  • 1. Data: 2003-11-23 17:58:31
    Temat: czy moga zabrac?
    Od: "t." <k...@p...onet.pl>

    witam
    pisze w sprawie glosnych ostatnio przeszukan mieszkan pod katem nielegalnego
    softu, mianowicie:
    czy jesli policja ma nakaz przeszukania mieszkania, bo podejrzewa ze ktos
    posiada nielegalne programy moze mu zabrac dysk/komputer/drukarke czy co tam
    jeszcze nawet gdy tych programow w mieszkaniu nie znajdzie?
    chodzi o to ze kolega ma komputer, linuxa i handluje dyskami (uzywanymi) i
    teraz ma watpliwosci:

    a) policja znajduje komputer z podlaczonymi dwoma/trzema etc dyskami na
    ktorych nie ma nic, czyste dyski
    b) policja znajduje komputer z podlaczonymi dwoma dyskami, jeden z linuksem,
    drugi czysty
    c) policja znajduje komputer z podlaczonymi dwoma dyskami, jeden linuks,
    drugi czysty ale po uzyciu programu do odzywskiwania danych mozna zobaczyc
    ze byly tam jakies smieci windowsowe

    co w kazdym z tych trzech przypadkow moga zrobic policjanci i
    najprawdopodobniej zrobia?

    (chodzi o to czy trzeba za kazdym kupionym uzywanym dyskiem robic jakiegos
    specjalnego wipe'a zeby sie nie narazic na niespodzianke)
    czy w ogole mozna sie tak zabezpieczyc zeby nie starcic na jakis czas
    komputera jesli faktycznie uzywa sie tylko darmowego softu

    i jak sie przedstawia powyzsza sytacja jesli okazuje sie ze procz tych
    dyskow w domu znaleziono kilka plytek z jednak nie do konca legalnym softem
    a ktore pewnie 97% polakow posiada ;)

    dziekuje za wszelkie porady i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-11-24 08:40:47
    Temat: Re: czy moga zabrac?
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    Użytkownik "t." <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > pisze w sprawie glosnych ostatnio przeszukan mieszkan pod katem
    nielegalnego
    > softu, mianowicie:

    Co to za historia? Nic o niej nie slyszalem..

  • 3. Data: 2003-11-24 09:09:47
    Od: "t." <k...@p...onet.pl>

    > nielegalnego
    >
    > Co to za historia? Nic o niej nie slyszalem..

    a chocby to:
    http://www1.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,1772420.ht
    ml

    podobnie bylo bodajze w rudzie slaskiej jakies 2 tyg temu

  • 4. Data: 2003-11-24 09:26:16
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > a chocby to:
    > http://www1.gazeta.pl/zielonagora/1,35182,1772420.ht
    ml

    > podobnie bylo bodajze w rudzie slaskiej jakies 2 tyg temu

    No to nareszcie cos z tym robia. A tyle jest narzekania na policje...

  • 5. Data: 2003-11-24 09:28:43
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

> [...]
    tam
    > jeszcze nawet gdy tych programow w mieszkaniu nie znajdzie?

    Moze

    > (chodzi o to czy trzeba za kazdym kupionym uzywanym dyskiem robic jakiegos
    > specjalnego wipe'a zeby sie nie narazic na niespodzianke)

    Najlepiej

    > czy w ogole mozna sie tak zabezpieczyc zeby nie starcic na jakis czas
    > komputera jesli faktycznie uzywa sie tylko darmowego softu

    Tak - zainstalowac legalne oprogramowanie

    Bedzie sprawa...

  • 6. Data: 2003-11-24 10:42:30
    Od: "t." <k...@p...onet.pl>

    > Tak - zainstalowac legalne oprogramowanie

    a wczesniej napisales ze mimo wszystko moga sprzet zabrac nawet gdy nic nie
    znajda, wiec jak to jest...?

    nie chcialbym ja ani moj kumpel starcic stanowiska pracy cholera wie na jak
    dlugo tylko dlatego ze jakis lebek udostepnil cos w sieci osiedlowej i
    wszyscy sa podejrzani (a takie przypadki tez sie zdarzyly z tego co wiem)

  • 7. Data: 2003-11-24 15:37:55
    Od: "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl>

    > Co to za historia? Nic o niej nie slyszalem..

    Cala Zielona Gora jest przeczesywana przez policje w celu wylapania
    nielegalnego softu - to raczej akcja ogolnopolska.

    pzdr
    tk

  • 8. Data: 2003-11-24 18:14:33
    Od: "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl>

    > a wczesniej napisales ze mimo wszystko moga sprzet zabrac nawet gdy nic
    nie
    > znajda, wiec jak to jest...?

    Jesli maja uzasadnione podejrzenie to zabiora. Aby nie mieli podejrzen
    nalezy instalowac legalne oprogramowanie

  • 9. Data: 2003-11-25 00:58:29
    Od: "Peter 'Mikolaj' Mikolajski" <m...@c...spamers.are.stupid>

    Ke'dem guerfel "NoMAD" <l...@W...TO.op.pl> ihn
    news:bpthq7$t7$1@news.onet.pl: takh oblivyn ihn aa'kua
    pl.soc.prawo

    > Jesli maja uzasadnione podejrzenie to zabiora.

    Jak nieuzasadnione, to też mogą zabrać - jak nie zaprotestujesz,
    to zabiorą, a jak zaczniesz protestować, to mogą nabrać podejrzeń
    uzasadnionych. Pat?

    --
    Peter 'Mikolaj' Mikolajski <> ICQ: 55031994 / GG: 2259986
    "I find your lack of faith disturbing" (LV @ ANH)