  • 31. Data: 2007-09-26 10:34:55
    Temat: Re: Mandat dla policjanta? TVN Turbo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Budzik pisze:

    > a moze choruja wlasnie ci co sie przegrzewaja i za duzo chodza w czapkach,
    > a ci bez czape sie hartuja i choruja mniej?

    Sądzę że tych jest mniej-więcej tylu co ginie w pożarach samochodów z
    powodu uwięzienia przez pas bezpieczeństwa.
    Zresztą to jest dość istotna sprawa jeżeli chodzi o nakaz zapinania
    pasów. Zapięte pasy mogą również zabić. Oczywiście odsetek takich
    przypadków jest mały, ale jest.

    Dlaczego więc nie pozostawić wyboru użytkownikowi samochodu?
    Co powiedzieć przeciwnikowi zapinania pasów który będzie miał pecha i to
    właśnie na niego trafi sytuacja kiedy zostanie uwięziony w płonącym
    samochodzie?

    > O ile z czapka sie nie zgadzam, w temacie zebów ci co bardziej zapobiegliwi
    > i tak lecza zeby prywatnie za wlasna kase, o tyle np. w przypadku palenia
    > jak najbardziej zgadzam sie z podniesieniem składki zdrowotnej.
    > To samo w przypadku otyłosci - dzis słyszałem ze np. Australia zastanawia
    > sie nad wprowadzeniem swego rodzaju nagrody dla tych którzy schudna - za 5
    > kg w 3 miesiace równowartosc 400 zł.

    Jeszcze troszkę czym innym jest nagrodzić tych co schudli, a czym innym
    prawnie zakazać tycia wpisując to w rejestr wykroczeń przeciw prawu.

    Nie widzę przeciwwskazań żeby ubezpieczyciele samochodowi stosowali
    zniżki dla jeżdżących w pasach, czy jakkolwiek ludzi do tego motywowali.
    Ale uznanie jazdy bez pasów za łamanie prawa jest przesadą.
    Prawo ma stać na straży ładu społecznego, a nie tego żeby obywatel sobie
    nie zrobił kuku.

    Zjedzenie hamburgera w McDonaldzie jest groźniejsze niż pojechanie do
    tego McDonalda bez pasów bezpieczeństwa.
    Groźne wypadki na drogach zdarzają się co kilka milionów przejechanych
    kilometrów.
    Mając kilka kilometrów drogi do McDonalda, szansa że będziesz
    uczestniczył w wypadku, w którym uratują Cię pasy jest jedna na milion.
    A żeby zniszczyć sobie zdrowie wystarczy w ciągu życia zjeść
    wielokrotnie mniej niż milion hamburgerów.

    Więc statycznie nim przydarzy się poważny wypadek trzeba milion razy
    wybrać się do McDonalda samochodem. Dużo szybciej człowiek się pochoruje
    ze względu na masakryczną dietę ;>

    > W przypadku składki obowiazkowej byłoby to pewnie wylewanie dziecka z
    > kapiela. Ale juz w przypadku dodatkowych ubezpieczen jak najbardziej
    > sprawdzany jest stan zdrowia pacjenta i tu juz nadwaga czy fakt palenia nie
    > jest taki niewazny.

    Tylko tu jest bardzo istotna różnica.
    Jak mi się warunki prywatnego ubezpieczenia nie podobają to mogę z nich
    zrezygnować. A tu mówimy o odpowiedzialności za wykroczenie, o
    stanowionym prawie które dotyczy każdego obywatela.

    Prywatny ubezpieczyciel niech sobie określa w warunkach ubezpieczenia co
    tylko chce - klauzule o zapinaniu pasów, chodzeniu w czapce czy paleniu.
    Swoboda zawierania umów powinna to gwarantować.

    Natomiast wara od tego państwu.
    Nakazywać dbać o zdrowie to może właściciel swoim niewolnikom, ponieważ
    są jego własnością.

  • 32. Data: 2007-09-26 18:16:30
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 26 września 2007 10:25
    (autor Tomasz Pyra
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fdd51e$33$1@news2.task.gda.pl>):

    > Ale jednak "ubezpieczenie zdrowotne" jest ubezpieczeniem tylko z nazwy -
    > w zasadzie nie ma cech ubezpieczenia.
    > Jest zwykłym podatkiem dochodowym od osób fizycznych i raczej tak to
    > należy rozpatrywać.

    Jakim dochodowym.... Jest haraczem.... Jak mam straty a nie dochód, to
    haracz i tak płacę.
    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl

  • 33. Data: 2007-09-26 20:46:41
    Od: "zbyszek" <z...@a...waw.pl>

> [...]
    > mały, ale jest.

    > Dlaczego więc nie pozostawić wyboru użytkownikowi samochodu?

    Niezapięte pasy mogą cię uratować tylko kiedy samoistnie wylecisz z
    samochodu przez okno i nie trafisz w
    drzewo ani pod samochód, bo kiedy w nim jednak zostaniesz to zabijesz się o
    kierownicę albo stracisz przytomność
    uderzając o kierownicę i spłoniesz albo poduszka powietrzna ciebie zabije
    na miejscu.

    Kiedy jednak nie stracisz przytomności to możesz pas odpiąć i wyjść z
    samochodu, oczywiście jesli drzwi
    się dadzą otworzyć :(

    Te dyskusje o zapinaniu pasów toczą chyba tylko ludzie którzy w jakiś sposób
    potrzebują zamanifestować
    swoją niesubordynację wobec prawa, to nie pas ich uciska ale
    przepisy.................

    zbyszek

  • 34. Data: 2007-09-26 21:28:50
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    zbyszek pisze:

    > Niezapięte pasy mogą cię uratować tylko kiedy samoistnie wylecisz z
    > samochodu przez okno i nie trafisz w
    > drzewo ani pod samochód,

    Widziałem taki wypadek w TV - kierowca wyleciał przez boczną szybę,
    wyhamował tyłkiem na ulicy, a jego samochód rozwalił się tak że nie
    miałby szansy przeżycia. Jest to więc jak najbardziej możliwe i
    występuje w naturze.

    > bo kiedy w nim jednak zostaniesz to zabijesz się o
    > kierownicę albo stracisz przytomność
    > uderzając o kierownicę i spłoniesz albo poduszka powietrzna ciebie zabije
    > na miejscu.

    Jakoś ludzie kiedyś jeździli bez pasów i uwierz - są nawet tacy co
    przeżyli tamtą epokę ;)
    W dodatku nie wszystkie zderzenia są czołowe.

    Poza tym poduszkę powietrzną wolno mi z samochodu wyrzucić, albo ją
    wyłączyć, a pasów jakoś nie... Dlaczego? Co takiego specjalnego jest w
    tych pasach żeby nakazywać ludziom je zakładać?

    I dlaczego tylko trzypunktowe? Przecież sześciopunktowe są znacznie
    lepsze. Ile to istnień ludzkich można by uratować nakazem jazdy w
    szelkach? Ci co nie nakazali jeszcze montowania i jazdy w szelkach mają
    przecież krew na rękach tych wszystkich ludzi.

    > Kiedy jednak nie stracisz przytomności to możesz pas odpiąć i wyjść z
    > samochodu, oczywiście jesli drzwi
    > się dadzą otworzyć :(

    Warunków koniecznych do odpięcia pasów jest więcej - trzeba nie stracić
    kontaktu z rzeczywistością, bo szok albo zwyczajna panika mogą
    wystarczyć do tego żeby dać rady sobie odpiąć pasa.

    Kolejna sprawa, to to że nieprzytomnego bez pasów łatwiej wyciągną osoby
    postronne niż takiego zamocowanego do samochodu.

    > Te dyskusje o zapinaniu pasów toczą chyba tylko ludzie którzy w jakiś sposób
    > potrzebują zamanifestować
    > swoją niesubordynację wobec prawa, to nie pas ich uciska ale
    > przepisy.................

    Dlaczego tak uważasz? Mnie nic nie uciska i nie wyobrażam sobie jazdy
    bez pasów bezpieczeństwa.
    Niemniej tak samo długo jak o tym dlaczego pasy bezpieczeństwa należy
    zapinać, mogę mówić dlaczego nie powinno być nakazu zapinania pasów.

    Tak samo jak i wielu innych nakazów.
    Bo wiadomo że należy się odpowiednio odżywiać, uprawiać sport, jeść 3
    posiłki dziennie, wysypiać się itp. itd.
    Są to rzeczy znacznie ważniejsze niż zapinanie pasów, bo prowadzą do
    chorób serca, ale jakoś nikt nie podnosi absurdalnych pomysłów nakazania
    tego ustawą, i egzekwowania za pomocą grzywien...

    A pasy to jakiś "szczególny przypadek", nakaz zakładania kurtki czy
    czapki zimą to "wariactwo", a nakaz zakładania pasów to "świetny
    pomysł". Jak to z tym jest?

  • 35. Data: 2007-09-26 21:58:01
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > wyhamował tyłkiem na ulicy, a jego samochód rozwalił się tak że nie
    > miałby szansy przeżycia. Jest to więc jak najbardziej możliwe i

    No a w Warszawie na Moscie Grota gosc w Renault wypadl przez przednia
    szybe, odbil sie od jadacego samochodu obok i wpadl przez tylna szybe na
    tylne siedzenie. Przez to ze nie mial zapietych pasow, narazil sie na
    dodatkowe konsekwencje - dobrze ze w ogole przezyl.

    > Poza tym poduszkę powietrzną wolno mi z samochodu wyrzucić, albo ją
    > wyłączyć, a pasów jakoś nie... Dlaczego? Co takiego specjalnego jest w
    > tych pasach żeby nakazywać ludziom je zakładać?

    W nowych samochodach to poduszka czolowa kierowcy sie nie odpali jesli
    nie beda zapiete pasy.

    Jacek

  • 36. Data: 2007-09-26 22:12:20
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 26-09-2007 o 23:28:50 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    napisał(a):

    > Poza tym poduszkę powietrzną wolno mi z samochodu wyrzucić, albo ją
    > wyłączyć, a pasów jakoś nie... Dlaczego? Co takiego specjalnego jest w
    > tych pasach żeby nakazywać ludziom je zakładać?

    Ktos podawal link z youtube. Perspektywa zabicia kogos przez niezapiecie
    pasow do mnie przemawia. Filmy z crashtestow tez.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 37. Data: 2007-09-26 23:34:23
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    wiadomości news:25092007.10A0E663@budzik61.poznan.pl...
    > taksówkarze sa zgodnie z prawem zwolnieni z zapinania pasów? Jaki jest
    > sens
    > takiego zwolnienia?

    Latwiejsza obrona w przypadku ataku pasazera-bandyty?
    Szybsze wyjscie z samochodu i w zwiazku z tym skuteczniejszy poscig za
    pasazerem-gapowiczem-szalbierzem?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 38. Data: 2007-09-27 05:44:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Latwiejsza obrona w przypadku ataku pasazera-bandyty?
    > Szybsze wyjscie z samochodu i w zwiazku z tym skuteczniejszy poscig za
    > pasazerem-gapowiczem-szalbierzem?

    jak juz ktos przytacał - ustawodawca nie wział jednak tych powodów pod
    uwage.

    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
    Molier

  • 39. Data: 2007-09-27 12:17:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 26 września 2007 22:46
    (autor zbyszek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <46fabf32$0$4921$f69f905@mamut2.aster.pl>):

> [...]
    > o kierownicę albo stracisz przytomność
    > uderzając o kierownicę i spłoniesz  albo poduszka powietrzna ciebie zabije

    Kiedyś do mojego domu dowlekł się pijany wypadkowicz, który właśnie przeżył
    bo był pijany i nie miał pasów :D Walnął tak, że od strony kierowcy z auta
    została miazga... Ale nie miał pasów i przeleciał na stronę pasażera.

    To oczywiście statystycznie tylko przykład 1 na ileśtam pewnie milionów i
    lepiej pasy mieć niż nie mieć, ale jak widać -- bywa odwrotnie.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl