  • 1. Data: 2007-03-14 07:47:51
    Temat: cesja prawa do nieruchomości - ryzyko wstępującego...pomocy
    Od: "rg" <r...@a...pl>

    Witam,
    moja mama chce kupić mieszkanie. Sprzedający ma kredyt zaciągnięty na zakup
    tego mieszkania. Formalnie do podpisania przez niego aktu notarialnego
    właścicielem nieruchomości jest developer. Mama podpisała przedwstępną umowę
    o przelewie wierzytelności i przejęciu długu, której stronami są: developer,
    pan sprzedający prawo do mieszkania i moja mama.
    Mama ma wpłacicic facetowi pieniądze na jego rachunek kredytowy, częściowo
    wzięła na ten cel kredyt + środki własne. I tu nasuwa mi się pytanie. Co
    będzie jeżeli facetowi moja mama spłaci kredyt, a on nie zechce podpisać
    oststecznej umowy?Przecież nikt go do tego zmusić nie może?
    Umowa brzmi tak:
    Par. 2
    1. strony postanawiają, że w terminie do dnia 20.05.2007 r. zawrą umowę o
    przelewie wierzytelności i przejęciu długu, w której ustępujący (ten facet)
    oświadczy, że wyrazi zgodę na przejęcie jego długu oraz przeleje wszelkie
    wierzytelnościwynikające z opisanej w par. 1 ust. 1 umowy przyżeczenia
    sprzedaży na wstępującego (moją mamę), a wstępujący oświadczy, że przejmie
    dług oraz wszelkie wierzytelności wynikające z umowy przyżeczenia sprzedaży.
    2. Sprzedający (deweloper) oświadcza, że w terminie do dnia 20.05.2007 r.
    wyrazi zgodę na przejęcie długu i przelew wierzytelności w sposób określony
    w ust. 1 tego paragrafu pod warunkiem:
    -całkowitej spłaty przez ustępującego kredytu i przedłożenia w tym
    przedmiocie stosownego zaświadczenia lub przedłożenia przez wstępującego
    zaświadczenia, iż został mu udzielony kredyt, z którego część zostanie
    przeznaczona na całkowitą spłatę kredytu.
    - wniesienie opłaty cesji

    A co jeżeli mama spłaci jego kredyt, a facet wycofa się?

    W dodatku deweloper ma w umowie zasterzeżenie, że jeżeli umowa o przelew
    wierzytelności i przejęcie długu nie zostanie zawarta przez strony umowy
    (rozumiem że chodzi tu zarówno o mamę, tego faceta i dewelopera), to
    deweloper ma prawo wycofania się z umowy.

    Nie wiem, czy mama ponosi ryzyko?
    proszę o pomoc\

    Joanna

  • 2. Data: 2007-03-14 07:52:12
    Od: "rg" <r...@a...pl>

    przepraszam, oczywiście "przyrzeczenia"...wstyd mi za błąd ortograficzny,
    mam nadzieję, ze Grupa wybaczy.

    Joanna