  • 1. Data: 2003-11-23 20:32:56
    Temat: Mandat karny
    Od: "Pawel" <p...@o...pl>

    Witam,

    Otrzymalem mandat karny za spozywanie alkoholu w miejscu publicznym. Mandat
    jest na kwote 50zl.

    Czy to prawda, ze od mandatow karnych nie nalicza sie odsetek?

    Czy jezeli nie zaplace go, moge spodziewac sie wizyty komornika? Jakie sa
    koszty pobierane przez komornika od kwoty w wysokosci 50 zl ? (slyszalem, ze
    jest to jedynie kilka zlotych rocznie)

    Czy komornik moze mi potracic kwote mandatu ze zwrotu podatku, ktory otrzymuje
    corocznie z urzedu skarbowego?

    Jak z reguly wyglada sytuacja w takich przypadkach? Dodam, ze nie mam
    najmniejszego zamiaru zaplacic tego mandatu dobrowolnie.

    Pawel

  • 2. Data: 2003-11-23 21:45:19
    Temat: Re: Mandat karny
    Od: "sia_ka" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    Mandat
    > jest na kwote 50zl.

    > Czy to prawda, ze od mandatow karnych nie nalicza sie odsetek?

    - Prawda. Ale jest coś takiego jak koszty postępowania egzekucyjnego.

    Czy komornik moze mi potracic kwote mandatu ze zwrotu podatku, ktory
    otrzymuje corocznie z urzedu skarbowego?

    - Nie komornik, a urząd skarbowy potrąca na podstawie wystawionego tytułu
    wykonawczego

    Pozdrawiam
    sia_ka

  • 3. Data: 2003-11-23 22:16:22
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Pewnie piles piwo przed sklepem hihi albo gorzej:). czy nie prosciej
    zaplacic niz sie martwic przez lata??
    Hej

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak go doczekasz.

  • 4. Data: 2003-11-23 22:22:31
    Od: "Pawel" <p...@o...pl>

    > - Prawda. Ale jest coś takiego jak koszty postępowania egzekucyjnego.

    Od czego zaleza te koszty? Tzn. jak wysokich moge sie spodziewac w przypadku
    niezaplacenia mandatu?

    Pawel

  • 5. Data: 2003-11-23 22:44:39
    Od: "hugonex" <h...@p...onet.pl>

    > Od czego zaleza te koszty? Tzn. jak wysokich moge sie spodziewac w
    przypadku
    > niezaplacenia mandatu?

    Wytrzyj sobie nim tyłek, tylko n ie za mocno, bo papier raczej sztywny.
    Szansa, że ktoś będzie od ciebie ten mandat egzekwował jest mniejsza od
    wygranej w totka. A nawet jeśli, to koszty są minimalne (7-12 PLN)

    pozdr

    hugonex

  • 6. Data: 2003-11-24 11:07:37
    Od: "Pawel" <p...@o...pl>

    > Wytrzyj sobie nim tyłek, tylko n ie za mocno, bo papier raczej sztywny.

    :)))

    > Szansa, że ktoś będzie od ciebie ten mandat egzekwował jest mniejsza od
    > wygranej w totka. A nawet jeśli, to koszty są minimalne (7-12 PLN)

    A po ilu latach taki mandat się przedawnia?

    Pawel

  • 7. Data: 2003-11-24 11:36:11
    Od: "Psychik" <p...@c...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@o...pl>

    > Czy to prawda, ze od mandatow karnych nie nalicza sie odsetek?

    byc moze, ale za to, ze US przysle do Ciebie takiego fagasa, co
    bedzie sie papierkami zajmowal, to dolicza koszty postepowania.
    zglosza sie na 100% sciagniecie siana za ten mandat. na 100%.
    po roku dolicza rzeczywiscie okolo ~10zl, ale pozniej szybko ta
    kwota urosnie.
    proponuje zaplacic teraz, bo 10zl za rok, to duzo siana, tym
    bardziej, ze i tak bedziesz musial zaplacic te 50zl. nie sluchaj
    ludzi, ktorzy pisza, ze mozesz sobie tylek podetrzec... CHYBA ZE,
    na mandacie nie ma Twojego numeru PESEL. byla taka seria jakis czas
    temu i PODOBNO siano z tych mandatow jest nie-do-sciagniecia, o ile
    sie nie wystraszysz i sam nie zaplacisz... ale o pozostale sie
    zglosza na bank. predzej czy pozniej. zaplacisz tera i spisz
    spokojnie, co polecam...
    a papierowych torebek nie bylo? ;-)

    psychik

  • 8. Data: 2003-11-24 15:53:10
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

> [...]
    > koszty pobierane przez komornika od kwoty w wysokosci 50 zl ? (slyszalem,
    Moze nie przyjdzie ale koszty egzekucji policzy (smieszna kwota)

    > Czy komornik moze mi potracic kwote mandatu ze zwrotu podatku, ktory
    otrzymuje
    > corocznie z urzedu skarbowego?
    Możliwe, jednak to zrobi bezprawnie, bo w art. 76 ordynacji podatkowej jest
    wyraźnie napisane co można potrącać z nadpłaty podatku, mandatów karnych tam
    brak

    > Jak z reguly wyglada sytuacja w takich przypadkach? Dodam, ze nie mam
    > najmniejszego zamiaru zaplacic tego mandatu dobrowolnie.
    Nie płacę i nie narzekam a nawet jak mi z podatku potracą to do US napiszę
    pismo, że nie oddali mi całej nadpłaty i poproszę na podst. w/w o
    wyjaśnienie i zwrot brakującej kwoty wraz z odsetkami

  • 9. Data: 2003-11-24 16:05:33
    Od: "Bartek_1978" <B...@p...onet.pl>

> [...]
    jest
    > wyraźnie napisane co można potrącać z nadpłaty podatku, mandatów karnych

    Chyba pomyliłem artykuły ale wiem, ze gdzies w ordynacji podatkowej bylo to
    opisane, nie chce mi sie teraz szukac

  • 10. Data: 2003-11-24 17:15:40
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    Bartek_1978 wrote:
    > Nie płacę i nie narzekam a nawet jak mi z podatku potracą to do US napiszę
    > pismo, że nie oddali mi całej nadpłaty i poproszę na podst. w/w o
    > wyjaśnienie i zwrot brakującej kwoty wraz z odsetkami

    A dostałeś odpowiedź?
    I nie potrąci ze zwrotu, tylko raczej zajmie przysługującą Ci wierzytelność.

    KG