    From: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat z fotoradaru
    Date: Thu, 15 Mar 2007 10:33:02 +0100

    > Art. 78.
    >
    > 4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >
    > A moim skromnym zdaniem powyższy zapis w kontekście rozpatrywanej sprawy
    > jest jak najbardziej słuszny. Umiesz wskazać? To wskazujesz. Nie umiesz?
    > To sorry, jest to Twój obowiązek żeby wiedzieć, co się dzieje z Twoim
    > autem albo próbujesz kombinować, więc płać.

    to powiedz mi, kto kierowal Twoim pojazdem np. 16- grudnia 2003 roku o
    powiedzmy godzinie 15.30.

    Będziesz pamiętał ? prawdopodobnie nikt niewinny nie będzie pamietał - ten
    co ma coś na sumieniu pewnie bedzie wiedział bo przygotowywał sobie alibi
    :).

    Ale ten przepis nie mówi jednoznacznie, że musisz podać co do minuty kto
    kierował :) - na pytanie komu powierzyłas pojazd - zgosnie z prade
    odpowidasz, ze w tym okresio mogły tym pojazdem kierować tu podajesz
    nazwiska osób. Nie jestes winny niedopełnienia jakichś obowiązków bo
    przecież podałeś.

    pozdr. Krzysiek