  • Data: 2003-09-17 10:50:40
    Temat: Re: Ma??e?stwo, a zgoda od biskupa. - kr?tkie podsumowanie
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Boa <b...@p...onet.pl> wrote:
    > M?wi dok?adnie o tym katechizm: "Przez chrzest zostajemy wyzwoleni od
    > grzechu" (1213).
    >
    > Chrzest to taki reset, kt?ry oczyszcza ze wszystkich brud?w przesz?o?ci.
    nie od wszystkich, a od grzechu pierworodnego

    swoją drogą to jest całkiem komiczne.
    urodzić się już na początku winnym czegoś...

    czy chrześcijanie nie mają świadomości bycia czymś gorszym? skoro
    od pierwszych dni są "źli" i muszą cały czas błagać swojego "BOG-a"
    o wybaczenie?
    czy u żydów czyli protoplastów chrześcijan rytuał związany z narodzeniem
    się dziecka występuje? Domyślam się, że celem chrztu była inwentaryzacja
    dzieci rodzących się u wiernych w samej bibli też bowiem sobie nie
    przypominam sformułowań związanych z chrztem w obecnej postaci.

    w sumie dyskusja zeszła na sprawy nie związane z meritum sprawy.

    co do niektórych tutaj pojawiających się sformułowań.
    ksiądz nie jest na pozycji wygranej.. ani na lepszej.
    dziewczyna raczej ode mnie wątpie żeby odeszła z powodu tak błachej jak
    ślub kościelny ;-). co najwyżej będą ciągłe utarczki z jej rodziną
    z tego powodu.

    sam nie mam jakoś wybitnie dużo przeciw ślubowi kościelnemu.. z moich
    obserwacji wynika, że jednak procent ludzi, których warto znać,
    a będących wierzącymi jest całkiem spory.. znakomita większość moich
    znajomych czy też przyjaciół jest wierząca i to nie tylko z powodu
    oficjalnych proporcji w Polsce.

    zostaje jedna sprawa..
    na ile kościół ma prawo wymuszać na mnie podpisanie oświadczenia o nie
    przeszkadzaniu w rozwoju moich dzieci w wierze chrześcijańskiej.
    Jeśli jednak okaże się, że takowe pismo musiałbym podpisać.

    Artur Górniak