 42. Data: 2007-03-15 10:17:00
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Krzysiek M. wrote:

    > Więc wiem , że w pytanym okresie pojzad mogłem prowadzić, ja, żona, brat i
    > np któryś z kolegów - wszystkich wymieniam z imienia i nazwiska - spełniłem
    > wymaganie ?

    Nie. Masz jeden dowód rejestracyjny, który kierowca musi posiadać przy
    sobie, zatem pojazd możesz powierzyć tylko jednej osobie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 43. Data: 2007-03-15 10:31:43
    Od: "hefalump" <h...@T...pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w wiadomości
    .

    > Jak chcesz prawo raze ze sprawiedliwością (przynajmniej w nazwie), to
    > oglądaj obrady sejmu... <:

    * Mam ciekawsze rzeczy do robienia, np. nudzenie się ;-)

    ZDrawim.

  • 44. Data: 2007-03-15 10:38:39
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    > Nie. Masz jeden dowód rejestracyjny, który kierowca musi posiadać przy
    > sobie, zatem pojazd możesz powierzyć tylko jednej osobie.

    Tak - ale nigdzie nie jest napisane, że dowód musi miec kierowca przy
    tyłku - może być w samochodzie. A kluczyków może być kilka. Ja się z tym
    godzę i mam zaufanie do tych osób i biora auto kiedy chcą i co wtedu ?

    --
    Krzysiek M.

  • 45. Data: 2007-03-15 16:45:12
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Wojciech "Spook" Sura napisał(a):
    > Jeśli jeździsz zgodnie z przepisami, to *zawsze* jeździsz bezpiecznie.
    Nie żartuj sobie !!!

    Ile to razy osoby odpowiedzialne za organizację ruchu tak źle
    poustawiały znaki i sygnalizację że jeśli kierowcy chcieli by jeździć
    zgodnie z przepisami to mielibyśmy wypadek za wypadkiem - np. złe
    oznakowanie skrzyżowań ze światłami i sygnalizacja świetlna zjazdowa (o
    ile tak to się nazywa).

    pozdr

    Radek

  • 46. Data: 2007-03-15 18:18:06
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Piotr Kubiak napisał(a):
    > Nie. Masz jeden dowód rejestracyjny, który kierowca musi posiadać przy
    > sobie, zatem pojazd możesz powierzyć tylko jednej osobie.

    Patrz, a Stefański w komentarzu do Pord ocenia to inaczej.

    KG

  • 47. Data: 2007-03-15 18:55:51
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 15 Mar 2007 09:50:34 +0100, m wrote:

    > No w?asnie wczoraj mnie taki jeden mija? co chcia? w 7 a nie w 17 ;)
    > wyprzedza? na 3 a jak mu kto? nie chcia? zjechac to tr?bi?. Dla mnie to cham
    > nie kierowca.

    ja dzisiaj musiałem wyhamować do zera bo ciężarówka jadąca naprzeciwko
    mnie wyprzedzała i co z tego ?

    ani moja ani ciężarówki wina że droga krajowa numer nie wiem ile między
    Płockiem a Włocławkiem nie posiada właściwego pobocza i trzeba się uciekać
    do tak potencjalnie niebezpiecznych sytuacji
    ...a pieniądze na budowe i rozbudowe dróg trwoni się w tym chorym kraju
    na różne inne Włoszczowe...

    za to oczywiście w Modzerowie już postawili piękny nowy fotoradar jeszcze
    ze znaczkiem mumi europejskiej

    szkoda słów poprostu :(

    --
    futszaK
    0601061867

  • 48. Data: 2007-03-15 21:38:27
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    On 14 Mar, 12:44, "MaciejK." <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > strzelania z fotoradaru, maja taka mozliwosc w rozp. dot. kontroli ruchu
    > drogowego ale te uprawnienia powinny byc nadane im w randze ustawy a nie
    > rozporzadzenia.
    >
    > mimo to sady podobno rzadko uchylaja takie mandaty mimo iz zostaly one zrobione
    > nieprawnie.jakbys byl wobec nich zlosliwy to mozesz doniesc do prokuratury na
    > popelnienie przestepstwa z art. 233 KK / przekroczenie uprawnien / ale nie sadze
    > zeby to przeszlo :)
    >
    > pozdrawiam i nie przejmuj sie, moze to czas zeby zainwestowac w jakis dobry
    > antyradar ktory bedzie tez lapal fotoradary :)

    Straże mają uprawnienie do kontrolowania, ale nadane rozporządzeniem,
    które Rzecznik Praw Obywatelskich uważa za niekonstytucyjne i
    zaskarżył do Trybunału Konstytucyjnego. Nie zmienia to jednak faktu,
    że jeśli straż robi fotkę i przekazuje materiały policji, to nie ma
    podstaw, by sądy takiego dowodu miały nieuwzględniać. W Polsce bowiem
    nie ma zakazu dopuszczania dowodów zebranych bez podstawy prawnej.
    Cały wywód na ten temat prezentuję na blogu, więc nie będę zaśmiecał
    grupy.

    Pozdrawiam,
    Tomasz Waszczynski
    http://washko.wordpress.com

  • 49. Data: 2007-03-16 08:52:49
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > moim zdaniem dla kazdego co duzo jezdzi zestaw typu CB + dobry antyradar
    to po
    > prostu dzis konieczność. inaczej "niewyróba" na mandatach.

    Nieprawda. Średnio dostaję jeden mandat na 70-80 tys. km. A wcale nie jeżdżę
    jak kapelusznik i do niedawna nie używałem CB. To tyle, ile jeździ średnio
    zawodowy kierowca przez 4-5 miesięcy. Niewyróba dla pirata drogowego, albo
    ciągle łamiącego przepisy to się zgodzę.

    --
    Lukasz

  • 50. Data: 2007-03-16 12:32:15
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    kam wrote:

    > Patrz, a Stefański w komentarzu do Pord ocenia to inaczej.

    A ja inaczej.