  • Data: 2003-09-17 13:02:52
    Temat: Re: Ma??e?stwo, a zgoda od biskupa. - kr?tkie podsumowanie
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl> wrote:
    > Na ile Ty masz prawo zmuszać Kościół do udzielenia Ci ślubu?
    a czy ja w ślubie zawieram tekst, że kościół ma obowiązek robić mi
    dobrze przez resztę życia?

    na dodatek to nie ja zmuszam kościół do dania mi ślubu, a moja żona jako
    katoliczka ma prawo wejść ze mną w związek małżeński z użyciem obrządku
    katolickiego..

    co najwyżej ja mogę chcieć przeniesienia podpisania zobowiązania
    cywilnego na równoważne kościelnemu.. ale to też nie jest żądanie
    z mojej strony.

    za to podpisanie umowy między mną, a kościołem mieszającej się w moje
    życie rodzinne jest dla mnie wymuszeniem i zastanawiam się czy jest ono
    zgodne z prawem polskim.

    Artur Górniak