  • Data: 2003-09-16 08:16:48
    Temat: Re: Małżeństwo, a zgoda od biskupa. - krótkie podsumowanie
    Od: "pierwek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Cieciwa <c...@a...zarz.agh.edu.pl> napisał(a) w artykule
    <bk6fvv$907$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>...
    > pierwek <p...@o...pl> wrote:
    > [...]
    >
    > To jest teoria, a praktyka wykazuje, ze jak rodzice nie maja slubu
    > koscielnego, to ksieza NIE udzielaja nawet podstawowych sakramentow ...
    > I znam to ze zmagan czesci mojej rodziny.

    Chciałbym napisać - to bzdura! Ale jeżeli tak twierdzisz...:(
    To są szykany jakiegoś zapyziałego klechy. Myślę że mógłby pomóc jakieś
    zgłoszenie do wyższych instancji kościelnych. W tym przypadku łachy klecha
    nie robi. Ma psi obowiązek ochrzcić dziecko. BTW w szczególnych przypadkach
    samemu można ochrzcić dziecko święconą wodą (oczywiście nie ma się na to
    papierka, a rozumiem że jak ktoś nie ma ślubu kościelnego to w zasadzie
    chodzi tu o chrzest potwierdzony wpisem do jakiejś księgi parafialnej). W
    takim przypadku proponowałbym udać się do jakiegoś kościoła w pobliskim
    mieście (najlepiej dużym ) i poprosić o chrzest dziecka. Nie wierzę, że
    odmówiliby.
    Natomiast jestem pewwien że człowiek dorosły jest w stanie się ochrzcić bez
    problemów. Sprawdzone.

    pozdrawiam

    P.