  • 1. Data: 2007-03-03 05:36:19
    Temat: Mandat na terenie RP na zagraniczne prawo jazdy
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Co sie stanie jak Polak posiadajacy nie europejskie prawo jazdy dostanie mandat
    na terenie RP? Czy musi placic gotowka policjantom czy kredytowy?

    Czy policjant ma prawo wtedy legitymowac dowod osobisty, paszport?

    Co sie stanie jak nie zaplaci sie mandatu? Placi wlasciciel pojazdu?

  • 2. Data: 2007-03-03 05:54:12
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "kjvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > na terenie RP? Czy musi placic gotowka policjantom czy kredytowy?
    >
    > Czy policjant ma prawo wtedy legitymowac dowod osobisty, paszport?

    Wiesz jak długo obywatel RP może jeździć na zagranicznym prawku? Zajrzyj do
    kodeksu drogowego.
    I teraz drugie pytanie:jak policjant może stwierdzić czy masz prawo jeszcze
    się poruszać autem na tym prawku?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 3. Data: 2007-03-03 07:05:24
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > Leszek
    > GG1631219
    > "Jest to moje zdanie i ja je całkowicie podzielam"

    Ta osoba przylatuje do Polski na 2 tygodnie zawsze. Wiec napewno wazne bedzie. A
    poza tym ma 2 paszporty, wiec ma prawo jezdzic na zagranicznym prawku w Polsce.

    Tylko jak wyglada sprawa z mandatami, bojak pozycze samochod, to nie chce potem
    dostac mandatow do zaplaty.

  • 4. Data: 2007-03-03 07:30:01
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > Ta osoba przylatuje do Polski na 2 tygodnie zawsze. Wiec napewno wazne
    > bedzie.

    Skąd ma to wiedzieć policjant podczas kontroli jeśli nie wylegitymujesz się
    żadnym innym dokumentem ?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 5. Data: 2007-03-03 14:35:46
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    kjvirtual wrote:
    > Co sie stanie jak Polak posiadajacy nie europejskie prawo jazdy dostanie mandat
    > na terenie RP? Czy musi placic gotowka policjantom czy kredytowy?

    Kryterium nie jest forma prawa jazdy, tylko miejsce zamieszkania na
    terenie RP.

    Szczegóły w kodeksie postępowania w sprawach o wykroczenia.

    > Czy policjant ma prawo wtedy legitymowac dowod osobisty, paszport?

    Nie. Ma prawo legitymować osobę. I nie wtedy: w zasadzie zawsze.

    > Co sie stanie jak nie zaplaci sie mandatu?

    Zależy jakiego (gotówkowy, kredytowy, zaoczny). Albo sprawa trafia do
    sądu, albo należność jest sciągana przymusowo.

    > Placi wlasciciel pojazdu?

    Nie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 6. Data: 2007-03-03 14:42:35
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > mandat
    > na terenie RP? Czy musi placic gotowka policjantom czy kredytowy?

    Wszystko zależy od tego czy jest zameldowany na stałe w Polsce czy nie.
    Jakie ma prawo jazdy nie wiele tu wnosi, jesli jest ono ważne.
    -Jeśli ma zameldowanie w Polsce, dostawnie mandat kredytowy,
    -jeśli nie ma zameldowania w Pl, dostanie mandat gotówkowy płatny
    funkcjonariuszowi. Jeśli nie zapłaci może mu zostać zatrzymanay paszport lub
    nawet być doprowadzony w celu podjęcia postępowania w trybie przyspieszonym.

    W przypadku, gdy wykroczenie ujawni nie funkcjonariusz bezpośredni, lecz
    wideorejstrator, właściciel zostanie poproszony o wskazanie kierującego.
    Jeśli kierujący ma miejsce zamieszkania tylko poza krajem, to sytuacja się
    skomplikuje i trudno będzie dalej prowadzić postępowanie, zwłaszcza, gdy go
    już w kraju nie będzie.

    Art. 98. KPOW
    "§1. W postępowaniu mandatowym można nakładać grzywnę w drodze mandatu
    karnego:
    1) wydawanego ukaranemu po uiszczeniu grzywny bezpośrednio
    funkcjonariuszowi,
    który ją nałożył,
    2) kredytowanego, wydawanego ukaranemu za potwierdzeniem odbioru,
    3) zaocznego.
    §2. Mandatem karnym, o którym mowa w § 1 pkt 1, może być nałożona grzywna
    jedynie wobec osoby czasowo przebywającej na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej lub niemającej stałego miejsca zamieszkania albo pobytu. Mandat
    taki
    staje się prawomocny z chwilą uiszczenia grzywny funkcjonariuszowi, który ją
    nałożył."

    > Czy policjant ma prawo wtedy legitymowac dowod osobisty, paszport?

    Zawsze ma prawo legitymować.

    > Co sie stanie jak nie zaplaci sie mandatu? Placi wlasciciel pojazdu?

    Nie płaci właściciel. Chyba, że nie poda kto kierował pojazdem, wtedy będzie
    ukarany za niepodanie tych danych.

  • 7. Data: 2007-03-03 14:52:37
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Piotr [trzykoty] wrote:
> [...]
    > jedynie wobec osoby czasowo przebywającej na terytorium Rzeczypospolitej
    > Polskiej lub niemającej stałego miejsca zamieszkania albo pobytu.

    Podajesz sprzeczne informacje. Zameldowanie != miejsce zamieszkania.

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2007-03-03 14:56:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kjvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    Rodzaj dokumentu uprawniającego do prowadzenia pojazdu nie ma najmniejszego
    znaczenia dla omawianych przez Ciebie kwestii. Karany jest kierujący, a nie
    dokument i to kierujący trafia do baz danych.

  • 9. Data: 2007-03-03 15:46:51
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał
    > [...]
    >
    > Podajesz sprzeczne informacje. Zameldowanie != miejsce zamieszkania.

    W czym widzisz sprzeczność? Przesłanką do stosowania odpowiedniego trybu
    jest to, gdzie jest jej miejsce stałego zamieszkania, ale policjant
    najprościej ustali to właśnie poprzez sprawdzenie miejsca zameldowania. Ma
    zameldowanie dostaje kredytowy. Nie ma zameldowania (czyli na stałe nie
    mieszka w Polsce, nie ma stałego miejsca zamieszkania albo pobytu) dostaje
    gotówkowy.

  • 10. Data: 2007-03-03 20:08:53
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    >
    > Zawsze ma prawo legitymować.

    > Nie płaci właściciel. Chyba, że nie poda kto kierował pojazdem, wtedy będzie

    A co z punktami? Zalozmy zaplaci sie mandat, a pkt nie przydziela nikomu?