  • 21. Data: 2007-09-25 20:52:18
    Temat: Re: Mandat dla policjanta? TVN Turbo
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tristan pisze:

    > Nie muszą a chyba nawet w niektórych przypadkach im nie wolno.

    Owszem musza, a w niektorych wypadkach rzeczywiscie nie. Tak samo
    taksiarze itp

    Jacek

  • 22. Data: 2007-09-25 21:14:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@w...wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tak samo
    > taksiarze itp

    taksówkarze sa zgodnie z prawem zwolnieni z zapinania pasów? Jaki jest sens
    takiego zwolnienia?

    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 23. Data: 2007-09-25 21:25:38
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Budzik pisze:

    > taksówkarze sa zgodnie z prawem zwolnieni z zapinania pasów? Jaki jest sens
    > takiego zwolnienia?

    Taksiarze, tak jak i policjanci nie sa zwolnieni z obowiazku zapinania
    pasow.

    Obowiązek korzystania z pasów bezpieczeństwa nie dotyczy:
    1) osoby mającej orzeczenie lekarskie o przeciwwskazaniu do używania pasów;
    2) kobiety o widocznej ciąży;
    3) kierującego taksówką osobową podczas przewożenia pasażera;
    4) instruktora lub egzaminatora podczas szkolenia lub egzaminowania;
    5) policjanta, funkcjonariusza Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego,
    Agencji Wywiadu, Straży Granicznej, inspektora kontroli skarbowej,
    funkcjonariusza celnego i Służby Więziennej, żołnierza Sił Zbrojnych
    Rzeczypospolitej Polskiej - podczas przewożenia osoby (osób) zatrzymanej;
    6) funkcjonariusza Biura Ochrony Rządu podczas wykonywania czynności
    służbowych;
    7) zespołu medycznego w czasie udzielania pomocy medycznej;
    8) konwojenta podczas przewożenia wartości pieniężnych;
    9) osoby chorej lub niepełnosprawnej przewożonej na noszach lub w wózku
    inwalidzkim.

    Tyle jesli chodzi o zwolnienia z zapinania pasow.

    Jacek

  • 24. Data: 2007-09-25 22:17:55
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-09-2007 o 23:25:38 castrol <j...@w...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > inwalidzkim.
    >
    > Tyle jesli chodzi o zwolnienia z zapinania pasow.

    Caly art. 39. jest wazny. Pominiete fragmenty:

    1. Kierujący pojazdem samochodowym oraz osoba przewożona takim pojazdem
    wyposażonym w pasy bezpieczeństwa są obowiązani korzystać z tych pasów
    podczas jazdy, z zastrzeżeniem ust. 3.

    2. [w cytacie]

    3. W pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy bezpieczeństwa dziecko w
    wieku do 12 lat, nieprzekraczające 150 cm wzrostu, przewozi się w foteliku
    ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci, odpowiadającym wadze
    i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom technicznym.

    4. Przepis ust. 3 nie dotyczy przewozu dziecka taksówką osobową, pojazdem
    pogotowia ratunkowego lub Policji.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 25. Data: 2007-09-26 06:29:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@w...wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tyle jesli chodzi o zwolnienia z zapinania pasow.

    ok, myslałem ze sugerujesz iz nagminne nie zapinanie pasów przez taksówkarz
    jest zgodne z prawem :)

    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
    Udawaj drukarke.

  • 26. Data: 2007-09-26 07:38:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Szyszkowa pisze:

    > A później jest szansa na jego reanimację i rehabilitację za NASZE pieniądze.

    Równie duża jak to, że takiemu komuś z powodu niezapięcia pasów państwo
    wypłaci jedynie zasiłek pogrzebowy i zaoszczędzi na emeryturze czy rencie.

    Co powiesz na to, że straty które ponosi budżet państwa (lekarze i
    zwolnienia L4) z powodu nienoszenia zimą czapki (częsta przyczyna
    przeziębień i grypy), wielokrotnie przewyższają te spowodowane leczeniem
    rannych w wypadkach którzy nie mieli pasów? I czy uważasz że w imię tego
    można nakazać chodzenia w czapce i karać mandatami tych którzy chodzą bez?

    Można dokładnie wyliczyć ile tych "naszych" pieniędzy kosztuje każde
    wyjście bez czapki i szalika w chłodny dzień. Ile kosztuje nieumycie
    zębów. Ile kosztuje picie kawy i palenie papierosów. Ile kosztuje tłuste
    żarcie i siedzenie przed telewizorem. Itp. itd...
    Przy każdym postawić milicjanta z pałą który będzie kontrolował czy
    czasem obywatel sobie nie robi kuku?

  • 27. Data: 2007-09-26 07:52:15
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra pisze:

    > Można dokładnie wyliczyć ile tych "naszych" pieniędzy kosztuje każde

    Tym bardziej, że twierdzenie, że są to "nasze" pieniądze jest
    nadużyciem. Ofiara wypadku płaci przecież _ubezpieczenie_ zdrowotne.
    Problemem jest to, że jest ono obowiązkowe.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 28. Data: 2007-09-26 08:02:01
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Problemem jest to, że jest ono obowiązkowe.

    I to, że nie ma wyłączeń w przypadku rażącego zaniedbania ubezpieczonego jak w
    AC, gdzie za zgubione kluczyki nie dostaniesz ubezpieczenia. I to, że u nas
    szpitale nie wyrzucają na bruk, jak nie masz ubezpieczenia. A powinny, jak w
    każdym nie-socjalistycznym kraju.

    --
    Lukasz

  • 29. Data: 2007-09-26 08:25:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Liwiusz pisze:

    > Tym bardziej, że twierdzenie, że są to "nasze" pieniądze jest
    > nadużyciem. Ofiara wypadku płaci przecież _ubezpieczenie_ zdrowotne.
    > Problemem jest to, że jest ono obowiązkowe.

    No pomijając już to.

    Ale jednak "ubezpieczenie zdrowotne" jest ubezpieczeniem tylko z nazwy -
    w zasadzie nie ma cech ubezpieczenia.
    Jest zwykłym podatkiem dochodowym od osób fizycznych i raczej tak to
    należy rozpatrywać.

  • 30. Data: 2007-09-26 08:29:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail h...@s...spam.spam napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > leczeniem rannych w wypadkach którzy nie mieli pasów? I czy uważasz że
    > w imię tego można nakazać chodzenia w czapce i karać mandatami tych

    a moze choruja wlasnie ci co sie przegrzewaja i za duzo chodza w czapkach,
    a ci bez czape sie hartuja i choruja mniej?

> [...]
    > zębów. Ile kosztuje picie kawy i palenie papierosów. Ile kosztuje
    > tłuste żarcie i siedzenie przed telewizorem. Itp. itd...

    O ile z czapka sie nie zgadzam, w temacie zebów ci co bardziej zapobiegliwi
    i tak lecza zeby prywatnie za wlasna kase, o tyle np. w przypadku palenia
    jak najbardziej zgadzam sie z podniesieniem składki zdrowotnej.
    To samo w przypadku otyłosci - dzis słyszałem ze np. Australia zastanawia
    sie nad wprowadzeniem swego rodzaju nagrody dla tych którzy schudna - za 5
    kg w 3 miesiace równowartosc 400 zł.

    > Przy każdym postawić milicjanta z pałą który będzie kontrolował czy
    > czasem obywatel sobie nie robi kuku?

    W przypadku składki obowiazkowej byłoby to pewnie wylewanie dziecka z
    kapiela. Ale juz w przypadku dodatkowych ubezpieczen jak najbardziej
    sprawdzany jest stan zdrowia pacjenta i tu juz nadwaga czy fakt palenia nie
    jest taki niewazny.

    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis