  • 1. Data: 2008-01-27 19:17:19
    Temat: przepisywanie ocen na uczelniach wyższych
    Od: danz <d...@p...gazeta.pl>

    Mam pytanie w sprawie zaliczeń egzaminów na uczelniach wyższych. Czasami
    jest tak ze niektórzy wykładowcy zaliczają przedmiot jak ktoś ma wpis z
    innej uczelni, toku studiów itp. Jednak czasami przedmiot (lub zakres
    się różni) trochę od tego co aktualnie się uczy, a np. prawo finansowe
    tak szybko się zmienia ze wiedza z przed 5 lat jest już mocna
    nieaktualna. Niekiedy też wykładowcy patrzą na uczelnie, jak wpis jest z
    państwowej lub dobrej uczelni to uznają a z prywatnych nie.
    Czy jest więc przepis regulujący zaliczanie takich przedmiotów i
    sankcjonujący taki zwyczaj. Bo w Ustawie o szkolnictwie wyższym nie ma
    na ten temat nic. Z tego co zauważyłem panuje dowolność, a to może
    rodzić niezdrowe sytuacje i emocje.

  • 2. Data: 2008-01-27 19:28:38
    Temat: Re: przepisywanie ocen na uczelniach wyższych
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    danz pisze:
    > Z tego co zauważyłem panuje dowolność, a to może
    > rodzić niezdrowe sytuacje i emocje.

    Myślę że prowadzący może dość dowolnie dobierać kryteria zaliczenia w
    stosunku do studenta.
    Jedni zaliczają w jakiejś zerówce, inni projektem, a jeszcze innym może
    uznać że posiadają wiedzę na podstawie "zaufanego" podpisu w indeksie z
    innej uczelni.

    Dowolność owszem panuje, ale to czy wynika z jej coś dobrego czy złego
    to już jest kwestia tego który z tej dowolności korzysta.

  • 3. Data: 2008-01-27 20:00:11
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "danz" <d...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Proponuje zapoznac sie z regulaminem studiow twojej uczelni.

  • 4. Data: 2008-01-27 20:02:03
    Od: danz <d...@p...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Dowolność owszem panuje, ale to czy wynika z jej coś dobrego czy złego
    > to już jest kwestia tego który z tej dowolności korzysta.

    a więc jeśli wykładowca powie, "panu z uczelni X zaliczę bo to super
    uczelnia, a panu nie bo uczelnia Y to słaba szkoła" to nic nie można
    zrobić? pełna uznaniowość? Wiem że nawet na uczelniach prywatnych jest
    tabliczka z godłem, bo uczelnie pełnią zadania publiczne i jak dla mnie
    egzaminujący w momencie egzaminu to prawie jak urzędnik podejmujący
    decyzje administracyjną. Więc jakieś kryteria wpisu do indeksu i karty
    egzaminacyjnej powinny być.

  • 5. Data: 2008-01-27 22:02:38
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    To powinno być określone w regulaminie studiów.