  • 1. Data: 2008-01-27 20:06:05
    Temat: Mały kazusik do rozwiązania [KC wypadek,szkoda]
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Janina K. udała się z Ryszardem O... na zabawę taneczną w miejscowości
    Z. W ... spożywali alkohol. W drodze powrotnej ... Ryszard O. uderzył w
    drzewo.. uszkodzenia ciała Janiny ( w wypadku którym .... trwałą
    niezdolność do pracy.
    Janina K. wystąpiła z roszczeniem o zadośćuczynienie... krzywdę i rentę
    wyrównawczą. Poszkodowana .. spowodowanie wypadku w stanie nietrzeźwym.
    ..został skazany prawomocnym wyrokiem .. podniósł fakt przyczynienia się
    poszkodowanej do ... to, że spożywała z nim alkohol a, następnie
    zdecydowała się na jazdę samochodem kierowanym przez nietrzeźwego
    Ryszarda O. Czy Janina przyczynia się do powstania szkody?
    Z góry dziękuje za pomoc.

    --
    ."" ""
    |oo Pozdrawiam GyGy:1314046 oo|
    .- _______________________________ -

  • 2. Data: 2008-01-27 20:31:03
    Temat: Re: Mały kazusik do rozwiązania [KC wypadek,szkoda]
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 27 Jan 2008 21:06:05 +0100, Ja_Nul^ <j...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >Z. W ... spożywali alkohol. W drodze powrotnej ... Ryszard O. uderzył w
    >drzewo.. uszkodzenia ciała Janiny ( w wypadku którym .... trwałą
    Ryszard uderzyl w drzewo Janiną?

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 3. Data: 2008-01-27 20:34:01
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Ja_Nul^ wrote:

> [...]
    > zdecydowała się na jazdę samochodem kierowanym przez nietrzeźwego
    > Ryszarda O. Czy Janina przyczynia się do powstania szkody?

    Na pierwszy rzut oka wygląda jakbyśmy mieli uzupełnić tekst w wykropkowanych
    miejscach.

    p. m.

  • 4. Data: 2008-01-27 20:37:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Ja_Nul^" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem nie, bowiem normalnym następstwem zajęcia miejsca pasażera w
    samochodzie kierowanym przez nietrzeźwego nie jest spowodowanie obrażeń
    ciała.

  • 5. Data: 2008-01-27 21:15:46
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    mvoicem wrote:

    > Na pierwszy rzut oka wygląda jakbyśmy mieli uzupełnić tekst w wykropkowanych
    > miejscach.
    >
    > p. m.

    Wybaczcie, wydaje mi się że wykropkowane elementy nie są potrzebne do
    zrozumienia istoty problemy. Niestety przedegzaminacyjne ciśnienie nie
    pozwoliło ładnie sformułować posta.

    --
    ."" ""
    .- _______________________________ -

  • 6. Data: 2008-01-27 21:21:17
    Temat: Re: Maly kazusik do rozwiazania [pozornosc oswiadczenia woli]
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Żeby nie zaśmiecać grupy daje kolejne pytanie w tym samym wątku.
    Marek R. sprzedał Andrzejowi S. samochód osobowy ,,Mercedes" za sumę 80
    tyś. Zł. W pisemnej umowie strony podały, że samochód sprzedano za 30
    tyś zł. Czy zawarta umowa jest wadą oświadczenia woli :
    a) pozornością
    b) groźbą
    c) wyzyskiem
    d) nie została zawarta z wadą oświadczenia woli
    wydaje mi się że a, ale nie mam pewności, w końcu pozorność dotyczy
    różnych typów umów np darowizna, sprzedaz, a tu jest sprzedaz, sprzedaz.
    Jak myślicie?
    TIA

    --
    ."" ""
    .- _______________________________ -

  • 7. Data: 2008-01-27 21:39:22
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Ja_Nul^ pisze:
    > Jak myślicie?

    czy to przypadkiem nie ty powinienes myslec :P

  • 8. Data: 2008-01-27 21:59:27
    Od: Ja_Nul^ <j...@o...pl>

    Garvey wrote:
    > czy to przypadkiem nie ty powinienes myslec :P

    Oczywiście, że ja, jest jednak kilka pytań co do których pomimo
    studiowania kodeksu mam pewne wątpliwości, dlatego zwracam się do
    szanownych grupowiczów o pomoc, czy jest to Twoim zdaniem sprzeczne z
    idą Usenetu?
    --
    ."" ""
    .- _______________________________ -

  • 9. Data: 2008-01-27 22:41:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.01.2008 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > Moim zdaniem nie, bowiem normalnym następstwem zajęcia miejsca pasażera w
    > samochodzie kierowanym przez nietrzeźwego nie jest spowodowanie obrażeń

    No ale jest zwiększenie prawdopodobieństwa takiego zajścia, a na ogół coś
    się odbywa w zakresie zwiększenia lub nie prawdopodobieństwa a nie w
    kategoriach bezwględnych (na pewno się stanie/nigdy się nie stanie).

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2008-01-27 23:49:13
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On Jan 27, 10:21 pm, Ja_Nul^ <j...@o...pl> wrote:

    > wydaje mi się że a, ale nie mam pewności, w końcu pozorność dotyczy
    > różnych typów umów np darowizna, sprzedaz

    Skąd właściwie miałoby wynikać, że dotyczy różnych typów umów?
    "Nieważne jest oświadczenie woli złożone drugiej stronie za jej zgodą
    dla pozoru. Jeżeli oświadczenie takie zostało złożone dla ukrycia
    innej czynności prawnej, ważność oświadczenia ocenia się według
    właściwości tej czynności." I tyle. Nigdzie tu nie widzę zastrzeżenia,
    że to oświadczenie woli miałoby dotyczyć umowy innego typu niż umowa
    ukrywana.