  • 1. Data: 2007-03-02 20:21:38
    Temat: Rozwód. Można zmieniać pozew?
    Od: "wk" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    żona złożyła pozew o rozwód. Napisała w nim wiele nieprawdy, i było to
    jeszcze przed tym jak się dogadaliśmy. Bez orzekania o winie. Dam jej
    wolność, dam jej ten rozwód...
    Tylko jak mi znajomy prawnik powiedział, najlepiej jeśli zmieni pozew i
    wpisze nasze ustalenia, a co do przyczyn nich napisze coś uniwersalnego jak
    np:

    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25547

    bo sąd może się przyczepić i wina będzie moja a prawda jest taka, że jeżeli
    jest czyjakolwiek wina to po 50%. Jej prawniczka powiedziała, że pozwu już
    nie można zmienić. I kto tu ma rację? Można modyfikować pozew po wysłąniu
    czy nie? Czy nie Może jest ktoś na grupie, kto poda jakiś przepis prawny?

    Desperados

  • 2. Data: 2007-03-02 21:09:21
    Temat: Re: Rozwód. Można zmieniać pozew?
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@i...net>

    wk napisał(a):

> [...]
    > czy nie? Czy nie Może jest ktoś na grupie, kto poda jakiś przepis prawny?

    I prawniczka miała rację. Wystarczy na pierwszej rozprawie zgodnie
    stwierdzić, że doszliście do porozumienia co do "rodzaju" rozwodu, że
    chcecie obopólnie bez orzekania o winie. Dla Was i sądu będzie to o
    wiele szybsze i przy dobrych wiatrach skończy się na 1, max 2 sprawie
    (jesli macie dzieci to może się chwilkę pociagnąć - względy opieki,
    odwiedziny i alimenty). Jest jeszcze jeden szkopuł - sędzia/sędzina. Są
    takie typy (zazwyczaj starszej daty mohery obojga płci) co to na siłę
    chcą aby małżeństwo trwało i pomimo woli obojga stron o polubownym
    rozwodzie takowego prędko nie dostaną. Poprostu sędz(ia/ina) stwierdzi
    abyscie to "jeszcze przemyśleli" itd. Co prawda sporadycznie się to
    zdarza ale jest mozliwe. Tak czy siak - powodzenia :)

    Kaczor
    --
    Łączę pozdrowienia... i różne inne wyrazy
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl