  • Data: 2003-09-16 09:46:49
    Temat: Re: Małżeństwo, a zgoda od biskupa. - krótkie podsumowanie
    Od: "Boa" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > zgłoszenie do wyższych instancji kościelnych. W tym przypadku łachy klecha
    > nie robi. Ma psi obowiązek ochrzcić dziecko. BTW w szczególnych
    przypadkach
    > samemu można ochrzcić dziecko święconą wodą (oczywiście nie ma się na to
    > papierka, a rozumiem że jak ktoś nie ma ślubu kościelnego to w zasadzie
    > chodzi tu o chrzest potwierdzony wpisem do jakiejś księgi parafialnej). W
    > takim przypadku proponowałbym udać się do jakiegoś kościoła w pobliskim
    > mieście (najlepiej dużym ) i poprosić o chrzest dziecka. Nie wierzę, że

    Potwierdzam. Jeśli nie chce, to poszukaj innego księdza. Normalnemu księdzu
    zależy na tym, żeby orchrzcić każde dziecko.

    > Natomiast jestem pewwien że człowiek dorosły jest w stanie się ochrzcić
    bez
    > problemów. Sprawdzone.

    Tak, ale pod warunkiem, że nie ma innej możliwości chrztu (z księdzem). Taki
    "prywatny" chrzest jest możliwy w szczególnych sytuacjach, np. przy obawie
    nagłej śmierci noworodka (gdy księdza nie ma w pobliżu), albo gdy np. ktoś
    się nawróci na łożu śmierci, a ksiądz jest daleko.

    W przypadku takim jakiego dotyczy ten wątek chrzest musi jednak odbyć się w
    obecnośc księdza (i bardzo dobrze ;-) ).

    Pozdrr.,
    Boa.